Daar heeft elke laptop last van. Bloatware is er namelijk om te verwijderen... Een beetje tweaker doet zelfs een complete clean install. Je gaat toch niet met je laptop werken zoals de fabrikant wil dat je het doet
Verwijderd
I know, maar ik vraag me af in hoeverre dit de DM1 beinvloed, hoe merkbaar het is. (en niet iedereen op tweakers.net is per definitie een tweaker)GENETX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:32:
Daar heeft elke laptop last van. Bloatware is er namelijk om te verwijderen... Een beetje tweaker doet zelfs een complete clean install. Je gaat toch niet met je laptop werken zoals de fabrikant wil dat je het doet
Het beinvloed bij elke laptop de snelheid en accuduur. BIj het ene merk misschien erger dan de andere, maar de kern van het verhaal is dat het hoe dan ook erg isVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:55:
[...]
I know, maar ik vraag me af in hoeverre dit de DM1 beinvloed, hoe merkbaar het is. (en niet iedereen op tweakers.net is per definitie een tweaker)
50 euro verschil met Nederland en dan ook nog eens betere specs... Ik ben opzoek naar een netbook met een budget van max. 350 euro, dus dit zou perfect zijn. Ik ben toch wel benieuwd waar dit prijsverschil vandaan komt? Is de Belgische netbook-markt zoveel anders dan de Nederlandse?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 00:35:
Heb vandaag nog op het nipperjte mijn dm1z ontvangen.
had hem woensdag besteld bij vandenborre (BE) en dacht even dat hij niet geleverd zou worden.
Leuke verassing, de prijs was ondertussen gedaald naar 349 euro. (500 gb, 3gb ram versie)
ben alvast tevreden, zeer responsief, nog beter met mijn ssd. die is wel net iets te dik
waardoor de behuizing niet goed aansluit.
In Nederland is er enkel een adviesprijs bekend, het zou dus best kunnen dat we een zelfde soort prijzen gaan zien.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Precies, meeste webshops verkopen hem wel onder de adviesprijs. De Sony Vaio VPC-YB1S1E/S heeft geloof ik ook een adviesprijs van 499 en laagste prijs is 459. Maar ik denk dat hij wel pas goedkoper verkocht gaat worden als er veel voorraad is. Er zijn veel mensen die er nu op wachten en dat weten veel webshops ook denk ik.Tsurany schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:15:
In Nederland is er enkel een adviesprijs bekend, het zou dus best kunnen dat we een zelfde soort prijzen gaan zien.
Verwijderd
Inderdaad! het verschil met en zonder bloatware is direct voelbaar.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:20:
[...]
Ik begreep via diverse sites dat de dm1 nogal traag was met name door de hoeveelheid bloatware die HP meelevert. Hoe is dat bij jou?
Alhoewel hij niet traag aanvoelt met de voorgeinstalleerde windows home merkt
ik toch veel verschil na een clean install. Alsook met de toevoeging van een SSD
loopt hij nog vlotter.
Laten we hopen dat hij nog iets goedkoper uitvalt... maar goed, de webshops weten ook wel dat er aardig wat animo voor is. Misschien wacht ik zelf nog wel af, voor als er wat meer concurrentie is.Tsurany schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:15:
Zijn er verder ook mensen hier actief die al ervaring hebben met de Sony Vaio met AMD Fusion? Ben wel benieuwd hoe zij het Fusion gevaar ervaren!
[ Voor 15% gewijzigd door Chiel340 op 30-03-2011 18:39 ]
Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11
Als ik het allemaal zo bekijk, dan is er geen een 10,1" met de E-350. En aanbod van Fusion netbookjes van 10,1" met een hogere resolutie dan 1024x600 is er ook niet. Wat hier nu als BestBuy wordt aangedragen is allemaal 11,6" naar het lijkt, vind ik eigenlijk net iets te groot. Wat zou beste het 10,1" alternatief zijn?
Ik zou de 1015pem overwegen, dat is, naar mijn idee, een van de goedkoopste en beste 10.1" netbooks op dit moment.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Op dit moment lijken de 1015pem (goedkoopste en met de juiste codecs ook redelijk media vaardige) en de 1015pn (met ion gpu nog redelijk krachtig) inderdaad de beste 10 inch opties.
