Internet valt uit, bij 2 apparaten of meer

Pagina: 1
Acties:

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-02 07:51
Tweakers,

Een Google en een forum-zoektocht hebben mij nog niet erg geholpen, dus vraag ik het hier maar even.
(Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het natuurlijk graag.)

Thuis hebben wij een desktop staan en een laptop. De desktop maakt gebruik van bekabeld internet, mijn laptop van Wifi via een Linksys router. Tot zo ver gaat het allemaal nog goed.
De problemen komen alleen wanneer ik een extra apparaat op ons netwerk laat gaan. Wanneer mijn vader bijv. zijn laptop van het werk mee heeft, gooit hij altijd internet bij één van ons twee eruit. Overigens gebeurde dit niet alleen bij de laptop van mijn vader, maar ook toen ik de laptop van mijn vriendin opnieuw moest installeren. Continu ging internet er bij één van de twee uit. Dit heb ik ook gehad, wanneer ik met mijn telefoons op Wifi van thuis zat. Het lijkt wel zo te zijn, het apparaat dat er het laatst bijkomt heeft wel verbinding, het apparaat wat er als eerst op zat, die wordt eruit gegooid. Weet niet of dat altijd zo is, maar zo lijkt het wel.
Nou plan ik een iPad 2 aankoop, dus wil ik het tegen die tijd wel goed hebben en niet dat dan weer de hele tijd internet uitvalt.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door timwijn op 17-03-2011 20:23 ]

• naarden 4ever
  • Laatst online: 24-02 14:32
Kijk eens naar de IP adressen. Heb zo het gevoel dat die in de router als maximaal twee erin staan.

• timwijn
naarden 4ever schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:23:
Kijk eens naar de IP adressen. Heb zo het gevoel dat die in de router als maximaal twee erin staan.
Bedankt voor je snelle antwoord, maar wat dit betreft ben ik echt een Noob, dus zou je me kunnen beschrijven hoe ik dit het best kan doen? Of moet ik zelf gaan googelen? ;)
Mij eigen ip-adres vinden is niet het probleem, maar hoe moet het ingesteld staan en hoe kan ik dat het best doen dat is mijn grote vraag.

Wie-o-wie!?

[ Voor 16% gewijzigd door timwijn op 17-03-2011 20:33 ]

Verwijderd

Open Start--Uitvoeren--- tik in "cmd" (zonder aanhalingstekens).
je krijgt een zwart schempje.
tik in: ipconfig
Je zal daar een regel zien met "Default gateway", en een IP adres (voorbeeld: 192.168.1.1)
tik dit adres in je browser in.

Je komt dan in de Linksys config pagina terecht.
Kijk bij LAN, DHCP, hoe "groot" de pool is.
Maak er 50 van.
Router reboot (of stroom eraf, en terug).
Wacht even 3 minuten.
Probeer nogmaals met drie PC's te internetten.

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:31:
Open Start--Uitvoeren--- tik in "cmd" (zonder aanhalingstekens).
je krijgt een zwart schempje.
tik in: ipconfig
Je zal daar een regel zien met "Default gateway", en een IP adres (voorbeeld: 192.168.1.1)
tik dit adres in je browser in.

Je komt dan in de Linksys config pagina terecht.
Kijk bij LAN, DHCP, hoe "groot" de pool is.
Maak er 50 van.
Router reboot (of stroom eraf, en terug).
Wacht even 3 minuten.
Probeer nogmaals met drie PC's te internetten.
Die pool veranderen, ik neem aan dat je daarmee max. aantal gebruikers bedoeld? Die staat al op 50..

[ Voor 19% gewijzigd door timwijn op 17-03-2011 22:17 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

bij linksys is het bijna altijd:
username: admin
password: admin

• timwijn
job schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:41:
bij linksys is het bijna altijd:
username: admin
password: admin
Dank je job :)
Probleem nog niet verholpen, nog meer suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door timwijn op 17-03-2011 22:18 ]

• timwijn
Kan het komen omdat toegangsbeleid op 1 staat!?

