Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo,

ik heb een vraag weten jullie misschien een applicatie die een geselecteerde groep applicaties toe staat te draaien. en de rest wat niet in zijn lijst staat te blokkeren.

ik heb parental control al geprobeerd. maar deze blokkeert ook site's die ik niet heb aan gegeven dat die geblokkeerd moeten worden. gmail bijv.
en nog meer sites en bovendien het is allemaal hand werkt want mijn stage begeleider wil geen active directory dus alles moet met de hand gedaan worden met parental control wat geen optie is. dus als jullie een applicatie weten die via command line gaat of gewoon goed werkt dan zie ik die graag.

Groet,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22
Over Parental Control zou je deze site kunnen lezen om toch Gmail ed toe te kunnen voegen:
http://drivenet.wordpress...eopard-parental-controls/

Andere manieren zou ik eigenlijk niet weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Martijn Meijer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:51:
en nog meer sites en bovendien het is allemaal hand werkt want mijn stage begeleider wil geen active directory dus alles moet met de hand gedaan worden met parental control wat geen optie is.
Is dit een stage-opdracht?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 21:21

Ma®tin

Hallo

chmod? :+

Of een aparte programmamap maken?
Alleen kunnen sommige programma's niet (goed) werken buiten de standaard programmamap.

offtopic: wat is de reden dat je stagebegeleider geen AD wil?

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als dit een stageopdracht is zit je uiteraard verkeerd hier, want dan zou dit topic in de categorie 'huiswerkopdrachten' vallen.

Om je toch even op weg te helpen: Gebruikerspolicies zijn wat je zoekt. Deze zou je middels Open Directory (onderdeel van Mac OSX Server) kunnen distribueren, of -in mindere mate- per Mac lokaal via 'Parental Controls' kunnen instellen. Dat je stagebegeleider geen Active Directory wil, lijkt me een verstandige keuze, want Microsoft AD is niet in staat om Mac policies te pushen.

Een, erg arbeidsintensief, alternatief voor Mac OSX Server met Open Directory is het gebruik van Linux met OpenLDAP. Je kan dan de mcx-schemas (voor de Mac policies) handmatig toevoegen. Dit is echter bijzonder omslachtig, arbeidsintensief, en uiteindelijk dus waarschijnlijk niet goedkoper. Misschien moet je dus eens naar Mac OSX Server kijken, je hier goed in verdiepen, en deze optie eens met je stagebegeleider overleggen.

Om hoeveel Macs gaat het precies?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
het gaat om ongeveer 60 iMacs en ongeveer 75 Macbooks die van de docenten heb ik niet meegerekend.

we hebben hier een Xserve staan.

de macs zelf draaien allemaal lokaal alleen de macbooks van de docenten hebben een sync software die synct met een server van een school naast ons. de administratie hier draait windows die is aangesloten op de server van de school naast ons. en elke netwerk aanpassing word door een extern bedrijf geregeld die hier in de buurt zit. bijv vlans etc.

dit is btw een stage opdracht.

hij vind een AD te veel werk. de instellingen moeten allemaal met remote desktop 3 of met automator makkelijk aan te passen zijn. bijv achtergrond of wat plist heen sturen en de macs een reboot geven waardoor er een instelling geblokkeerd is en als hij dat niet meer nodig heeft dat hij dan de oude plist er weer heen stuurt.

allemaal beetje omslachtig vind ik zelf.

Is een AD op de OSX Server veel makkelijker in beheer of valt dat tegen moet ik anders Open Directory gebruiken.

de server zelf doet op dit moment geen zak. cpu load is vaak maar 2 % hij heeft 8GB ram en 2 tb hdd. xeon cpu. word gebruikt als dns, file, image, tijd server.

Afbeeldingslocatie: http://files.droplr.com/files/33224815/Ng7d.Picture%203.png

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn Meijer op 18-03-2011 10:07 . Reden: ps: kan deze verplaatst worden naar huiswerkopdrachten dan? ]

Pagina: 1