Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NIC doorgeven aan ESXi: iSCSI driver of niet

Pagina: 1
Acties:

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 21:29
Hey,

Ik ben atm bezig met een EMC Clariion lab (Clariion CX4 960) en ik wil een host simuleren dmv VMware op mijn Dell laptop. De situatie zit als volgt: De dell laptop draait VMware Workstation. In WS heb ik ESXi als een VM draaien.

De vraag is nu, moet ik enkel de NIC doorgeven aan de ESXi vm "as is" waarna deze dan zelf iSCSI functionaliteit toevoegt, of moet ik een iSCSI driver op de dell laptop installeren en dan het geheel doorgeven aan de ESXi vm.

fyi, de Dell laptop is rechtstreeks aangesloten op de iSCSI backend van de Clariion

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

iSCSI drivers bestaan niet. Je hebt wel een iSCSI initiator.
Dat zoekt denk ik wat makkelijker.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Volgens mij verschilt het niet zo veel met een fysieke server. Je zal een nieuwe VMnic moeten toevoegen aan de virtuele machine waar de ESXi gebruik van maakt. Binnen ESXi moet je deze vervolgens als een VMkernel port toevoegen: http://www.techhead.co.uk...o-an-iscsi-storage-target