• job

job

Kan je vertellen welke ip adressen (en gateway, en subnet) je desktop en laptop hebben als je internet werkt?
En (als dat nu te testen is) als het internet niet meer werkt op een pc/desktop; welk ip adres het ding dan heeft?

edit: toegangsbeleid is parental control. Als het probleem optreedt op het moment dat je een apparaat toevoegt heeft parental control daar niets te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 17-03-2011 22:23 ]

• timwijn
job schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:21:
Kan je vertellen welke ip adressen (en gateway, en subnet) je desktop en laptop hebben als je internet werkt?
En (als dat nu te testen is) als het internet niet meer werkt op een pc/desktop; welk ip adres het ding dan heeft?

edit: toegangsbeleid is parental control. Als het probleem optreedt op het moment dat je een apparaat toevoegt heeft parental control daar niets te maken.
Desktop en laptop gaan goed samen, omdat desktop via draad gaat.
Edit; okee dank je.
Edit 2: ik check even of er wat veranderd als ik met mijn mobiel erbij op internet ga.

[ Voor 18% gewijzigd door timwijn op 17-03-2011 22:26 ]

• job

job

nee toegangsbeleid heeft er niets mee van doen.

Het is een instelling op een van de pc's.
Dus vertel welke ip adressen je laptop en desktop hebben, of deze via dhcp gaan of vast zijn.
En vertel gelijk dan even hoe je dhcp pool is (de ip's die je linksys uitdeelt).

Als ik zo logisch nadenk komt het waarschijnlijk door een vast ip op je pc/laptop die overeenkomt met de dhcp pool. Maar dat kan ik vanaf hier niet gokken, dus je moet meer informatie verstrekken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:21
En vertel ook wat voor internet je hebt, wat voor modem en router. Exacte merk en type aub.

• timwijn
job schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:27:
nee toegangsbeleid heeft er niets mee van doen.

Het is een instelling op een van de pc's.
Dus vertel welke ip adressen je laptop en desktop hebben, of deze via dhcp gaan of vast zijn.
En vertel gelijk dan even hoe je dhcp pool is (de ip's die je linksys uitdeelt).

Als ik zo logisch nadenk komt het waarschijnlijk door een vast ip op je pc/laptop die overeenkomt met de dhcp pool. Maar dat kan ik vanaf hier niet gokken, dus je moet meer informatie verstrekken.
Thanks voor je hulp Job, zoals altijd :)
Maar wat ik al zeg, ik ben echt een dikke noob wat dit betreft, zou je me misschien kunnen zeggen waar ik die ip adressen kan checken en hoe ik kan zien of het via dhcp gaat enz!?

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-02 10:06
gewoon weer bij cmd ipconfig doen. Dan zoek je nu naar ipv4 adress : 192.168.X.X

Dit even bij alle apparaten doen, weet zo niet hoe bij je telefoon moet.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• job

job

start > uitvoeren > cmd
ipconfig /all

Met ipconfig /all krijg je een stuk meer informatie dan met ipconfig. Het is wellicht wat onoverzichtelijker, dus je kan ook beide commando's uitvoeren. ipconfig voor de basis informatie (ip adres, gateway subnet). ipconfig /all voor dezelfde informatie maar ook de informatie over dhcp.

ipconfig:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gZfUmHfU79odIJdFOwKr9YQD/thumb.jpg

ipconfig all:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8KpcRfUMdAEL2aToAz1C9BBf/thumb.jpg

In je router kan je zien in welke range de adressen worden uitgedeelt.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 17-03-2011 22:40 ]

• timwijn
Jimster schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:28:
En vertel ook wat voor internet je hebt, wat voor modem en router. Exacte merk en type aub.
Heb een Linksys WRT110 router.
En een speedtouch modem (thomson 510?) Das wel een oud ding volgens mij..

• job

job

Even resumerend.
Kijk of het ip wat je hebt wordt uitgedeelt via dhcp of statisch is.
Is het statisch, kijk of het binnen de range valt: dat is het oorzaak van je probleem.
Controleer beide pc's.

