Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 21:32
Bij een klant van mij draait een exchange 2003 omgeving. Nu wordt er door veel medewerkers gebruik gemaakt van OWA. Dit werkt allemaal perfect.

Alleen worden in de contacten lijst de interne adressen niet weergegeven. Als je zoekt op naam dan zijn ze wel beschikbaar, maar eenvoudig aanklikken is niet mogelijk. Als ik nu zelf een contact toevoeg komt deze wel netjes in een lijst vorm te staan.

Ik heb veel gegoogled, maar weinig kunnen vinden en dus niet het gewenste resultaat. Is het mogelijk om deze contacten wel weer te geven.

Verwijderd

welke SP van exchange? gebeurt het op alle clients/gelijk welke browser (XP, vista, Seven/ IE 6-7-8-9)? Ik herinner me een hotfix voor exchange 2003 die nodig was op de server om de vista clients de volledige functionaliteit van OWA te geven, maar geen idee of dit verband houdt:

You receive an error message when you try to perform any editing tasks, or you must click to enable the compose frame in Outlook Web Access

• josvane
Dat artikel is niet mijn probleem, het probleem is dat de interne contacten (collega's) in owa niet worden weer gegeven. Als ik zelf een contact toevoeg zie je deze wel gewoon staan. De algemene contactenlijst is dus alleen door middel van op naam zoeken beschikbaar.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om de terminologie even duidelijk te krijgen:
Wat bedoel jij met contacten?
Je hebt namelijk (mailenabled) contacts en je interne account-adressen zoals je die in je GAL ziet.
Daarnaast wordt je persoonlijke adresboek (contactpersonen/contacts) weergegeven als adresboekopties in OWA.

Welke van de twee heb je het nu over?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat hij bedoelt dat de GAL niet wordt weergegeven of te kiezen is al als een pull down lijst met alle medewerkers, zoals wel in Outlook (niet OWA) mogelijk is.

• josvane
Het gaat inderdaad om de GAL, als ik het antwoordt van akimosan moet geloven is dit dus niet mogelijk.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
josvane schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:55:
Het gaat inderdaad om de GAL, als ik het antwoordt van akimosan moet geloven is dit dus niet mogelijk.
Het kan wel, maar eigenlijk is de oplossing heel dom. Het is ook een bug denk ik, maar Microsoft doet er niets mee.

Zodra je via OWA een nieuwe bericht maakt en je klikt op 'Aan' dan krijg je het zoekvenster. De cursor staat altijd in 'Weergavenaam'. Druk eenmaal op de spatiebalk (ja echt waar) als je in 'Weergavenaam' staat en druk vervolgens op 'Zoeken'. Voila opeens zie je alle adressen erin staan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

not a bug denk ik dan ;)

Doe dat eens in een corpnet met 60.000 users en dito entries in je GAL?
Dat wil je echt niet...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• josvane
Zodra je via OWA een nieuwe bericht maakt en je klikt op 'Aan' dan krijg je het zoekvenster. De cursor staat altijd in 'Weergavenaam'. Druk eenmaal op de spatiebalk (ja echt waar) als je in 'Weergavenaam' staat en druk vervolgens op 'Zoeken'. Voila opeens zie je alle adressen erin staan.
Dit is een goede oplossing, het is een kleine omgeving dus de impact op het systeem is verwaarloosbaar.
Pagina: 1