Maar mocht je een glossy scherm niet erg vinden dan zou ik nog even op de Acer Aspire One 522 wachten.
Deze heeft een hogere resolutie, vergelijkbare CPU maar een vele malen krachtigere gpu, terwijl de prijs zelf (volgens de laatste indicaties) redelijk in de buurt licht van de 1015pn.
Ik zelf vond het matte scherm wel een breekpunt, en heb dan ook de 1015pem genomen, een aankoop waar ik erg tevreden over ben.
Maar mocht je een glossy scherm niet erg vinden dan zou ik nog even op de Acer Aspire One 522 wachten.
Deze heeft een hogere resolutie, vergelijkbare CPU maar een vele malen krachtigere gpu, terwijl de prijs zelf (volgens de laatste indicaties) redelijk in de buurt licht van de 1015pn.
Ik zelf vond het matte scherm wel een breekpunt, en heb dan ook de 1015pem genomen, een aankoop waar ik erg tevreden over ben.
[ Voor 8% gewijzigd door Athius op 30-03-2011 23:20 ]
Ja, maar met een paar weekjes wachten is er dan dus inderdaad de 522. Imho is het momenteel niet slim om een netbookje op Atom te kopen, ook Ion levert niet wat Fusion-pakket kan leveren. Jammer, nog even wachten dus. En doe dan de 1015pn maar als NBBG 10,1".Athius schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:20:
Op dit moment lijken de 1015pem (goedkoopste en met de juiste codecs ook redelijk media vaardige) en de 1015pn (met ion gpu nog redelijk krachtig) inderdaad de beste 10 inch opties.
Doe ik de Acer AO 522 met toelichting dat deze in paar weken weer beschikbaar komt en de 1015pem met nuancering dat je het puur voor de prijs moet doen en de Atom voorbijgesneld wordt. Heb ik eigenlijk nog een alternatief nodig. Als die er echt niet is houd ik het bij deze twee.
Dan kun je de dm1-3125 om die reden toch net zo goed meenemen in de NBBG?Olaf schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:43:
Doe ik de Acer AO 522 met toelichting dat deze in paar weken weer beschikbaar komt
Die wordt toch al de grote winnaar van de NBBG?
De 2 die Olaf noemt zijn alternatieven op 10,1", toch? De DM1 zou dan op 11,6" de winnaar zijn. Goede batterijduur, E-350 en goede resolutie. Een altenatief daarvoor is de MSI, maar die heeft een belabberde accuduur en bouwkwaliteit staat niet op HP niveau naar ik begrepen heb.
Verwijderd
Niet dat ik em veel nodig zal hebben, maar wat een belabberde cam in de HP Dm1. 0.3 Mp is echt niet meer van deze tijd. 2.0Mp in de MSI U270.
Met het prijsverschil met de U270 is voor de Dm1 makkelijk 2Gb ram bij te kopen. Harddisk hoef ik dan ook niet meer te upgraden, 7200rpm en ik doe het wel met 320Gb.
De schermen van de Dm1 en de U270 zijn dus zelfde resolutie, alleen 11.6 naast 12.1. Waarom ze toch zo volharden in glanzende schermen? En was er niet iets tussen de 2 met toegewezen ram geheugen naar de gpu chip? De U270 380Mb en de Dm1 949Mb ofzo.
Toetsenbord en touchpad vind ik ook belangrijk, bij U270 laatste wat naar links verschoven.
Dan de bouw en kleur, zilver tegen zwart en wat ik lees een zwakkere U270.
Mooi ontwerp van de Dm1.. Ziet er slick en solide uit. Maar ook de U270 ziet er goed uit, tenminste dat deel wat ik het meest zal zien.
Bloatware maakt mij niet zoveel uit, revo-uninstaller toch? Maar heeft de Dm1 niet 32bit en de U270 64bit windows? Ik wil wel graag de 64bit versie. Is de windows serial geldig voor 32bits alswel voor de 64bits versie?
Zag dat de Dm1 8Gb ram max kan hebben, tegen 4Gb ram max in de U270. Zou het zinnig zijn 4Gb ram bij de Dm1 te prikken? Hoop wel dat dan 1 slot vrij is en moet ik wel over naar 64bit toch? Of harddisk van bv 500Gb 7200rpm voor de U270 erbij kopen! 65 euro dacht ik.