Is geen probleem met statisch ipc's, dan moet je verder gaan kijken en echt veel scheutiger zijn met informatie.
Alle relevante informatie moet hier dan in het topic verschijnen.
Kom dan ook met de ipconfig output van alle pc's op het moment dat het probleem optreedt.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 17-03-2011 22:50 ]

• timwijn
job schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:47:
Even resumerend.
Kijk of het ip wat je hebt wordt uitgedeelt via dhcp of statisch is.
Is het statisch, kijk of het binnen de range valt: dat is het oorzaak van je probleem.
Controleer beide pc's.

Is geen probleem met statisch ipc's, dan moet je verder gaan kijken en echt veel scheutiger zijn met informatie.
Alle relevante informatie moet hier dan in het topic verschijnen.
Of is het omdat DHCP enabled: yes; staat, dat het dynamisch is en ik dus verder moet gaan zoeken?

[ Voor 12% gewijzigd door timwijn op 17-03-2011 22:53 ]

• job

job

Ja, je zult moeten achterhalen wat er nou precies gebeurt als je die extra pc in je netwerk opneemt.
Zoals het er nu uitziet lijkt het namelijk goed.

Dus pak een derde pc erbij en kijk wat er allemaal gebeurt. Wat verandert er dan?
Verliest je laptop echt de verbinding (draadloze verbinding verbreekt??) of blijft er verbonden staan.
Is er een ip conflict met die 3e pc (ipconfig's bekijken) of gebeurt er wat anders.
Dat het internet niet werkt is alleen het gevolg niet de oorzaak. We kunnen van afstand niet zien wat er gebeurt.
Wil je een oplossing, ga testen, rapporteer en we denken met je mee :)

[ Voor 27% gewijzigd door job op 17-03-2011 23:12 ]

• Jimster
En nog steeds hebben we nog geen IP adres gezien... 20 seconden opzoekwerk, maar o zo belangrijke informatie.

• timwijn
Yes, ik ga morgen testen en dan laat ik mijn bevindingen weten.
Zul je net zien dat er dan weer niets aan de hand is, zit nu ook gewoon op mijn lap + mobiel, wat eerst altijd een probleem was en nu niet. Zal morgen testen met een laptop.
@jimster, sorry had dat in een DM gedaan naar job.

Probleem lijkt op een of andere wonderbaarlijke manier met de tijd te zijn opgelost.

[ Voor 50% gewijzigd door timwijn op 18-03-2011 15:25 ]

• timwijn
Okee helaas moet ik na twee dagen iPad concluderen dat de problemen nog niet zijn opgelost. Sinds ik met mijn iPad verbonden ben met ons draadloos internet, hebben de laptop van mij en die van mijn vader, moeite om überhaupt verbinding te maken en wanneer er verbinding is, deze te behouden.
De modem is dus wel echt al 8 jaar oud, kan dat er mee te maken hebben? De router is ong. 2,5 jaar oud, dus denk niet dat het daar aan ligt. (welk type het is staat in een van mijn eerdere Posts wel te lezen.)
Ikzelf heb echt geen idee hoe ik dit op kan lossen, want ik heb hier heel weinig verstand van, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Edit: de laptops verliezen daadwerkelijk verbinding. Vreemde is, vast internet van de bekabelde desktop doet het eigenlijk altijd en met mijn iPad hou ik de hele tijd draadloze verbinding.
De ene laptop kan ik helemaal geen verbinding meer krijgen, de ander dus de hele tijd een paar minuten en dan gooit hij hem er weer uit..

Oker net ervaren: ik had internet op de iPad, ga naar beneden, zet mijn laptop aan, probeer op internet te komen, zegt dat hij verbinding heeft maar met beperkte toegang en tegelijkertijd gaat internet er op mijn iPad ook uit. Vervolgens doe ik mijn laptop uit en voilà, vanaf mijn iPad typ ik dit bericht hier weer.

