[KPN Hi] Ongekend hoge rekening door dataverbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:31
Mijn broertje heeft volgens de specificaties een Hi 28,95 online 2009 abonnement met Hi regelmatig online. Nou is er gisteren een bedrag van 955 euro en een beetje afgeschreven omdat hij over zijn databundel zou zijn gegaan.

Nu heeft hij nooit een waarschuwing hiervoor gekregen dat hij over zijn limiet zou zijn gegaan. Ook heb ik er nog nooit van gehoord dat er geld in rekening wordt gebracht voor teveel dataverbruik. Volgens de klantenservice zou hij 400MB teveel hebben gebruikt.

Nu gaat hij hier natuurlijk nooit mee akkoord, dus graag wil ik het volgende vragen aan jullie:
- Wie heeft een dergelijke praktijk al eens meegemaakt? (En hoe heb je toen gehandeld?)
- Wie heeft er eventueel tips om dit aan te pakken?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Zo'n abbo heeft waarschijnlijk een fup van zoveel keer het gemiddelde verbruik per maand. Als je broertje fors meer dan gemiddeld gebruikt heeft dan is het mijns inzicht terecht dat ze deze factuur sturen.

Wat betreft kpn had het hen natuurlijk wel gesierd als ze een waarschuwing hadden gestuurd. Voor een telefonieprovider geld overigens het goede huisvaderprincipe. Dat houd in dat je je gebruikers moet beschermen tegen exhobitant hoge en omverwachte kosten. (is dat nu ook het geval moet je je afvragen)

Het beste kun je contact opnemen met de klantenservice van de kpn en ze duidelijk maken dat er nooit een waarschuwing of iets geweest is. Misschien zijn ze coulant.

Heeft je broertje overigens niet gewoon in het buitenland zitten internetten? Iets meer dan 2,5 euro per mb lijkt me nogal veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Hi regelmatig online had gewoon een datalimiet. Deze koste €5 euro per maand geloof ik voor 50MB volgens mij. Weet je zeker dat het regelmatig online is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:57
Lijkt me inderdaad het buitenlandtarief. Wonen jullie niet toevallig ergens tegen de grens aan, of is je broertje laatst nog in het buitenland geweest?

Edit @ hier beneden: Oei, dat klinkt niet goed :X
5 euro per maand voor 5 MB 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 18-03-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Harde les. Regelmatig Online was 5 euro per maand voor 5MB. Buitenbundel tarief was dacht ik 2,50 per MB. Wordt al sinds 2009 niet meer verkocht.

Ik denk niet dat je wat gecrediteerd krijgt....

Harde, en vooral dure les denk ik zo.

Bewijs staat HIER http://kostenmobielinternet.nl/internet-op-je-mobiel/

[ Voor 13% gewijzigd door Skann op 18-03-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Skann schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:12:
Harde les. Regelmatig Online was 5 euro per maand voor 5MB. Buitenbundel tarief was dacht ik 2,50 per MB. Wordt al sinds 2009 niet meer verkocht.

Ik denk niet dat je wat gecrediteerd krijgt....

Harde, en vooral dure les denk ik zo.

Bewijs staat HIER http://kostenmobielinternet.nl/internet-op-je-mobiel/
Tandjes, dat wist ik niet. Kon ook nergens die specificaties meer vinden. Die 2,50 per MB klopt wel ongeveer dan. Dus hij heeft gewoon de verkeerde databundel genomen. 5 MB bundel is natuurlijk ook helemaal niks, maar klopt inderdaad met wat op de factuur staat.

Dan blijft het feit dat ie helemaal niet gewaarschuwd is, en hij nergens zijn actuele verbruik kan zien.

Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Veel geld inderdaad, maar welke provider waarschuwt je als je meer moet betalen? Alleen T-Mobile deed dat vroeger dacht ik, de rest doet het ook niet. Dan heb ik het over het belgedeelte. Tegenwoordig is dat ook €0,35 per minuut buiten de bundel.

Bovendien weet je waar je aan begint toch? De regels stonden toentertijd op internet en/of konden in de winkel worden geraadpleegd. Ik denk dat dit een kwestie wordt van "eigen schuld, dikke bult".
Bovendien is het gebruik van de SIM-kaart voor eigen verantwoording (zie algemene voorwaarden) en is een indicator hoe ver je bent met een bundel een dienst, en geen verplichting van de provider.

En zo snel mogelijk KPN bellen om van dat Regelmatig Online af te komen, en om te zetten in Eindeloos Online.

