Hallo Tweakers,
Ik ben al enige dagen aan het klooien om de juiste query te krijgen. Wat ik wil is de totale kosten (in centen) van een winkelwagentje berekenen. Dit heb ik geprobeerd om zo te doen:
Maar dat ging niet goed. Kreeg maar rare getallen.
Ik maak gebruik van 2 tabellen:
Table: producten
Table: cart [Het winkelwagentje]
Nu wil ik dus de totale kosten (prijs in centen) krijgen van het winkelwagentje met cartid 13, de tabellen cart.cartid moet het zelfde zijn als producten.id
Maar om een totaal plaatje te krijgen. Is het dan mogelijk om het in een enkele query te krijgen?
Ik ben al enige dagen aan het klooien om de juiste query te krijgen. Wat ik wil is de totale kosten (in centen) van een winkelwagentje berekenen. Dit heb ik geprobeerd om zo te doen:
MySQL:
1
| SELECT (SUM(ammount) * producten.prijs) AS total FROM cart INNER JOIN producten ON (cart.product = producten.id) WHERE cartid='13' |
Maar dat ging niet goed. Kreeg maar rare getallen.
Ik maak gebruik van 2 tabellen:
Table: producten
id | prijs | img | title |
1 | 1300 | boeket_001.png | Boeket 001 |
2 | 950 | boeket_002.png | Boeket 002 |
3 | 750 | boeket_003.png | Boeket 003 |
Table: cart [Het winkelwagentje]
id | cartid | product | ammount |
1 | 13 | 1 | 23 |
2 | 13 | 3 | 2 |
Nu wil ik dus de totale kosten (prijs in centen) krijgen van het winkelwagentje met cartid 13, de tabellen cart.cartid moet het zelfde zijn als producten.id
Maar om een totaal plaatje te krijgen. Is het dan mogelijk om het in een enkele query te krijgen?