Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc start niet voorbij de BIOS.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik vroeg me af of een van jullie een idee heeft wat ik moet/zou kunnen doen om het syteem weer aan de praat te krijgen.
Ik zal beginnen met wat uitleg van het probleem, een week terug zat ik starcraft 2 te spelen toen ik opeens een blue screen kreeg ik vond het vreemd omdat er niks bezig was behalve mischien een browser en messenger. Ik starte dus hiernaar mijn computer op met het idee om dan maar wat virus scans etc te runnen.Tot ik er achter kwam dat mijn computer totaal niet meer starte ik kon in de bios komen en als ik er uit ging bleef mijn scherm gewoon zwart. Tot nu toe heb ik al een heel aantal dingen geprobeerd zoals: Bios resseten, Geheugen nakijken, opstarten met niks behalve de essentieele onderdelen, Windows op een andere computer op mijn harde schijf herinstalleren, batterij op het moederbord vervangen computer een tijd uit gehad en nog een heel aantal dingen, helaas is tot nu toe nog niks gelukt, Alles doet het en in de bios word ook alles herkent de harde schijf de processor het geheugen de video kaart, de marges van de pc health status zijn normaal. kortom ik weet mij geen raad meer met de computer.
De enige verandering die ik in de computer krijg is als ik opstart via een windows cd, dan krijg ik een knipprend streepje in plaats van een compleet zwart scherm,
Heeft een van jullie enkel advies over wat ik mogelijk nog zou kunnen proberen of doen of is er geen andere weg meer dan hem door een bedrijf na te laten kijken, met voorbaat dank

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

De enige verandering die ik in de computer krijg is als ik opstart via een windows cd, dan krijg ik een knipprend streepje in plaats van een compleet zwart scherm,
Welke optie kies je als je de computer met de windows cd opstart? kan je de p.c. dan ook opnieuw installeren?

Heb dit probleem ook wel eens gehad en als ik de pc via de cd opstartte en vervolgens de installatie afbrak kwam die gewoon in windows terrecht.Maar dit is niet ideaal aangezien die na verloop van tijd in dezelfde problemen terugkeert.

Verwijderd

Topicstarter
bartjas schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:17:
[...]

Welke optie kies je als je de computer met de windows cd opstart? kan je de p.c. dan ook opnieuw installeren?

Heb dit probleem ook wel eens gehad en als ik de pc via de cd opstartte en vervolgens de installatie afbrak kwam die gewoon in windows terrecht.Maar dit is niet ideaal aangezien die na verloop van tijd in dezelfde problemen terugkeert.
Hey bartjas,

Als ik de computer via een cd probeer op te starten kies ik in het start scherm waar je ook de bios in kan gaan het boot menu, deze laad nog wel waarna ik dan kies op te starten via cd maar dan gaat hij meteen over naar het knipperende streepje dus ik kom ook totaal niet bij de installatie

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:44
blijft ie mischien ergens hangen omdat de boot opties in de bios niet goed staan>?

plaatste het net toen jij antwoord gaf:P

kan je mischien wel bijvoorbeeld mini xp starten als je hirens boot cd download?

[ Voor 47% gewijzigd door nickertNL op 17-03-2011 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
nickertNL schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:47:
blijft ie mischien ergens hangen omdat de boot opties in de bios niet goed staan>?

plaatste het net toen jij antwoord gaf:P

kan je mischien wel bijvoorbeeld mini xp starten als je hirens boot cd download?
Uhmm ik ken hirens boot cd wel van naam maar niet echt de functie/ werking, ik zou het een schot kunnen geven.

• nickertNL
hirens is een boot cd met heel veel handige progjes erop.
gewoon even de iso branden en booten. dan zie je als het goed is in het eerste scherm wel de optie mini xp ertussen staan. deze zal dan windows xp vanaf je cd rom booten inplaats van je hdd.
mocht dit wel goed werken dan weet je dat het waarschijnlijk ook niets te maken heeft met je moederbord

Verwijderd

Topicstarter
nickertNL schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:13:
hirens is een boot cd met heel veel handige progjes erop.
gewoon even de iso branden en booten. dan zie je als het goed is in het eerste scherm wel de optie mini xp ertussen staan. deze zal dan windows xp vanaf je cd rom booten inplaats van je hdd.
mocht dit wel goed werken dan weet je dat het waarschijnlijk ook niets te maken heeft met je moederbord
Hey nickert de boot cd werkt, ik kan windows opstarten.
Ik zit op het moment in de mini xp, kan ik vanaf hier iets doen zoals windows 7 installeren of iets ? of kan ik vanaf hier iets doen wat mijn computer weer zou kunen laten werken.

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-11 15:06
heb je al geprobeert de Recovery Console te gebruiken? (chkdsk)

Verwijderd

Topicstarter
nerz101 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:44:
heb je al geprobeert de Recovery Console te gebruiken? (chkdsk)
Over welke console heb jij het nu dan? Via hiren of in de computer zelf?

-edit
Ik lees dat chkdsk een test is vanaf de command prompt? maar ik kom hier vooralsnog niet bij , wel in de mini xp maar volgensmij staat die command prompt niet in verband met mijn harde schijf.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 17:07 ]

• nickertNL
er staat in mini xp ook wel een checkdisk tool. even in deze computer kijken welke schijf letter je primaire HDD gekregen heeft en daarna checkdisk draaien. ook staat er in mini xp wel een tooltje om je computer terug te zetten na een oudere system restore point.
ook zal ik als ik jou was eventjes naar je windows cd kijken of deze niet al te beschadigt is aangezien die niet boot. anders moet je eventjes kijken naar een download van die windows cd zodat je hem effe opnieuw kan branden

Verwijderd

Topicstarter
nickertNL schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:38:
er staat in mini xp ook wel een checkdisk tool. even in deze computer kijken welke schijf letter je primaire HDD gekregen heeft en daarna checkdisk draaien. ook staat er in mini xp wel een tooltje om je computer terug te zetten na een oudere system restore point.
ook zal ik als ik jou was eventjes naar je windows cd kijken of deze niet al te beschadigt is aangezien die niet boot. anders moet je eventjes kijken naar een download van die windows cd zodat je hem effe opnieuw kan branden
Ja ik zat hier al aan te denken. Ik heb nu de 2 partities die nog bestonden volledig geformatterd dus er zou nu niks meer op de schijf moeten staan. ik zal zo eens kijken naar een nieuwe bootcd voor windows en dan laat even weten wat er gebeurt. vooralsnog enorm bedankt met de hulp tot nu toe

Verwijderd

Topicstarter
YES! windows is weer geinstalleerd en werkend, de computer start weer en zo te zien werkt alle sweer perfect.
Iedereen bedankt voor de tips :D
Pagina: 1