Als laatst goede raad wil ik je meegeven dat, mocht je het aan gaan vechten, je eerst moet betalen en dan vragen om credit. Niet storneren. Absoluut niet storneren. Die boeven melden je meteen aan bij een of ander incassobureau en dan zijn de rapen pas echt gaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Skann op 18-03-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 21:13

Greyfox

MSX rulez

Ik heb in het buitenland een dergelijk geintje gehad.
Bij 500 Mb kreeg ik toen een SMS of ik contact met de helpdesk wilde opnemen ivm kosten.

Dat was voor mij toen een rekening van 750 euro.
Na vriendelijk verzoek is daar toen coulant me omgegaan.
Ik zou adviseren om contact op te nemen en vriendelijk uit te leggen wat er aan de hand is. Misschien een email schrijven, maar hou de toon vriendelijk en vraag begrip.
HI hoeft namelijk niets te doen, alles is coulance.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zeggen pak de algemene voorwaarden voor dat specifieke abonnement erbij en kijk wat ze daar over zeggen. Daar hoort gewoon in te staan hoe ze om gaan met te hoog dataverbruik, of er wel of geen waarschuwing komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Je kan bij KPN en Hi een sms naar 1244 sturen om je verbruik te zien.

Stuur SALDO naar 1244 en je krijgt 2 sms'jes terug. Een voor je belabbo en 1 voor je internetabbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het begin ook ooit een rekening gehad van 300 euro voor Inet op telefoon (was toen nog geen betalbaar abbo). Maar de aardige KPN helpddesk begeeep dat dit bedrag niet opweegt tegen het gebruik en heeft de rekening terug gebracht met 250 euro ong (50 resterend). en ik heb het uiteindelijk dus niet betaald. Dus als ik jou was zou ik het geld wat blijkbaar al afgeschreven is terug boeken en ze even opbellen, ze zullen wellicht een fout gemaakt hebben want je betaald echt geen 2,50 per MB hoostens 50 cent ofzo. sucsess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
Kijk of het echt niet eigen schuld is, anders storneren en regeling treffen.

Begrijp niet dat iedereen dit normaal vindt. In de tijd van de inbelmodems werd je ook gebeld als je rekening buitenproportioneel hoger lag dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou eerst bellen en dan pas stoneren. Het is gelukkig zo dat Hi is gestopt met BKR registraties voor niet betalende klanten maar je hebt dan alsnog een flinke schuld uitstaan en je wilt niet dat Hi met incassobureaus komt die ook nog eens extra kosten aan jou door berekenen. Hi zal zich dan ook niet meer welwillend opstellen.

En wie zegt dat je geen 2,50 per MB betaald? Dat staat gewoon in je contract. Als ze minder rekenen is het puur coulance maar meer ook niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:28:
Ik heb in het begin ook ooit een rekening gehad van 300 euro voor Inet op telefoon (was toen nog geen betalbaar abbo). Maar de aardige KPN helpddesk begeeep dat dit bedrag niet opweegt tegen het gebruik en heeft de rekening terug gebracht met 250 euro ong (50 resterend). en ik heb het uiteindelijk dus niet betaald. Dus als ik jou was zou ik het geld wat blijkbaar al afgeschreven is terug boeken en ze even opbellen, ze zullen wellicht een fout gemaakt hebben want je betaald echt geen 2,50 per MB hoostens 50 cent ofzo. sucsess
Als je even de voorwaarden bekijkt zie je dat bij het abo wat de TS heeft je wel degelijk 2,50 per MB betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:38
Skann schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:16:
Veel geld inderdaad, maar welke provider waarschuwt je als je meer moet betalen? Alleen T-Mobile deed dat vroeger dacht ik, de rest doet het ook niet. Dan heb ik het over het belgedeelte. Tegenwoordig is dat ook €0,35 per minuut buiten de bundel.

Bovendien weet je waar je aan begint toch? De regels stonden toentertijd op internet en/of konden in de winkel worden geraadpleegd. Ik denk dat dit een kwestie wordt van "eigen schuld, dikke bult".
Bovendien is het gebruik van de SIM-kaart voor eigen verantwoording (zie algemene voorwaarden) en is een indicator hoe ver je bent met een bundel een dienst, en geen verplichting van de provider.

En zo snel mogelijk KPN bellen om van dat Regelmatig Online af te komen, en om te zetten in Eindeloos Online.

