Analoge telefoon op experia box kpn

Pagina: 1
Acties:

• Macler
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 16:31
Sinds kort ben ik geswitched van modem bij kpn en nu kan ik alleen nog maar digitale telefoons aansluiten. Nu heb ik hier ook nog een ouderwetse analoge telefoon staan met draaischijf die ik er graag terug aan zou willen hangen.

Toen ik met kpn contact had over het overstappen van modem en abbonement zei de beste man aan de andere kant van de lijn dat hij niet zeker wist of het mogelijk was maar dat er misschien mogelijk heden waren om de telefoon om te laten bouwen naar digitaal of een converter op de lijn te plaatsen waardoor de telefoon op het bestaande netwerk geplaatst kon worden.

Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik kan niet echt een oplossing vinden. Misschien dat ik er overheen gekeken heb omdat ik ook niet veel van dit onderwerp af weet.

Ook heb ik contact gehad met de lokale electronica store maar die wist uberhaupt niet of het kon.

Is er iemand die mij de goede richting in kan wijzen of een antwoord heeft voor mijn probleem?

Grtn ML

Modem: experia box van kpn

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij kun je op zo'n Experiabox gewoon analoge telefoons aansluiten, er zitten daarvoor twee telefoonaansluitingen op.

Dan rest alleen nog het pulse versus tone bellen. Geen idee of er apparatuur bestaat die dat kan omzetten.

edit:

blijkbaar bestaat er wel zoiets: zoek eens op pulse tone convert op je favoriete zoekmachine

[ Voor 19% gewijzigd door sunoke op 17-03-2011 14:31 . Reden: zoekresultaat toevoegen ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58

Reptile209

- gers -

Via [google=kpn experia pulse bellen] kwam ik op een draadje op Fok, waar dan weer verwezen wordt naar deze beschrijving voor een pulse-naar-toon-converter. Help dat? :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Dat kan je doen ja. Als de Experia box het niet kan detecteren (wat realistisch is), dan moet je wel.

Er is nog iets wat je moet weten of uitzoeken. Sluit de telefoon aan op de box, en bel jezelf thuis met een mobiel. Gaat de telefoon wel over? De Experia box kan niet zo'n hoge bel spanning genereren. Misschien dat de T65 toestel niet wil reageren. Dan moet je een "extra" bel kastje parallel zetten (die zijn elektronisch, en ze maken geluid).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Eigelijk is pulsbellen (wel/geen kortsluiting) veel digitaler dan het bellen met analoge toontjes :D

Maar ja je kan hem er toch gewoon bijhangen en een tonedailer oid er naastzetten

Iperf

• Macler
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 16:31
Bedankt voor de reply's

Ik denk dat ik nu wel weer even verder kan. even in de vrienden kring rond vragen of er iemand is die dit kan doen voor mij.
ben er nog niet achter welk telefoon type ik heb. heb hem open geschroeft maar kwam geen merk of type nummers tegen. dus weet ook nog niet zeker of het schematje ook voor mijn telefoon werkt. er zat wel een sticker in met een elctro schema van de telefoon en daar stond op dat hij uit 1955 kwam.

Maar ik snap nu dat ik van puls naar dtfm moet :)

ML
Pagina: 1