Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20
Ik heb onlangs een nieuwe pc in elkaar gezet voor hometheater doeleinden. Nu zit hier een Asus M4N68T V2 mobo in en een ATi 6850 met HDMI aansluiting. Verder zit er ook een Creative X-Fi 7.1 PCI Bulk in. Nu wil ik uiteraard het beste geluid.

Het geheel zit aangesloten op een Yamaha RX-V667, op dit moment via HDMI. Er komt geluid uit mijn boxen, dus dat stuk gaat goed, alleen gebruik ik nu dus mijn XFi niet. Deze heeft ook alleen een analoge uitgang. Wat is nu geluidstechnisch het beste om te doen? De Xfi analoog gebruiken of gebruik maken van het voordeel van digitale uit via HDMI?

Bijkomend is wel dat ik ook een SA-CD speler heb die al analoog is aangesloten. Ik zou dan dus met splitters moeten gaan werken als ik de XFi wil aansluiten.

Graag jullie advies over het wel of niet gebruiken van de XFi.

Onboard is een VIA VT1708S chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Ik denk dat ie zo goed zit. Laat idd je receiver al het decodeer werk maar doen. Ik denk niet dat je creatieve kaart veel beter kan decoderen (laat staan de meeste onboard geluidschips). Daarnaast bouw je wel een mogenlijkheid tot brom in bij het analoog aansluiten van je PC.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Dan heb ik alleen dus wel de XFi voor niets gekocht neem ik aan? Wel balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het exacte type van de xfi
zit er ook een Coax op meestal is die gecombineerd met opties en staat er Spdif op
en welke bit depht en hrz kan die kaart max uit stuuren en wat kan je onvanger verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Het is gewoon een bulk pci-7.1 kaartje... Zitten dus alleen 4 jack-aansluitingen op... Van de yamaha zijn http://nl.yamaha.com/nl/p...eceivers-amps/rx-v667__g/ de specificaties te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:33:
wat is het exacte type van de xfi
zit er ook een Coax op meestal is die gecombineerd met opties en staat er Spdif op
en welke bit depht en hrz kan die kaart max uit stuuren en wat kan je onvanger verwerken
Maar SP/DIF kan geen DTS-HD of Dolby TrueHD aan, daarvoor dien je een recente HDMI videokaart te hebben die dat signaal meestuurt naar de versterker. Vanaf de Radeon 5 serie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Niet van belang, aangezien geluid door je videokaart verzorgd wordt indien via HDMI aangesloten. Verder is de bandbreedte van HDMI veel hoger dan SPDIF, waardoor je meer output opties hebt zoals HD-DTS maar ook 7.1 PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Heb ik dan nu drie geluidskaarten in mijn pc zitten? onboard, Xfi en mijn videokaart? Ik geloof dat ik de weg een beetje kwijt ben... Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn onboard sound via de videokaart doorgegeven werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Paultje3181 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:59:
Heb ik dan nu drie geluidskaarten in mijn pc zitten? onboard, Xfi en mijn videokaart? Ik geloof dat ik de weg een beetje kwijt ben... Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn onboard sound via de videokaart doorgegeven werd...
In principe heb je drie devices in de PC zitten die geluid door kunnen geven inderdaad :)
Verder is het reeds gezegd dat je het beste de ATI kan blijven gebruiken. Deze heeft de mogelijkheden om via HDMI aan te sluiten en dus HD Audio te versturen. Je kan analoog wel veel meer met de X-Fi, maar dat zou - naar mijn inziens - jammer zijn aangezien je dan lang niet alles uit je pc haalt qua geluid. Enige waar je nog voor zou kunnen kiezen om alles analoog aan te sluiten is als de DAC's van de receiver minder goed zijn dan van de X-Fi.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Hmmmm, dan gaat de XFi toch echt de verkoop in... Jammer natuurlijk om hem erin te laten zitten...
Pagina: 1