Als laatst goede raad wil ik je meegeven dat, mocht je het aan gaan vechten, je eerst moet betalen en dan vragen om credit. Niet storneren. Absoluut niet storneren. Die boeven melden je meteen aan bij een of ander incassobureau en dan zijn de rapen pas echt gaar.
Ik vind dit laatste een gevaarlijke uitspraak, vaak is dit je laatste middel om je recht te krijgen.(Hun moeten dan wat van jou, en jij niet meer van hun) Echter pas hier wel mee op, doe het alleen als je 100% in je recht staat, en dat ook schriftelijk aan kunt tonen, dan kunnen ze je wel aanmelden bij een incassobureau maar dat haalt dan niks uit als jij de papieren overlegt met het tegen deel, zo heb ik ooit ook eens wat opgelost, bij een provider die geen 50% korting gaf op het abbo, naar een jaar hadden ze nog niks gefixst, en heb ik de betaling gewoon stop gezet. Na 2 verschillende incassobureaus en het nodige heen en weer getrek was het opgelost, al hebben we daar nooit officieel bericht van gehad, enkel van de deurwaarde dat de zaak beëindigt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Mijn broertje heeft volgens de specificaties een Hi 28,95 online 2009 abonnement met Hi regelmatig online. Nou is er gisteren een bedrag van 955 euro en een beetje afgeschreven omdat hij over zijn databundel zou zijn gegaan.
Heeft 'ie net een nieuwe telefoon oid gekocht dat 'ie nu pas over z'n bundel gaat? Wel krom trouwens, in het buitenland waarschuwen providers je wanneer je boven de €50,- oid komt, terwijl het hier gewoon zo hoog kan oplopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Nielson op 18-03-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Practics schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:41:
[...]

Ik vind dit laatste een gevaarlijke uitspraak, vaak is dit je laatste middel om je recht te krijgen.(Hun moeten dan wat van jou, en jij niet meer van hun) Echter pas hier wel mee op, doe het alleen als je 100% in je recht staat, en dat ook schriftelijk aan kunt tonen, dan kunnen ze je wel aanmelden bij een incassobureau maar dat haalt dan niks uit als jij de papieren overlegt met het tegen deel, zo heb ik ooit ook eens wat opgelost, bij een provider die geen 50% korting gaf op het abbo, naar een jaar hadden ze nog niks gefixst, en heb ik de betaling gewoon stop gezet. Na 2 verschillende incassobureaus en het nodige heen en weer getrek was het opgelost, al hebben we daar nooit officieel bericht van gehad, enkel van de deurwaarde dat de zaak beëindigt was.
Punt is alleen dat je in deze zaak gewoon geen gelijk hebt en dan is stoneren dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Nielson schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:41:
[...]
Heeft 'ie net een nieuwe telefoon oid gekocht dat 'ie nu pas over z'n bundel gaat? Wel krom trouwens, in het buitenland waarschuwen providers je wanneer je boven de €50,- oid komt, terwijl het hier gewoon zo hoog kan oplopen.
Ik ben er al achter wat er aan de hand was.

Hij heeft twee telefoonabonnementen waarvan hij er eentje niet zo veel gebruikt. Daarom dacht hij te kunnen besparen door van eindeloos online naar regelmatig online te switchen (vorig jaar mei). Hij had zich er dus blijkbaar niet goed in verdiept wat dat inhield, en nu zit ie met de geiten.

Hopen dat ze uit coulance wat kunnen betekenen omdat ze ook nul waarschuwingen hebben gestuurd, terwijl je dat inderdaad in het buitenland al krijgt als je over de 50 euro heengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:24
Ik zou inderdaad op coulance aansturen. Provider staat hier volledig in zijn recht. Misschien is het verstandig om wel te sturen op verkeerde voorlichting. Dan niet vanuit het oogpunt om daar naar te wijzen als schuldige, maar wel vanuit coulance oogpunt. Tevens zou ik aangeven dat je (je broertje dan in deze) wel een abbo wil hebben waarbij het niet mogelijk is dat je voor zulke hoge bedragen wilt gaan opdraaien. KPN is vrij coulant op dit vlak. Keep us posted