[ Voor 34% gewijzigd door timwijn op 27-03-2011 10:50 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
timwijn schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:37:
Heb een Linksys WRT110 router.
En een speedtouch modem (thomson 510?) Das wel een oud ding volgens mij..
Zijn allebei routers of niet?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

@Nivk :de één is modem/router (speedtouch) en de ander een router (Linksys)

Self reflection is the school of wisdom

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:10
De speedtouch is een modem én router in 1. Daarop heb je nog weer een router aangesloten. Als deze allebei DHCP server aan het spelen zijn levert dat problemen op.
Probeer de speedtouch modem/router eens aan te sluiten op een Lan-poort van de linksys router in plaats van de Wan-poort. Zet daarna in de instellingen van de linksys router de DHCP server uit.
In essentie wil je de DHCP server van de modem/router gebruiken en je draadloos router enkel instellen als access point.

• Jimster
Heb nog steeds geen IP adressen gezien..
Blijft giswerk op deze manier.

• timwijn
Propheticus schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:11:
De speedtouch is een modem én router in 1. Daarop heb je nog weer een router aangesloten. Als deze allebei DHCP server aan het spelen zijn levert dat problemen op.
Probeer de speedtouch modem/router eens aan te sluiten op een Lan-poort van de linksys router in plaats van de Wan-poort. Zet daarna in de instellingen van de linksys router de DHCP server uit.
In essentie wil je de DHCP server van de modem/router gebruiken en je draadloos router enkel instellen als access point.
Dit heb ik nooit geweten, zal eens kijken of dat misschien wat oplost!

• timwijn
Jimster schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:12:
Heb nog steeds geen IP adressen gezien..
Blijft giswerk op deze manier.
Zou het kunnen zijn wat propheticus zegt? Want ik wist niet dat die speedtouch zowel modem als router was?
Heb met job naar de ipadressen gekeken en dat lijkt geen probleem te zijn..

[ Voor 88% gewijzigd door timwijn op 28-03-2011 00:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je wilt dat anderen meedenken, heb dan het fatsoen je info ook met hen te delen. Anders kan dit topic net zo goed dicht en kun je het helemaal prive met job afhandelen...

Sowieso, als je niet weet wat je probleem exact is, is het dom om bij voorbaat dingen uit te sluiten. Geef alle info die je kunt vinden, zeker minimaal de info die anderen die je proberen te helpen (herhaaldelijk...) vragen. Dan kunnen anderen zelf wel zien of het probleem daar niet ligt.

En ja, twee routers incl DHCP-servers achter elkaar is doorgaans vragen om problemen als je niet exact weet waar je mee bezig bent. Eén van de twee in bridged mode zetten versimpelt de boel enorm en sluit gelijk een sloot aan mogelijke oorzaken uit. Maar wederom, dat is slechts één mogelijkheid; graag overige mogelijkheden niet negeren tot je het zeker weet, zeker niet als anderen je ermee willen helpen.

Nog een ding: post aub geen twee keer achter elkaar - gebruik de edit-knop om iets toe te voegen aan een bericht, je kunt ook prima een tweede quote erbij editten

Oslik blyat! Oslik!

• timwijn
dion_b schreef op maandag 28 maart 2011 @ 01:10:
Als je wilt dat anderen meedenken, heb dan het fatsoen je info ook met hen te delen. Anders kan dit topic net zo goed dicht en kun je het helemaal prive met job afhandelen...

Sowieso, als je niet weet wat je probleem exact is, is het dom om bij voorbaat dingen uit te sluiten. Geef alle info die je kunt vinden, zeker minimaal de info die anderen die je proberen te helpen (herhaaldelijk...) vragen. Dan kunnen anderen zelf wel zien of het probleem daar niet ligt.

En ja, twee routers incl DHCP-servers achter elkaar is doorgaans vragen om problemen als je niet exact weet waar je mee bezig bent. Eén van de twee in bridged mode zetten versimpelt de boel enorm en sluit gelijk een sloot aan mogelijke oorzaken uit. Maar wederom, dat is slechts één mogelijkheid; graag overige mogelijkheden niet negeren tot je het zeker weet, zeker niet als anderen je ermee willen helpen.

Nog een ding: post aub geen twee keer achter elkaar - gebruik de edit-knop om iets toe te voegen aan een bericht, je kunt ook prima een tweede quote erbij editten
Ip's:
Laptop:
Ipv4: 192.168.1.101
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1.

Op mijn iPad nadat ik de laptop had dicht gedaan dus met internet:
Ip:192.168.1.105.
mask: 255.255.255.0
router: 192.168.1.1.