De accu duur maakt mij niet zoveel uit, ik kom van de Asus eee 1000HE en die beloofde ook 9 uur accu tijd.. Nou, voor ik het wist kon ik toch weer op zoek naar de netvoeding. Dus hangt hij constant aan het draadje, voor mij meestal alleen thuisgebruik.
Ik ben er nog niet uit.. bij hardware.info krijgt de U270 de gold award, de Dm1 de bronze award!
Zie dat de Dm1 bij laptopshop te preorderen is, voor 399 euro.. 320Gb 7200rpm, 2Gb ram.
In Belgïe 500Gb en 3Gb voor 359 euro, las ik eerder. Zou de prijs nog zakken hier in Nederland, denken julie? Voor mij toch maar geen azerty toetsenbord.
Nu is het dus 399 euro voor de Dm1 en 439 euro voor de U270, daar komt dan 32 euro voor 2 Gb ram er bij voor de Dm1, overzetten naar 64bit windows en evt een 7300rpm schijf voor de U270 voor 65 euro. Dus 431 euro voor de Dm1 of 439 voor de U270 zonder harddisk upgrade. Anders 504 euro voor upgraded U270, beetje duur! Upgrade prijzen vermeldingen zijn maar ongeveer prijzen, natuurlijk samen met netbook mee bestellen ontloop je extra verzendkosten.
Met het prijsverschil met de U270 is voor de Dm1 makkelijk 2Gb ram bij te kopen. Harddisk hoef ik dan ook niet meer te upgraden, 7200rpm en ik doe het wel met 320Gb.
De schermen van de Dm1 en de U270 zijn dus zelfde resolutie, alleen 11.6 naast 12.1. Waarom ze toch zo volharden in glanzende schermen? En was er niet iets tussen de 2 met toegewezen ram geheugen naar de gpu chip? De U270 380Mb en de Dm1 949Mb ofzo.
Toetsenbord en touchpad vind ik ook belangrijk, bij U270 laatste wat naar links verschoven.
Dan de bouw en kleur, zilver tegen zwart en wat ik lees een zwakkere U270.
Mooi ontwerp van de Dm1.. Ziet er slick en solide uit. Maar ook de U270 ziet er goed uit, tenminste dat deel wat ik het meest zal zien.
Bloatware maakt mij niet zoveel uit, revo-uninstaller toch? Maar heeft de Dm1 niet 32bit en de U270 64bit windows? Ik wil wel graag de 64bit versie. Is de windows serial geldig voor 32bits alswel voor de 64bits versie?
Zag dat de Dm1 8Gb ram max kan hebben, tegen 4Gb ram max in de U270. Zou het zinnig zijn 4Gb ram bij de Dm1 te prikken? Hoop wel dat dan 1 slot vrij is en moet ik wel over naar 64bit toch? Of harddisk van bv 500Gb 7200rpm voor de U270 erbij kopen! 65 euro dacht ik.
De accu duur maakt mij niet zoveel uit, ik kom van de Asus eee 1000HE en die beloofde ook 9 uur accu tijd.. Nou, voor ik het wist kon ik toch weer op zoek naar de netvoeding. Dus hangt hij constant aan het draadje, voor mij meestal alleen thuisgebruik.
Ik ben er nog niet uit.. bij hardware.info krijgt de U270 de gold award, de Dm1 de bronze award!
Zie dat de Dm1 bij laptopshop te preorderen is, voor 399 euro.. 320Gb 7200rpm, 2Gb ram.
In Belgïe 500Gb en 3Gb voor 359 euro, las ik eerder. Zou de prijs nog zakken hier in Nederland, denken julie? Voor mij toch maar geen azerty toetsenbord.
Nu is het dus 399 euro voor de Dm1 en 439 euro voor de U270, daar komt dan 32 euro voor 2 Gb ram er bij voor de Dm1, overzetten naar 64bit windows en evt een 7300rpm schijf voor de U270 voor 65 euro. Dus 431 euro voor de Dm1 of 439 voor de U270 zonder harddisk upgrade. Anders 504 euro voor upgraded U270, beetje duur! Upgrade prijzen vermeldingen zijn maar ongeveer prijzen, natuurlijk samen met netbook mee bestellen ontloop je extra verzendkosten.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 20:19 ]
De status bij laptopshop.nl is inmiddels al veranderd:
HP Pavilion dm1-3125sd
Actuele status: tijdelijk uitverkocht
HP Pavilion dm1-3125sd
Actuele status: tijdelijk uitverkocht
Verwijderd
Wat zou dat betekenen?
