Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TweakDSL / VOIP / A580IP probleem

Pagina: 1
Acties:

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 08:56
Ik heb een ADSL-aansluiting bij TweakDSL en heb mijn VOIP-nummer laten porteren van XS4ALL naar Tweak. Verder heb ik van TweakDSL nog een tweede VOIP-nummer.

Ik heb een Siemens Gigaset A580IP centrale, waarmee je twee VOIP-gesprekken gelijktijdig mee zou moeten kunnen voeren, en een gesprek via een analoge lijn.

De A580IP heb ik aangesloten op de Zyxel 2602nogiets router van TweakDSL. Het ding geconfigureerd via de webinterface en alles zou moeten werken. VOIP-telefoonnummers zijn "geregistreerd" enz. Ik heb op de Zyxel en op de A580IP de meest recente firmware staan.

Nou kan ik wel gebeld worden en bellen via de A580IP, maar gesproken woord komt niet tot stand. De tegenpartij hoort mij niet, ik hoor de tegenpartij niet. Het microfoontje van de handset staat uiteraard aan.

Ook een andere DECT-handset op de A580IP aangemeld, met hetzefde resultaat. Wel verbinding, geen spraak. Handsets onderling wel spraak.

Vandaag met de Gigaset helpdesk aan de telefoon gezeten en met de TweakDSL helpdesk. Maar zij komen er ook niet uit.

De vragen: heb ik ergens een essentiele configuratieinstelling over het hoofd gezien? Of ondersteunt Tweak zo'n configuratie als deze niet, of moet ik iets op de Zyxel instellen? Ik zie het effe niet meer, heeft iemand nog goede tips?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kun je die A580 op een andere poort laten registreren? (als je provider dat ondersteunt)

Als je Zyxel modem al intern 5060 gebruikt voor zn eigen ATA, krijg je ellende als je die poort ook probeert te gebruiken voor een achterliggend apparaat.