• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Momenteel ben ik bezig met het verzamelen van de juiste onderdelen voor mijn HTPC.
Ik ga hierbij uit van een Win7 OS en XBMC voor het afspelen van mijn media bestanden.
Aangezien dit een onderdeel wordt van mijn audio/video setup wil ik mijn HTPC kunnen aansturen middels een afstand bediening.

Tot nu heb ik me in de keuze voor mijn HTPC behuizing laten leiden door het feit of deze direct al over een remote control beschikt. Hierdoor wordt de keuze al aardig beperkt dat terwijl er hele mooi kasten (bijv Silverstone SST-ML03B) zijn maar dan zonder remote control.

Ik weet er zijn aardig wat losse remote controls met IR ontvanger voor de PC verkrijgbaar.
alleen mis ik hierin het overzicht om een goede keuze te maken.
mijn criteria hierbij zijn:
-XMBC moet hiermee aan te sturen zijn
-Win7 compatibel
-De IR ontvanger moet later ook gebruikt kunnen worden met een Logitec Harmoni one o.i.d.

[Edit]
Ik heb zelf de volgende opties gevonden
Microsoft Media Center Remote & Receiver (staat wel in de pricewatch maar er is geen winkel waar ze deze verkopen)
Popcorn Hour C-200 IR Kit (werkt i.c.m. een Logitech Universal remote,ik weet alleen niet of er standaard een afstandsbediening bij zit.)
Philips OVU412000 USB IR-Receiver (helaas kan ik hier zeer weinig info over vinden)
[/Edit

Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen

[ Voor 17% gewijzigd door Cpri op 18-03-2011 07:24 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke mogelijkheden heb je zelf al gevonden.

Je begint je TS erg netjes, maar legt uiteindelijk de vraag hier neer... vul dat laatste nog even aan dan kan je topic gewoon open blijven :)

(anders krijg je zo`n verkapt "welke moet ik kopen"-topic...en dat si niet de bedoeling).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Via een omweg een site gevonden waarop nu eindelijk een overview staat van allerhande remotes voor de PC
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Remote_Control_Reviews

Blijkbaar moet je gewoon niet te hard zoeken ;-)

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Cpri schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:06:
Via een omweg een site gevonden waarop nu eindelijk een overview staat van allerhande remotes voor de PC
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Remote_Control_Reviews

Blijkbaar moet je gewoon niet te hard zoeken ;-)
Super pagina. Die kan ik goed gebruiken. Wat ik echter niet goed begrijp - ik heb nu een Popcorn A110 - dat het lijkt dat al die afstandsbedieningen een paar essentiele knoppen missen. Wat ik op mijn Popcorn AB vaak gebruik zijn de knoppen om te wisselen van taal en ondertiteling taal.
Hoe werkt dat met XBMC en een afstandsbediening die die knoppen niet heeft ? Moet je dan altijd de menu´s in ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ja, tenzij je een remote hebt, die toetsen kan 'leren' van de oude remote. Dan leg je ze dus tegenover elkaar en stuur de oude remote het IR signaal naar de nieuwe remote. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Gewoon via Dealextreme een goedkope remote + receiver kopen. De receiver gebruik je dan voor je Harmony, die je de commando's van de bijgeleverde remote aanleert. Ben je klaar voor 15 euro.

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:17:
Gewoon via Dealextreme een goedkope remote + receiver kopen. De receiver gebruik je dan voor je Harmony, die je de commando's van de bijgeleverde remote aanleert. Ben je klaar voor 15 euro.
Da´s inderdaad wat ik nu gedaan heb. Bij DX voor iets van 7 euro een AB + Receiver inclusief verzending. :?
Nou ja, we zien wel wat er van komt. ;)
Pagina: 1