Misschien hebben sommigen al gekocht, bindend toch?
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 21:17 ]
Klopt, je kon hem pre-ordenen, dus waarschijnlijk zijn ze al door de eerste levering die ze zouden krijgen heen.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:04:
Wat zou dat betekenen?
Misschien hebben sommigen al gekocht, bindend las ik in de voorwaarden
Beiden geven crappy beeld hoor, maak je daar maar niet druk om.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:42:
Niet dat ik em veel nodig zal hebben, maar wat een belabberde cam in de HP Dm1. 0.3 Mp is echt niet meer van deze tijd. 2.0Mp in de MSI U270.
Idd, harddisk van de DM1 is sneller en daar zal je ook van profiteren.Met het prijsverschil met de U270 is voor de Dm1 makkelijk 2Gb ram bij te kopen. Harddisk hoef ik dan ook niet meer te upgraden, 7200rpm en ik doe het wel met 320Gb.
Inderdaad, je kan gewoon beide versies installeren.Bloatware maakt mij niet zoveel uit, revo-uninstaller toch? Maar heeft de Dm1 niet 32bit en de U270 64bit windows? Ik wil wel graag de 64bit versie. Is de windows serial geldig voor 32bits alswel voor de 64bits versie?
Waarom zou je 6GB ram willen? Wat ga je met dat RAM doen? 2GB zal voor praktisch iedereen genoeg zijn.Zag dat de Dm1 8Gb ram max kan hebben, tegen 4Gb ram max in de U270. Zou het zinnig zijn 4Gb ram bij de Dm1 te prikken? Hoop wel dat dan 1 slot vrij is en moet ik wel over naar 64bit toch? Of harddisk van bv 500Gb 7200rpm voor de U270 erbij kopen! 65 euro dacht ik.
Dan moet je kijken naar de werkelijke aantal uren, heb ik hier ergens ook gepost.De accu duur maakt mij niet zoveel uit, ik kom van de Asus eee 1000HE en die beloofde ook 9 uur accu tijd.. Nou, voor ik het wist kon ik toch weer op zoek naar de netvoeding. Dus hangt hij constant aan het draadje, voor mij meestal alleen thuisgebruik.
Als er een site is die nergens verstand van heeft...Ik ben er nog niet uit.. bij hardware.info krijgt de U270 de gold award, de Dm1 de bronze award!
Moet je gewoon geduld voor hebben, denk je echt dat als iemand hier dat al wist dat het niet al gezegd was?Zie dat de Dm1 bij laptopshop te preorderen is, voor 399 euro.. 320Gb 7200rpm, 2Gb ram.
Vergeet niet dat je de oude schijf weer kan verkopen he, dat moet je ook wel meerekenen.Nu is het dus 399 euro voor de Dm1 en 439 euro voor de U270, daar komt dan 32 euro voor 2 Gb ram er bij voor de Dm1, overzetten naar 64bit windows en evt een 7300rpm schijf voor de U270 voor 65 euro. Dus 431 euro voor de Dm1 of 439 voor de U270 zonder harddisk upgrade. Anders 504 euro voor upgraded U270, beetje duur! Upgrade prijzen vermeldingen zijn maar ongeveer prijzen, natuurlijk samen met netbook mee bestellen ontloop je extra verzendkosten.
Nee, als je iets koopt is het absoluut niet bindend. En nee, die discussie ga ik niet voeren, dat is gewoon zo.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:04:
Wat zou dat betekenen?
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 31-03-2011 21:29 ]
Verwijderd
Nee, die discussie niet beginnen.
Moet de Dm1 niet eerst omgezet worden naar 64bit windows voor de naar 4Gb ram upgrade zin heeft?
De gedachte naar upgrade van 2 naar 6Gb van de Dm1 ivm toe te wijzen ram naar gpu.
Moet de Dm1 niet eerst omgezet worden naar 64bit windows voor de naar 4Gb ram upgrade zin heeft?
