• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Gegroet,

Ik wil de opleiding grafisch vormgever gaan doen op het Mediacollege in Amsterdam. Nu heb je hiervoor uiteraard een portfolio nodig. Nu heb ik heb het gevoel dat ik niet genoeg werk kan laten zien en dat het niet goed gaat aflopen. Zit iemand ook op deze school, en wat liet jij zien aan werk en was dit veel?
Ergens in begin april zijn de intake gesprekken en ik ben nu druk bezig met schetsen (aangezien ik mijn schetsen weggooide na afronding van een werk...) en andere werkjes maken. Ik houd mij eigenlijk voornamelijk bezig met dus schetsen maken, dingen in photoshop creëren en foto's maken. Is het van belang dat ik nog werken van ander materiaal laat zien of..? Iemand die mij een beetje op weg kan helpen. Ik weet dat ik het allemaal zelf moet doen, want het is mijn studie, maar als iemand kan zeggen waar de nadruk op ligt en hoe jouw intakegesprek ging, graag! :)

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heb 8 jaar geleden de opleiding Multimedia Vormgever gevolgd, dus redelijk vergelijkbaar.
Wij moesten toen een thuisopdracht maken en die meenemen, daarbij nam ik wat spul van mezelf mee wat ik gemaakt had. 3D projectjes uit 3DSMax en wat schetsen uit de losse pols.

Ze hoefde mijn thuisopdracht al niet eens meer te zien :)

Ik zou gewoon erg relaxed erheen gaan, niet teveel spanning, je onderbouwing is vaak belangrijker dan de kwaliteit van je werk. Het is wel handig om "iets" mee te nemen, al is het maar een project wat je zelf bedacht hebt. Leraren vinden het goed dat je structureel aan iets kan werken.

Zou een huisstijl maken voor een fictief bedrijf bijvoorbeeld. Veel succes.

Soundcloud

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Bedankt voor de tips man;) En mn werken laten zien via een website zouden ze dat waarderen? Ik heb nu geen tijd meer om een hele website te bouwen, maar via Wix kan ik wel iets moois maken en mijn werken op deze manier tonen. of willen ze dingen fysiek zien.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
pablo11392 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:21:
Bedankt voor de tips man;) En mn werken laten zien via een website zouden ze dat waarderen? Ik heb nu geen tijd meer om een hele website te bouwen, maar via Wix kan ik wel iets moois maken en mijn werken op deze manier tonen. of willen ze dingen fysiek zien.
Website zou je kunnen doen, maar bij een intakegesprek is het vaak niet gewenst om dan ineens te moeten verhuizen om "wat werk" te kunnen laten zien. Het is beter om mooie prints te maken of het te laten zien via een tablet. De "flow" van het gesprek moet niet verstoord worden. Als jij een mooie presentatie kan laten zien van wat spullen die je hebt gemaakt en daarbij rustig en kalm overkomt zie ik geen enkel probleem.

Soundcloud