De pool van de router loopt van 100 tot 149 dus dat zou goed moeten zijn toch?

Zijn er verder verder nog bepaalde gegevens die jullie nodig hebben?
Ik zal zometeen gaan kijken of ik de router als dhcp kan uitschakelen en enkel als toegangspunt Kan gebruiken.
Dion, bedoel je met in bridge mode zetten, wat propheticus ook zei, of bedoel je iets anders?
En ik kan hem in bridge mode zetten door in de configuratie van de linksys router dhcp uit te schakelen?
Want propheticus zegt dat ik hem dan op een Lan poort aan moet sluiten, maar ik heb 1 kabel in de internet ingang zitten en 1 kabel in een van de 4 ethernet ingangen volgens mij kan dat ook niet anders, want verder zitten er geen aansluitingen, behalve stroom.
Ik hoop weer van jullie te horen.
(ik moet trouwens wel zeggen dat het heel soms ook wel samen gaat, gister heb ik een half uur internet gehad, tegelijkertijd op mijn iPad en laptop, maar vrij snel daarna is het alweer een grote bende en kan ik er niets meer mee..)

[ Voor 19% gewijzigd door timwijn op 28-03-2011 09:10 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
als je beide dhcp aan hebt staan dan zie je dit vaak ook terug in ping tijden.

standaard staat het beide eigenlijk aan. maar zoals anderen ook vermelden gewoon dhcp uitzetten op je linksys vanaf dat moment werkt deze als switch en zijn ze niet de baas aan het uithangen over het routeren/ip uitdelen

• timwijn
dezejongeman schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:05:
als je beide dhcp aan hebt staan dan zie je dit vaak ook terug in ping tijden.

standaard staat het beide eigenlijk aan. maar zoals anderen ook vermelden gewoon dhcp uitzetten op je linksys vanaf dat moment werkt deze als switch en zijn ze niet de baas aan het uithangen over het routeren/ip uitdelen
Domme vraag misschien, hoe kan ik mijn ping tijden zien?
En voor de duidelijkheid, als ik er met een apparaat op zit heb ik eerlijk weer nooit problemen, het is altijd pas wanneer ik er een tweede of derde op aansluit..
Edit: ik heb het nu uitgezet, ga zo testen hoe het is als ik mijn laptop erbij aanzet, op mijn iPad gaat alles nog prima ;)

Edit2: ik had dus de dhcp server van de linksys uitgezet en daarna naast mijn iPad mijn laptop aangezet. Gehoopt had ik dat dat het probleem zou oplossen, maar niet dus, want bij beiden gaat internet er weer af.
Dat wil zeggen, ze blijven wel verbonden (het netwerk op mijn laptop zegt nu als naam ineens sinds gister linksys 2, heel apart, maar heeft er verder niet echt mee te maken.) maar beiden zonder internet toegang.
Nou typte ik op mijn laptop terwijl ik geen internet had ipconfig in, waarbij toen een autoconfig ipv4 adres en een subnet mask kwam te staan, is het van belang dat jullie die hier ook weten? Dan typ ik die erbij, maar het is zoals jullie begrijpen een beetje vervelend want wanneer ik mijn laptop aan doe, kan ik hier niks meer bij typen.
Dat autoconfig ip adres, verschilt van die hierboven door mij gegeven is wanneer ik wel internet had evenals de subnet mask, die is dan ook een beetjie anders.
Ik hoor graag van jullie, ik had gehoopt dat het aan de dhcpserver had gelegen. Moet ik die alsnog gewoon uit laten staan? Ik hou namelijk zo prima internet en hij herstelde de verbinding ook direct toen ik de laptop weer dicht deed.
Momenteel heb ik terwijl mijn laptop aanstaat, wel verbinding met de iPad, maar niet met de laptop. Die die houdt het icoontje van de driehoek met uitroepteken erin. Oftewel, wel verbonden, geen internettoegang..
Edit314545346: het heeft er niets mee maken, dat bij Toegangsbeperkingen bij toegangsbeleid (1) staat? Dat moet standaard zijn, want daar heb ik nooit iets veranderd.