De gedachte naar upgrade van 2 naar 6Gb van de Dm1 ivm toe te wijzen ram naar gpu.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 21:53 ]
Neuh, je kan vrijwel de volledige 4GB ram gebruiken onder 32bit Windows.
Verwijderd
Oh ok, ik zou toch verse win7 64bit installeren, de serial is geldig voor de 32bit alswel de 64bit, werd eerder gezegd De rest haal ik dan wel van de HP site. Ben er nog niet uit..de Dm1 of de U270
Ik zou wel 64bit installeren ja, maar 32bit zal ook zeker profiteren van 4GB ram. Persoonlijk zou ik voor de DM1 gaan, 2GB geheugen erbij en je hebt een veel completer product.
Ik hoop dat ik windows terug kan sturen naar HP en dan daarvoor nog geld terug kan krijgen.
Ik hoop dat ik windows terug kan sturen naar HP en dan daarvoor nog geld terug kan krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 31-03-2011 22:18 ]
jullie spreken hier netbooks van 500 euro. Ik zoek alleen een budget netbook (of een lightbook die logischer wijs duurder mag zijn.) Ik denk dat het wat teveel gevraagd is om een budget netbook op te starten. Dus stel ik hier mijn vraag, mocht het verkeerde topic zijn hoor ik het graag.
Vraag is dus wat een goede budget netbook is. De hp 3101 sd is nu voor 199 in de aanbieding. Andere die ik overweeg is de samsung n150. (bij scheerenfoppen was de hp 340 en samsung 250. via internet resp. hp 199 en samsung 227) Van de samsung is ook nog de iets duurdere nf210.
Ik denk dan die hpmini is een 'normale' winkel veel duurder is die ook veel beter? Op internet lees ik zoveel wisselende reacties. Heeft iemand tips voor een budget netbook
Vraag is dus wat een goede budget netbook is. De hp 3101 sd is nu voor 199 in de aanbieding. Andere die ik overweeg is de samsung n150. (bij scheerenfoppen was de hp 340 en samsung 250. via internet resp. hp 199 en samsung 227) Van de samsung is ook nog de iets duurdere nf210.
Ik denk dan die hpmini is een 'normale' winkel veel duurder is die ook veel beter? Op internet lees ik zoveel wisselende reacties. Heeft iemand tips voor een budget netbook
Als je een beetje normaal, duidelijk en netjes een vraag kan stellen wil ik je best helpen, maar dit gebrabbel sla ik mooi over, ik ga niet je hele post lopen ontcijferen. Probeer het nog maar eens.
oké!
ik zoek een budget netbook. Keuze is een hp mini 110- 3101SD, Samsung N150 of zijn iets duurdere broertje NF210. Of zijn er nog andere aan te raden?
Tot slot mocht een mininotebook met cdrom drive bestaan, die en niet al te ver boven de prijs van deze netbooks uitkomt en ook nog steeds een lange accuduur heeft dan is dat ook een mooie optie.
ik zoek een budget netbook. Keuze is een hp mini 110- 3101SD, Samsung N150 of zijn iets duurdere broertje NF210. Of zijn er nog andere aan te raden?
Tot slot mocht een mininotebook met cdrom drive bestaan, die en niet al te ver boven de prijs van deze netbooks uitkomt en ook nog steeds een lange accuduur heeft dan is dat ook een mooie optie.
Dus maximaal 300 euro, 10.1" scherm en een beetje vlotte Atom? Ik zou zeggen pricewatch: Asus Eee PC 1015PEM -WHI008S (ook in zwart en rood). Anders als je een grotere wilt en iets meer wilt uitgeven kijken of je de pricewatch: Acer Aspire One 752h-5GHz nog kan scoren bij 4Launch of eventueel de pricewatch: Asus Eee PC 1201HA -SIV013M.
[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 01-04-2011 00:23 ]
Zeg, hoe laat komt die BBG online?
Ben erg benieuwd naar de resultaten!
Vooral de prijs/prestatieverhouding van de AMD E350 vs de Atom D525 en N550...
Wil graag op zeer korte termijn een 12 inch netbookje, liefst onder de 400 euro.
Voorkeur ligt nu bij de Sony Vayo Y, Asus 1215P en 1215N.
Maar.. het mooiste nieuws zou natuurlijk zijn om te horen dat de Asus 1215B toch in NL op de markt komt (dus met Qwerty tobo)
Goed, morgenvroeg maar weer eens op de frontpage kijken!
