Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben op het moment 2 nieuwe AP's (Aironet 1242AG's) aan het configureren. We hebben in ons bedrijf 20 van die APs hangen alleen loop ik nu tegen een probleem aan wat ik nog niet eerder ben tegen gekomen.

namelijk:

Compiled Mon 02-Nov-09 18:40 by prod_rel_team
*Mar 1 00:00:07.348: %CAPWAP-3-ERRORLOG: Could Not resolve CISCO-LWAPP-CONTROLLER
*Mar 1 00:00:07.349: %CAPWAP-3-ERRORLOG: Could Not resolve CISCO-CAPWAP-CONTROLLER
*Mar 1 00:00:07.351: %CAPWAP-5-CHANGED: CAPWAP changed state to DISCOVERY
*Mar 1 00:00:07.834: %CDP_PD-4-POWER_OK: Full power - AC_ADAPTOR inline power s ource
*Mar 1 00:00:08.256: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface FastEthern et0, changed state to up

Bij het opstarten van de AP via console kabel geeft hij die melding.. Nu ben ik zelf al overal aan het zoeken geweest uiteraard.. en kwam ik de volgende oplossing tegen:

http://www.cisco.com/en/U...ote09186a00809d5097.shtml

Alleen snap ik nu wat ze bedoelen met: " Enter your controllers Management Inteface IP address"

Wat is de Controller ? Is dat mijn PC, de server het AP zelf of iets anders? (CISCO-LWAPP-CONTROLLER ) welk IP adres bedoelen ze ?

Alvast bedankt!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Normaal hangen die dingen aan een Wireless LAN Controller. Deze bereikt hij door aan de DNS server die die via DHCP krijgt een resolving te doen op die twee hostnames.
Je AP staat nu in LWAPP mode je moet kijken of en hoe je hem in autonomous mode moet zetten.
Note: You can order these Aironet APs with Cisco IOS Software to operate as autonomous APs or to operate with LWAPP. The part number determines if an AP is a Cisco IOS Software-based AP or an LWAPP-based AP. Here are examples:

*

AIR-AP1242AG-A-K9 is a Cisco IOS Software-based AP.
*

AIR-LAP1242AG-P-K9 is an LWAPP-based AP.
http://www.cisco.com/en/U...tem09186a00806a4da3.shtml

[ Voor 47% gewijzigd door TrailBlazer op 17-03-2011 15:29 ]

Verwijderd

Je hebt de lightweight versie ipv de Autonomous
AIR-LAP1242AG-E-K9
ipv
AIR-AP1242AG-E-K9

De L versie werkt (officieel) alleen met een WLAN controller.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie.

@TrailBlazer, thx zal is kijken of me dat lukt
@ Merijn, ik heb dus eigenlijk de verkeerde accesspoint gekocht/toegstuurd gekregen?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yes.
Je hebt de AIR-AP1242AG-E-K9 nodig i.p.v. de AIR-LAP1242AG-E-K9.

Er is een speciaal IOS image en upgrade procedure waarmee je een autonoom access point kan "omkatten" naar een Lichweigh access point. Ik weet alleen niet of andersom (Lightweight --> autonoom) ook kan.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denk het niet want de LAP is vast goedkoper omdat je daar een Wireless LAN controller voor nodig hebt met wat licenties zodat ze daar hun winst op pakken.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nope...

Uit de GPL:
code:
1
2
AIR-AP1242AG-E-K9 - 802.11a/g Non-modular IOS AP; RP-TNC; ETSI Cnfg - $899.00
AIR-LAP1242AG-E-K9 - 802.11ag LWAPP AP Dual 2.4,5GHz RP-TNC ETSI Cnfg - $899.00

Dit heb ik overigens nooit echt begrepen...
Net als 5000,- Dollar list voor 4 extra gigabit interfaces in een ASA5500.
Daar heb je ook een mooie L3 switch voor. 8)7

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:56
Het is mogelijk om een LAP naar AP om te zetten, voor een stappen plan: klik
Zorg wel voor de juiste Image file voor jouw type.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjullie wel voor de reacties! Ik weet nu iig dat het wel mogelijk is. (via de stappen van mhoogendam)
Nu nog even opzoek naar image file. Via Cisco kost het geld dus dat wordt ergens illegaal vanaf plukken maar goed, we gaan het proberen.

nogmaals dank.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 13:38 ]

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:36:
Dankjullie wel voor de reacties! Ik weet nu iig dat het wel mogelijk is. (via de stappen van mhoogendam)
Nu nog even opzoek naar image file. Via Cisco kost het geld dus dat wordt ergens illegaal vanaf plukken maar goed, we gaan het proberen.

nogmaals dank.
Dat lijkt me niet bijzonder verstandig in een bedrijfsomgeving. Al was het maar voor de support die je nu dus mist.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk.
Kost me eigenlijk ook te veel tijd dit allemaal uit te zoeken.
Ik ga toch vragen of k ze kan ruilen!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Sluit een SmartNET contract voor die dingen af en download daarmee de andere firmware. Dat lijkt me praktischer dan ze om te ruilen (als dat nog gaat) en je bent gelijk verzekerd van hulp bij problemen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1