Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik een beetje hellig...

In de computerwinkel, waar ik vandaag een router heb gekocht, kon ik kiezen tussen een TP-Link en een Linksys. Mijn instinct koos voor Linksys, omdat ik daar nog geen problemen mee heb gehad. Wel, hier komen ze. Voor de duidelijkheid: het gaat om een WRT120N.

Mijn router houd de WiFi verbinding niet lang uit. Op een begeven moment krijgt het problemen met de verbinding: "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" Een reset verhelpt dit, dit heb ik nu al 5 keer moeten doen. En nee, geen logs, helaas. Deze kent de interface niet.

Nu het grootste probleem. Deze router lijkt een voorkeur te hebben voor laptops, want mijn N900 krijg ik niet verbonden. De laptop verbind probleemloos, maar de N900...

WPA2-Key: Werkt niet.
WPS met knop: Werkt niet.
WPS met PIN aan N900 kant: Werkt niet.
WPS met PIN aan Router kant: Werkt niet.

Probleem volgens de N900: "Kan IP-adres niet ophalen van server."
Vreemd, mijn laptop heb ik 1 minuut geleden verbonden, en kreeg ook deze fout. Daarom tik er nu dit bericht op. 8)7

Google lijkt niet op de hoogte.
Ik heb er al een nieuwe firmware opgeknald, maar dit mocht niet baten.

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Waar zit de router aan verbonden?
Kan je een IPCONFIG /ALL posten?
Hoe heb je beveiliging ingesteld?
Heb je al een ander kanaal geprobeerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lier schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:50:
Waar zit de router aan verbonden?
Kan je een IPCONFIG /ALL posten?
Hoe heb je beveiliging ingesteld?
Heb je al een ander kanaal geprobeerd?
ipconfig /all op een Nokia N900? ik weet het niet hoor, maar volgens mij kan je dat niet met apparatuur van Nokia...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

McKaamos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:03:
ipconfig /all op een Nokia N900? ik weet het niet hoor, maar volgens mij kan je dat niet met apparatuur van Nokia...
En stel dat de TS LINUX heeft ipv Windows op zijn laptop...zal het ook niet werken...
En...
8)7

[ Voor 19% gewijzigd door lier op 18-03-2011 09:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sef24 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:40:
In de computerwinkel, waar ik vandaag een router heb gekocht, kon ik kiezen tussen een TP-Link en een Linksys. Mijn instinct koos voor Linksys, omdat ik daar nog geen problemen mee heb gehad. Wel, hier komen ze. Voor de duidelijkheid: het gaat om een WRT120N.
Kun je nog ruilen? Veel winkels bieden dat de eerste week of twee weken aan. Vaak hoef je geen eens een reden op te geven, maar 'voldoet niet aan de verwachtingen' zou een goede kunnen zijn.

Linksys by Cisco is een bekende naam, een zogezegd A-merk, maar heeft ook een paar problematische eigenaardigheden. De WRT120N ken ik niet. Wel heb ik ervaring met een wireless accesspoint, de Linksys WAP54G en terwijl je vrijwel iedere router kunt configureren via diens ip-nummer (de nieuwere modellen via de browser, oudere zakelijke modellen via telnet/ssh) is dat met deze niet zo. Aangesloten op een PC doet het ding niets, aangesloten op een switch (krijgt via dhcp een eigen ip-nummer) is hij ook niet bereikbaar (ook niet op het goede ip-nr). Er zit een CD-rom bij met een Windows-configuratieprogramma. Mac- en Linux-gebruikers kunnen er dus niets mee, en dat geldt ook voor wie een nog exotischer besturingssysteem gebruikt (zoals BeOS, AmigaOS, xBSD, OpenSolaris, ...) Als je geen RJ-45 ethernetaansluiting hebt op je smartphone of Windows-notebook, of deze werkt om één of andere reden niet (zoals bij mijn netbook) heb je dus een probleem.

Raak je de CD-rom kwijt of raakt deze bekrast, is je Linksys gelijk gebrickt. Linksys drijft volgens mij voornamelijk nog op zijn goede naam, probeert dat zelfs nog te versterken door zichzelf nu Linksys by Cisco te noemen (naam Linksys moet trouwens op termijn van Cisco verdwijnen). Hardwarematig zal het vast wel degelijk genoeg zijn, maar moetje doen om andere dan de grootste klantengroep (Windows-gebruikers) te is er niet meer bij.

Uiteraard zou ik, indien mogelijk, wel eerst eens proberen of het met een andere router, bv bij een vriend wel lukt, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de N900 licht (kan een argument zijn van de verkoper om niet te ruilen).
Mijn router houd de WiFi verbinding niet lang uit. Op een begeven moment krijgt het problemen met de verbinding: "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" Een reset verhelpt dit, dit heb ik nu al 5 keer moeten doen. En nee, geen logs, helaas. Deze kent de interface niet.

Nu het grootste probleem. Deze router lijkt een voorkeur te hebben voor laptops, want mijn N900 krijg ik niet verbonden. De laptop verbind probleemloos, maar de N900...

Probleem volgens de N900: "Kan IP-adres niet ophalen van server."
Vreemd, mijn laptop heb ik 1 minuut geleden verbonden, en kreeg ook deze fout. Daarom tik er nu dit bericht op.
De laptop gaf ook een fout, ook al kreeg je wel verbinding. Mogelijk werkt daar dus ook het een en ander niet optimaal.

Overigens heb ik sinds kort een TP-link router (Mijn Asus (ook een A-merk) werkte na 2 jaar niet meer, vind ik toch kort, zeker gezien de prijs) en ben daar redelijk tevreden mee. Enige issue is dat hij stoort op het Trust-notebook-speakersetje (van €10,-) dat op de laptop is aangesloten, maar dat stoort ook van de transformator in mijn PL-bureaulamp en zelfs bij het actief worden van de HDD van die laptop (krijgt zijn voeding via de USB, dit was het enige setje onder de €50 dat ik kon vinden zonder nog weer een voedingstransformator in de stecker). Gezien de prijs van die TP-link, €35,- til ik daar allemaal niet zo zwaar aan. Het enige dat ik er nu aan mis zijn de usb-poorten voor het aansluiten van mijn printer en usb-harddisk (fat32 of ext2) waarvoor ik toen juist de Asus gekozen had.

@lier, McKaamos
ipconfig is het tooltje dat je hierin kan helpen bij Windows. Linux had vroeger ook een ipconfig tool, maar dat wordt niet meer onderhouden en is opgevolgd door ifconfig. Op de N900 zou je dus eerder ifconfig moeten proberen, al weet ik niet of Nokia dat ook in Maemo heeft opgenomen. Voor wie Windows ipfonfig gewens is, zal ifconfig wel even wennen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door BeosBeing op 18-03-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
ifconfig werkt gewoon hoor.

Het is niet voor niets een Debian forked linux.

Edit:

Heb je de firmware van de router al geupdate?

[ Voor 26% gewijzigd door killerdemon op 18-03-2011 10:37 ]

Pagina: 1