Kleine noot dus, ik heb de dhcp server uitgezet bij de linksys, maar er staat nog wel bij type internetverbinding: automatische configuratie dhcp. Of moet ik die dan op een vast ip adres zetten?
En moet ik een ipconfig release en renew ofzo doen anders?

[ Voor 64% gewijzigd door timwijn op 28-03-2011 10:19 ]

• Smoke
  • Laatst online: 08:25

Smoke

Maverick Reploid

Heb je de kabel in de internet/WANpoort van de Linksys ook omgestoken naar een van de 4 LAN poorten? Anders krijg je namelijk ook geen IP-adres van de DHCP server in je modem/router.

• timwijn
Smoke schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:40:
Heb je de kabel in de internet/WANpoort van de Linksys ook omgestoken naar een van de 4 LAN poorten? Anders krijg je namelijk ook geen IP-adres van de DHCP server in je modem/router.
Denk dat ik dat nog niet heb gedaan. Ben helaas nu niet thuis, dus zal straks weer even verder kijken.
Bedoel je dan dat ik de kabel die in de internetpoort gaat in 1 van de 4 ethernet poorten moet doen?
Want er gaan 1 kabel van de modem in de internet ingang van de router en 1 van de modem naar de ethernet ingang van de router.
Anders post ik vanmiddag hier nog wel een foto'tje, maar zoals gezegd, kan nu verder even niks.

• Propheticus
8)7 twee kabels tussen modem en router?...zou gewoon 1 kabel van modem naar een van de lan (ethernet) poorten van je router doen.
Automatisch IP verkrijgen (dhcp) op je pc is nog steeds de goede instelling, dat ip wil je alleen uitgedeeld krijgen van je modem/router en niet je accesspoint (die linksysrouter).

[ Voor 41% gewijzigd door Propheticus op 28-03-2011 15:55 ]

• timwijn
Propheticus schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:53:
8)7 twee kabels tussen modem en router?...zou gewoon 1 kabel van modem naar een van de lan (ethernet) poorten van je router doen.
Automatisch IP verkrijgen (dhcp) op je pc is nog steeds de goede instelling, dat ip wil je alleen uitgedeeld krijgen van je modem/router en niet je accesspoint (die linksysrouter).
Kom net tot de conclusie dat het niet helemaal juist is wat ik eerder zei. Er gaat een kabel van de modem in de internetpoort en een van de ethernetpoort naar onze desktop. Dus dat zou prima moeten zijn toch?

• Smoke
  • Laatst online: 08:25

Smoke

Maverick Reploid

timwijn schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:51:
[...]

Kom net tot de conclusie dat het niet helemaal juist is wat ik eerder zei. Er gaat een kabel van de modem in de internetpoort en een van de ethernetpoort naar onze desktop. Dus dat zou prima moeten zijn toch?
Nog niet, hiervoor moet je dus de kabel van de modem naar de internetpoort(WAN-poort) op de router ompluggen naar een van de ethernetpoorten(LAN-poorten) op de router.

• Propheticus
Dat was nou net de hele crux...juist niet de wan-poort. Dank -Smoke- :P

• timwijn
Propheticus schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:41:
Dat was nou net de hele crux...juist niet de wan-poort. Dank -Smoke- :P
Dat had ik gedaan, had ik helemaal geen internet meer 8)7

Edit: Inmiddels is de router vervangen door een model van Sitecom. Nadat ik deze had aangesloten op mijn modem was het binnen 2 minuten gepiept en nu heb ik prima weer internet op mijn laptop en iPad tegelijk, wat eerst nooit kon.
Heb de hele middag lopen prutsen, maar kon er niets meer mee worden en op een bepaald moment kreeg ik met de router ertussen nergens meer internet, ook niet bekabeld.
Dit heeft voor mij de oplossing geboden. En hiermee is het dus voor nu klaar.
Iemand die dezelfde problemen kent, ik zou je er verder niet bij kunnen helpen helaas.
Iedereen wil ik graag bedanken voor het meedenken, waardeer ik enorm. _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door timwijn op 28-03-2011 21:01 ]

Pagina: 1