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Gewoon bellen, een kennis van mij heeft het laatst ook gehad met een rekening van 350 euro. Hij was niet gewaarschuwt niks. Wel flink uit zijn stekker gegaan, met als resultaat dat het bedrag terug is gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor mijn info; zit bij KPN, maar kan als ik inlog op Mijn KPN alleen maar mijn belminutenverbruik zien en internet blijft op 0,0MB staan. hoe kan dit en hoe kan ik wel mijn verbruik zien (en met name of ik nog binnen de fair use policy zit?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Diverse zinloze berichten zijn verwijderd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:12:
Even voor mijn info; zit bij KPN, maar kan als ik inlog op Mijn KPN alleen maar mijn belminutenverbruik zien en internet blijft op 0,0MB staan. hoe kan dit en hoe kan ik wel mijn verbruik zien (en met name of ik nog binnen de fair use policy zit?)?
Bij een fair use policy internet abbo zal die meter niets aangeven. Ook als je bijvoorbeeld 1244 ( zelfservice )belt krijg je altijd te horen dat je 0MB verbruikt hebt. Die meter geeft alleen je data gebruik weer bij een abbo met een data limiet. Waarom die meter er dan wel bij jou ( en mijzelf ) bij staat op de site weet men bij KPN ook niet.

Als je op ( ik meen ) 80% van de fup limiet zit krijg je vanzelf een sms, maar lees hiervoor JOU voorwaarden even over na. Ik heb zelf bij mijn verbruik van gemiddeld 500 MB per maand bij KPN nog nooit een sms gehad, of een hoge rekening.

Hoeveel die fup exact is zal niemand je zeggen omdat die nogal varieert per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postjuh schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Bij een fair use policy internet abbo zal die meter niets aangeven.
Dat verklaart een hoop ;) Ik heb met de 3G watchdog app afgelopen maand eens gemonitord wat ik verbruikt heb. Dit was 2,5GB en ik heb geen waarschuwings sms gehad. Fair use policy was 10x het gemiddelde verbruik werd me verteld. Dus opzich nog redelijk wat moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook maar ff gebeld omdat ik een paar dagen geleden een sms kreeg dat ik tegen de FUP aanzat (met 482 mb) :( (Ik heb Hi Eindeloos)

Maar om te voorkomen dat ik ineens ook voor nare verassingen kom te staan heb ik ff gebeld en gevraagd wat er nou gebeurt als je over je bundel gaat...

Nou dan wordt je verbindingssnelheid gehalveerd (het is nu 384 kb/sec down en 128 up) en verder zitten er geen kosten aan.

pff, 9 euro per maand voor een lousy 384 kb/sec verbinding.. Maar goed, geen extra kosten als je er overheen gaat :) gelukkig hoef ik nog maar 2 weken en dan ga ik naar een andere provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 19:56
Ik had blijkbaar wat meer geluk met mijn Hi eindeloos online bundel. Ik betaal 2.50 ipv 10, hele abonnementsduur ivm zomeraanbieding vorig jaar. Vind die FUP wel fijn, omdat je internet langzamer wordt ipv dat je per MB gaat betalen heb je niet zomaar een nare verrassing.
Jammer dat dat niet meer te krijgen is, mijn abbo loopt bijna af :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen, ik zou toch even de site van kpn checken en die van de europese Unie checken. Ik ben te lui om de google resultaten weer te geven. Op grond van Europese regels moeten ze je account voor datagebruik blokkeren als het meer dan 50 euro excl btw wordt. Bij 80 % moet een smsje komen waarin de blokkade wordt aangekondigd dat er een blokkade aankomt. Je moet dan uitdrukkelijk toestemming geven om de blokkade te verwijderen.

Deze regel geldt sinds maart 2010 meen ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
EU regels gelden buiten het eigen land. Dus als Nederlander in België: bericht vereist, als Nederlander in Nederland: Bericht niet vereist.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:36
Urithar schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:57:
Ik had blijkbaar wat meer geluk met mijn Hi eindeloos online bundel. Ik betaal 2.50 ipv 10, hele abonnementsduur ivm zomeraanbieding vorig jaar. Vind die FUP wel fijn, omdat je internet langzamer wordt ipv dat je per MB gaat betalen heb je niet zomaar een nare verrassing.
Jammer dat dat niet meer te krijgen is, mijn abbo loopt bijna af :(.
Dat heb ik dus ook (eindeloos online xtra). Het is eigenlijk niet voordelig om over te stappen op welke provider dan ook (1024/384, FUP, 3,75 p.m.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18
Lightning89 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:36:
[...]

Dat heb ik dus ook (eindeloos online xtra). Het is eigenlijk niet voordelig om over te stappen op welke provider dan ook (1024/384, FUP, 3,75 p.m.)
Ik heb deze ook tot volgend jaar. Ik vraag me af of ik zo weinig blijf betalen als ik niks doe en het abbo per maand door laat lopen.
Pagina: 1