Ben erg benieuwd naar de resultaten!
Vooral de prijs/prestatieverhouding van de AMD E350 vs de Atom D525 en N550...
Wil graag op zeer korte termijn een 12 inch netbookje, liefst onder de 400 euro.
Voorkeur ligt nu bij de Sony Vayo Y, Asus 1215P en 1215N.
Maar.. het mooiste nieuws zou natuurlijk zijn om te horen dat de Asus 1215B toch in NL op de markt komt (dus met Qwerty tobo)
Goed, morgenvroeg maar weer eens op de frontpage kijken!
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Heb je dit topic niet doorgelezen, dan zou je nu de resultaten wel min of meer kunnen gokken denk ik? Er zijn enorm veel Fusion systemen besproken waarbij de prijs naar voren is gekomen en de prestatie winst op de Atom processoren.
En het lijkt me vrij duidelijk dat de HP DM1 3125ed hier de voorkeur geniet.
Hartelijk dank voor je reactie! En kan je mij dan ook uitleggen wat nu de Asus ee pc beter maakt dan bijvoorbeeld de hp mini. Het verschil is 65 euro. Is de accu beter of het merk? Ik zie bij de accu allebij 6 cells bijv.
Die acer aspire one is ook erg tof al heeft die wel een minder lange accuduur als de asus ee pc als ik het goed lees. Dan zou ik liever noe een stapje verder gaan in een nog een iets groter model met een cd drive maar dat is budget haast niet te vinden, volgens mij.
In elk geval alvast dank die asus recensie spreekt wel aan en geeft wat meer vertrouwen dan die 'onbekende mini hp'
Die acer aspire one is ook erg tof al heeft die wel een minder lange accuduur als de asus ee pc als ik het goed lees. Dan zou ik liever noe een stapje verder gaan in een nog een iets groter model met een cd drive maar dat is budget haast niet te vinden, volgens mij.
In elk geval alvast dank die asus recensie spreekt wel aan en geeft wat meer vertrouwen dan die 'onbekende mini hp'
Nee sorry, ik heb niet elk bericht gelezen... Ik zag t topic ook pas een paar dagen terug, dus dacht wel te kunnen wachten tot vandaag.Tsurany schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:37:
Heb je dit topic niet doorgelezen, dan zou je nu de resultaten wel min of meer kunnen gokken denk ik? Er zijn enorm veel Fusion systemen besproken waarbij de prijs naar voren is gekomen en de prestatie winst op de Atom processoren.
Dat Fusion de atoms achter zich laat, geloof ik wel. Maar ik kijk meer naar wat je méér krijgt als je bijv. 100 euro meer moet neertellen voor een netbook.
De Atom D525 (icm ION2) zou nl niet veel onder moeten doen voor de E350.
(bron: tabel op deze pagina http://www.engadget.com/2...z-with-amd-fusion-review/)
En helaas ben ik geen fan van HP/Compaq. Teveel problemen mee gehad in t verleden, vandaar dat Asus en Sony bij mij de grote voorkeur krijgen. Als je toch al relatief veel geld moet neerleggen voor mindere prestaties (dan een even dure laptop met 15" scherm), wil ik wel graag een degelijk product.Dus geen HP, Packard Bell of Acer voor mij. Van MSI weet ik eigenlijk niet goed wat te denken... Ooit een mobo'tje van gehad, waar ik wel tevreden over was.
Is er dan al wat bekend mbt de Asus 1215B?
[ Voor 32% gewijzigd door Danny the dog op 01-04-2011 00:57 ]
Punt is alleen dat je niet meer dan 100 euro hoeft neer te tellen voor een Fusion. De goedkoopste 11,6/12" netbook is 330 euro en dan heb je een single core processor, dat komt dus niet in de buurt. De D525 zit enkel in laptops van 400+ euro, dan ben je dus meer kwijt voor minder prestaties. Dus vandaar, Fusion is sneller en goedkoper.
Jammer dat je slechte ervaringen hebt gehad met HP, ik heb zelf nu met drie HP's uitgebreide ervaring en ik moet zeggen dat het erg fijne laptops zijn. De nieuwe laptops van HP zijn, naar mijn mening, echt kwaliteitsproducten.
