Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word 2010] Gegevens invullen in document A van document B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hier bij ons op bureau zijn we een en ander wat aan het automatiseren. Omdat er nog geen database is van gegevens (wat ook nog niet nodig is) zouden we gebruik maken van een word document per project. Dit is document B. Hier zal ik dan content control velden voorzien voor de gegevens van het dossier.
Nu zijn er verschillende sjablonen die gebruikt worden voor aanvragen te doen omtrent een dossier. Dit zijn de documenten A. Deze zouden moeten ingevuld worden met de gegevens van document B. Hier word ook gebruik gemaakt van content control velden.

In eerste instantie dacht ik om dit te doen met xml omdat word achter de schermen kan gekoppeld worden enzo, maar vind nergens een manier om dit te doen. Als iemand deze oplossing weet, laat het me gerust weten.

In tweede instantie dacht ik om een klein programma te schrijven die document B zal bekijken, en de content control velden gaat inlezen. Dan document A zal bekijken, en de content control velden zal invullen (zal naar de naam kijken om te zien welke info waar moet). Maar misschien heeft iemand dit ooit al geschreven, heb gezocht op internet, maar vind niet direct iets. Iemand zo al iets gevonden.

Ander opties altijd welkom.

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Per doc kan je -fatsoenlijk benoemde- velden/docproperties gebruiken. Maar Word gebruiken als bron van gegevens lijkt me een enorm worst practice. IMHO niet doen. Neem als je om een of andere reden niets gestructureerds wilt doen (DB etc) dan tenminste een XLSX of een of ander file of van mijn part het register.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)