Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo ik heb een vraag waar ik soms verschillend antwoorden op krijg.
ik wil een homecinema set kopen liefst 2,1.
en dan wil ik elk geluid via dat setje laten lopen dus mijn digitale t.v., ps3 maar ook mijn laptop als ik b.v. een film wil kijken.
nou zegt er 1 dat je dan je set via een optische kabel op je tv moet aansluiten en dat dan elk geluid via de homecinema set loopt. de set neemt dan de functie van de interne tv speakers over. een ander zegt dat dat niet werkt omdat het singaal van de digitale tv anders werkt.
heb ik dan ook geluid via mij homecinema set als ik b.v. mijn ps3 via de hdmi kabel op de tv aansluit en niet via de set. komt het geluid van de ps3 dan uit de tv speakers of uit de homecinema set? weet iemand het juiste antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Roep eerst eens wat voor apparatuur je precies hebt staan, dan kunnen we iig een antwoord geven wat ergens op slaat. Want digitale TV kan via een decoder maar bijv ook via een ingebouwde smartcardreader.
En doe alsjeblieft wat aan je interpunctie (hoofdletters en leestekens enzo). Dit leest voor geen meter namelijk :(

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 17-03-2011 22:48 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:31
Over het algemeen zal een TV over de S/PDIF uitgang gewoon alle audio sturen die in wordt gebracht in de TV. Dus geluid wat via HDMI binnen komt of bijvoorbeeld van een CI-module zal daardoor worden uitgestuurd. Deze manier van aansluiten is niet altijd handig aangezien veel TV's inkomend meerkanaals surround geluid eerst terugsampelen naar 2.0 stereo. Dat is zonde als je PS3 5.1 geluid invoert en je TV er maar 2.0 van maakt. Echter heb je daar met een 2.1 set geen last van.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
Oke bedankt voor jullie antwoorden. Wat betreft de apparatuur dat was nu juist mij punt. Ik wilde weten afgezien welke apparaten ik aansluit. Of het geluid dan via de set loopt d.m.v. een optische aansluiting.
Fear1986 bedankt voor je antwoord.
Wat gebeurt er met je geluid als een 2,1 set hebt die 5,1 simuleert b.v de http://www.bose.nl/NL/nl/...ainment/wave-systems/WMS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:09
silver12 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:38:
Wat gebeurt er met je geluid als een 2,1 set hebt die 5,1 simuleert b.v de http://www.bose.nl/NL/nl/...ainment/wave-systems/WMS/
Dit ligt aan de input bron, en of je tv Dolby Digital/DTS kan doorsturen. Geluid wat op 5.1 je TV binnenkomt, zal indien mogelijk ook als 5.1 uitgestuurd worden.
Je versterker zal dan zelf het geluid over de speakers verdelen.

Digitale TV zal, mits het een HD signaal is, worden uitgestuurd als stereo signaal

(Zo is in ieder geval mijn ervaring met bij mijn set.)

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

5.1 simulatie zou ik me niet te druk om maken eigenlijk, ga dan liever voor fatsoenlijk 'puur' 2.0/2.1

Alle stereo bronnen gewoon goed via de TV, (surroundoutput vaak alleen van de ingebouwde decoder) maar voor radio (externe decoder) of CD kun je beter nog extra kabels aansluiten zodat je TV niet elke keer aan hoeft voor muziek.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
Bedankt voor de tip. Gezien de prijzen lijkt mij inderdaad een goede 2,1 set beter voor wat ik er mee wil doen.
Ik wil vooral het afschuwelijke led-tv geluid verbeteren.
Mijn huiskamer is ook niet zo groot om, daarvoor een 5,1 setje voor aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:31
silver12 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:38:
Doe jezelf een plezier en neem gewoon een stereoversterker met twee nette zuilen of wellicht een monitor. Een 2.0 set up als die geeft een veel beter en voller geluid dan zo'n systeem wat via twee speakers 5.1 zou moeten maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
Hallo even een update.

een geluidsset gekocht en inderdaad via de optische kabel loopt elk geluid via mijn set.
allemaal bedankt voor de reactie.
Pagina: 1