De Asus 1215B komt helaas helaas niet in Nederland, erg jammer
Jammer dat je slechte ervaringen hebt gehad met HP, ik heb zelf nu met drie HP's uitgebreide ervaring en ik moet zeggen dat het erg fijne laptops zijn. De nieuwe laptops van HP zijn, naar mijn mening, echt kwaliteitsproducten.
De Asus heeft een N550 processor en de HP een N455, de N550 is een dualcore terwijl de N455 slechts een single core is, dat betekent dat de Asus echt significant sneller is. Dat met ongeveer vergelijkbare accu prestaties is voor mij echt een reden om die 65 euro meer uit te geven, als ik al voor een 10,1" model zou moeten gaan.Joel22 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:42:
Hartelijk dank voor je reactie! En kan je mij dan ook uitleggen wat nu de Asus ee pc beter maakt dan bijvoorbeeld de hp mini. Het verschil is 65 euro. Is de accu beter of het merk? Ik zie bij de accu allebij 6 cells bijv.
oké dan wordt het waarschijnlijk de asus 1015 PEM of een grotere Acer Aspire One 752h-5GHz of Asus Eee PC 1201HA -SIV013M. Ik las alleen dat er speling zat op de Asus 1201. Dus ( ik hoop )slot vraag is er ook nog een goede reden om één van de grotere - acer 752 of asus 1201 - te kiezen boven de andere want ook hier zie ik qua specs weinig verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door Joel22 op 01-04-2011 01:16 ]
Da's balen zeg van die 1215B... want met een Azerty tobo is ie echt niet aantrekkelijk..Tsurany schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:08:
Punt is alleen dat je niet meer dan 100 euro hoeft neer te tellen voor een Fusion. De goedkoopste 11,6/12" netbook is 330 euro en dan heb je een single core processor, dat komt dus niet in de buurt. De D525 zit enkel in laptops van 400+ euro, dan ben je dus meer kwijt voor minder prestaties. Dus vandaar, Fusion is sneller en goedkoper.
Misschien via Duitsland of de UK dan.
Over de prijzen: ja, ik zie ook dat een 12" variant idd altijd meer dan 330 euro kost.
En dan wil ik echt een dual core, dus dat wordt een D525, N550 of E350.
Maarja, de enige onder de 400 euro is de N550. En die is grafisch heel slap, want die wordt ook niet icm ION2 geleverd. Of mis ik een merk/type?
De Sony Vayo Y kost op dit moment ca 450 euro, waarbij je zeker weer "meer" betaald voor t Vayo logo...
t Is maar hopen dat er snel meer concurrentie komt obv E350's en de prijzen snel zakken (HP, MSI).
En wat je zegt van HP tegenwoordig.. tja.. de laatste begrafenis van een HP/Compaq heb ik nog geen anderhalf jaar geleden gehad helaas. Maar goed, dat kan ook pech zijn geweest natuurlijk.
Tja het kan op processor aankomen, geheugen, hardeschijf, uiterlijk, prijs en accuduur.Joel22 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:15:
oké dan wordt het waarschijnlijk de asus 1015 PEM of een grotere Acer Aspire One 752h-5GHz of Asus Eee PC 1201HA -SIV013M. Ik las alleen dat er speling zat op de Asus 1201. Dus ( ik hoop )slot vraag is er ook nog een goede reden om één van de grotere - acer 752 of asus 1201 - te kiezen boven de andere want ook hier zie ik qua specs weinig verschil.
Nee inderdaad, Azerty hoef ik ook niet.Danny the dog schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:17:
[...]
Da's balen zeg van die 1215B... want met een Azerty tobo is ie echt niet aantrekkelijk..
Misschien via Duitsland of de UK dan.
Over de prijzen: ja, ik zie ook dat een 12" variant idd altijd meer dan 330 euro kost.
En dan wil ik echt een dual core, dus dat wordt een D525, N550 of E350.
Maarja, de N550 is grafisch heel slap, want die wordt ook niet icm ION2 geleverd. Of mis ik een merk/type?
De Sony Vayo Y kost op dit moment ca 450 euro, waarbij je zeker weer "meer" betaald voor t Vayo logo...
t Is maar hopen dat er snel meer concurrentie komt obv E350's en de prijzen snel zakken (HP, MSI).
