802.1x Ethernet netwerk extended via router

Pagina: 1
Acties:

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 22:04

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Bij ons op school is sinds enkele weken het draadloze netwerk werkelijk dramatisch! Ik zit bij de Studievereniging dus ik heb het volgende idee:
We hebben een netwerkpoort in de muur. Hierop heb ik een Linksys router aangesloten, waar DD-WRT op geflashed is. Hoe kan ik nu de router als draadloos accesspoint instellen, waarbij je per client met je eigen 802.1x credentials inlogt. In feite wordt de ethernet verbinding draadloos gemaakt en opgesplitst.
Moet ik de router dan als Client Bridge instellen, of doe ik het dan verkeerd?

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Fab1Man schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:56:
Bij ons op school is sinds enkele weken het draadloze netwerk werkelijk dramatisch! Ik zit bij de Studievereniging dus ik heb het volgende idee:
We hebben een netwerkpoort in de muur. Hierop heb ik een Linksys router aangesloten, waar DD-WRT op geflashed is. Hoe kan ik nu de router als draadloos accesspoint instellen, waarbij je per client met je eigen 802.1x credentials inlogt. In feite wordt de ethernet verbinding draadloos gemaakt en opgesplitst.
Moet ik de router dan als Client Bridge instellen, of doe ik het dan verkeerd?
Nee, je gebruikt de router nu als Access Point.
Waarschijnlijk heeft de originele software van de router een instelling om deze als access-point te gebruiken. DD-WRT ken ik zelf verder niet (de originele firmware voldeed altijd voldoende aan mijn behoeften), maar ik verwacht dat daar die mogelijkheid wel in zit.
Wel zal je een client met een ethernet-kabel aan moeten sluiten en waarna je het een en ander kunt configureren.

Zelf heb ik ook ervaring met een dedicated acces-point, dat kreng had één netwerkaansluiting, en met daar een PC op aangesloten (ook cross-cable geprobeerd) kon je hem dus niet instellen, met dat ding aan een switch lukte het wel, maar alleen met de meegeleverde Windows-software, een ip-nummer waarop het ding geconfigureerd kon worden, was er niet en op benaderingen via het via dhcp gegeven adres reageerde het ding ook niet. CD kwijt en het ding is gebrickt. Merk was Linksys