En wat je zegt van HP tegenwoordig.. tja.. de laatste begrafenis van een HP/Compaq heb ik nog geen anderhalf jaar geleden gehad helaas. Maar goed, dat kan ook pech zijn geweest natuurlijk.
Volgens mij is er geen N550 met ION2, dan zit je altijd aan een D525 vast.
De Sony Vayo Y is net wat duurder ja, maar ook weer net wat slechter, komt minder goed uit reviews dan de HP. De HP is momenteel toch wel de beste Fusion laptop.
Tja, pech heb je altijd natuurlijk, ik kan nu niet zeggen dat ik vaker hoor dat HP's stuk gaan dan andere apparaten. En HP's voelen wat mij betreft erg degelijk aan.
Ik zag net al snel dat de 1215B in Duitsland 399 euro zou moeten kosten... Maarja, nog geen verder info op de sites, dus of dat helemaal klopt.. (www.billiger.de is een Duitse prijsvergelijker)
edit: zie net dat er 2 varianten zijn, de 22 en 16... eentje vanaf 11 april en de andere vanaf 10 mei leverbaar
nog maar een edit: Via Ebay is de 1215B uit de USA leverbaar voor ca 400 euro incl verzending vanaf 1 mei, met E350. Maaja, hoe zit je dan met support en garantie hier in NL...
Een D525 (in de 1215N) heb je voor 410 in t zilver. Een Vayo kost dan toch 50 euro meer... En naar die meerwaarde zoek ik dan: langere accuduur? meer (merkbare) kracht? meer / betere connectiviteit?
Enneh... in welk opzicht is de HP dan beter dan de Vayo? En wat wordt de prijs in Nederland?
Misschien dat ik anders toch eens bij HP ga buurten... Ik vind t design alleen niet zo mooi, maar ook dat is natuurlijk weer persoonlijk.
Anyways, ik hou t voor gezien voor vandaag
Thnx dat je me bezig hield t afgelopen uur
edit: zie net dat er 2 varianten zijn, de 22 en 16... eentje vanaf 11 april en de andere vanaf 10 mei leverbaar
nog maar een edit: Via Ebay is de 1215B uit de USA leverbaar voor ca 400 euro incl verzending vanaf 1 mei, met E350. Maaja, hoe zit je dan met support en garantie hier in NL...
Een D525 (in de 1215N) heb je voor 410 in t zilver. Een Vayo kost dan toch 50 euro meer... En naar die meerwaarde zoek ik dan: langere accuduur? meer (merkbare) kracht? meer / betere connectiviteit?
Enneh... in welk opzicht is de HP dan beter dan de Vayo? En wat wordt de prijs in Nederland?
Misschien dat ik anders toch eens bij HP ga buurten... Ik vind t design alleen niet zo mooi, maar ook dat is natuurlijk weer persoonlijk.
Anyways, ik hou t voor gezien voor vandaag
[ Voor 16% gewijzigd door Danny the dog op 01-04-2011 01:51 ]
Nou de MSI Wind U270 is leverbaar bij Laptopshop.nl, dat zou tijd worden. Nu nog wachten tot de DM1 van HP weer leverbaar word...
Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11
Verwijderd
Ik heb net de MSI Wind U270 besteld, morgen in huis..
Tegenover de HP dm1:
Iets groter scherm,
4Gb ram, windows 7 64bit
Lichter in gewicht, minder lawaai ventilator
USB 3.0, HD Cam
Hoef ram en windows niet te upgraden
Minder batterij tijd en 5400rpm schijf zijn voor mij minder van belang.
Ik vind nou net dat waar ik het meest tegenaan kijk van de MSI stylistisch mooier.
Blijft deels ook een persoonlijke smaak.
Ben benieuwd!
Tegenover de HP dm1:
Iets groter scherm,
4Gb ram, windows 7 64bit
Lichter in gewicht, minder lawaai ventilator
USB 3.0, HD Cam
Hoef ram en windows niet te upgraden
Minder batterij tijd en 5400rpm schijf zijn voor mij minder van belang.
Ik vind nou net dat waar ik het meest tegenaan kijk van de MSI stylistisch mooier.
Blijft deels ook een persoonlijke smaak.
Ben benieuwd!
Dit topic is gesloten.