Tweakblog: Sogeti

Pagina: 1
Acties:
  • 1.402 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:42
mcsluis: Op zoek naar een baan in de IT?

In deze blog stelt mcsluis dat hij op zoek is naar nieuwe collega's bij Sogeti. Nu lijkt me naast het feit dat de tweakblogs daarvoor niet zijn bedoelt het ook niet echt prettig om je CV naar iemand te sturen die niet eens een recruiter is.

Nu weet ik dat je dat natuurlijk altijd nog zelf beslist en dat T.net de blogs zoveel mogelijk vrij wilt laten, maar ik ben toch benieuwd wat men hiervan denkt.
Mocht dit worden toegelaten dan denk ik dat meerdere ICT detacheerders / dienstverleners zullen volgen en er meer 'reclame' achtige blogs komen die de rest misschien wel ondersneeuwen.

Daarnaast verdenk ik mcsluis ervan dat er een 'Breng een collega binnen en verdien een bonus' programma binnen Sogeti loopt en dat hij zo daaraan mee probeert te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit is niet de bedoeling, er wordt contact opgenomen met de gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37
Wellicht handig om eerst even contact op te nemen alvorens de blog op non-actief te plaatsen.

Waar zijn de guideliness mbt blogs te vinden? Zijn hier reglementen voor?

Daarnaast stel ik in de blog duidelijk dat ik geen recruiter ben en enkel CV's doorstuur. Tevens geef duidelijk aan dat er ook een klein beetje eigen belang (als het goed gaat met de baas, gaat het ook goed met ons ;) ) is. Al met al, geheel open en transparant. Wat mij betreft onterecht gesloten.

@muddy; beetje kinderachtig. 8)7 . Maak gewoon een report aan ipv net te doen of je een 'discussie' op gang wil brengen.

@mod; Niet om vervelend te doen,... maar waar staan expliciet in de reglementen dat het niet mag?
http://tweakers.net/voorwaarden . Als dit werkelijk zo'n heikel punt is (Lees; inkomstenderving via tweakers jobs)
dan lijkt het mij handig om dit expliciet ergens op te nemen om in dit in de toekomst te voorkomen.
Misschien heb ik er overheen gelezen..

Ook wordt er in de diverse 'bedrijven' topics volop geworven door medewerkers/recruiters. Danwel via DM/email danwel expliciet. Ik ben van mening dat als dat wordt gedoogd, deze blog door diezelfde vingers bekeken moet worden. (iets met twee maten)

[ Voor 47% gewijzigd door Lumics op 17-03-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
dubbelpost door pushmessage

[ Voor 141% gewijzigd door Lumics op 17-03-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'klein beetje eigenbelang', dus toch zijn small text? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou zeggen start je eigen domein 2.50 per jaar hosting paar euro in de maand en worldpress blog.

Dan dit allemaal teruglinken in je tweakers profiel. Signature opties genoeg :)

Als wat jij zegt klopt wel jammer dat bedrijven worden gedogen, maar dat zal wel niet te maken hebben met het feit hoeveel geld tweakers hiervoor ontvangt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:52:
Zou zeggen start je eigen domein 2.50 per jaar hosting paar euro in de maand en worldpress blog.

Dan dit allemaal teruglinken in je tweakers profiel. Signature opties genoeg :)

Als wat jij zegt klopt wel jammer dat bedrijven worden gedogen, maar dat zal wel niet te maken hebben met het feit hoeveel geld tweakers hiervoor ontvangt >:)
Leuk idee.. Maar het was voornamelijk bedoeld om mensen te attenderen en CV door te zetten. Het koppelen van een domeinnaam aan een wordpress blog gaat mij iets te ver. Moet wel leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49
Speculatief, maar toevallig een wervingsbonus Sogetti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:30
PROnline schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:11:
Waarschijnlijk, zoals bij de meeste IT detacheerders. Daarom is het, naar mijn idee, ook not-done om op verjaardagen met meerdere IT-ers van verschillende bedrijven een beetje te gaan werven. Hier op Tweakers geldt wat mij betreft een beetje hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
PROnline schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:11:
Publiek geheim. Tevens vermeld in blog dat er eigen belang is.
dennismaus schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:17:
Er is inderdaad een wervings bonus!
Spuit elf ;)
Amras schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:13:
[...]

Waarschijnlijk, zoals bij de meeste IT detacheerders. Daarom is het, naar mijn idee, ook not-done om op verjaardagen met meerdere IT-ers van verschillende bedrijven een beetje te gaan werven. Hier op Tweakers geldt wat mij betreft een beetje hetzelfde.
Niet mee eens! Wat is er nou mooier dan op een verjaardag iemand anders aan baan helpen! En ook nog laten kiezen waar hij/zij wil werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 17-03-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:35
Er is inderdaad een wervings bonus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kickje van Geachte Redactie naar Lieve Adjes.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Lumics schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:12:
Ook wordt er in de diverse 'bedrijven' topics volop geworven door medewerkers/recruiters. Danwel via DM/email danwel expliciet. Ik ben van mening dat als dat wordt gedoogd, deze blog door diezelfde vingers bekeken moet worden. (iets met twee maten)
"Hullie doen het ook" is een vrij zwak verweer. Via DM en/of email recruiten is gewoon spam, in een topic kan je gewoon aangeven via een topic report. Dat staat gewoon aangegeven in Het algemeen beleid #verbodenspam

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lumics schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:17:
Niet mee eens! Wat is er nou mooier dan op een verjaardag iemand anders aan baan helpen! En ook nog laten kiezen waar hij/zij wil werken.
Aan een 'andere' baan bedoel je, zou je dat nog doen als je er geen bonus voor zou krijgen? .

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
MueR schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:29:
[...]

"Hullie doen het ook" is een vrij zwak verweer. Via DM en/of email recruiten is gewoon spam, in een topic kan je gewoon aangeven via een topic report. Dat staat gewoon aangegeven in Het algemeen beleid #verbodenspam
Naast verweer een onmiskenbaar feit. Die FAQ en policy is enkel voor het forum. Nergens wordt gesproken over de blogs.
SinergyX schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:42:
[...]

Aan een 'andere' baan bedoel je, zou je dat nog doen als je er geen bonus voor zou krijgen? .
Dat woordje ontbrak idd. Maar waarom gedraag jij je als een moraalridder? Jij stort je salaris aan het einde van de maand toch ook niet terug met de omschrijving 'Die 160 uur deze maand waren een gunst'!? Wervingsincentives zijn bedoeld om medewerkers te stimuleren om te werven. Niet meer en niet minder. Niets om je voor te schamen. Ook niet op een verjaardag. En ja, als iemand een baan zoekt op zaterdagavond, ben ik best bereid op maandag een CV te forwarden. Ook zonder bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vind je het erg als ik persoonlijk op deze manier Sogeti als werkgever wel links laat liggen?

Ik kan me niet voorstellen dat Sogeti in zijn arbeidsvoorwaarden en overeenkomst niet een dergelijke bepaling heeft staan dat je het bedrijf niet dient te benadelen in uitingen - en de manier waarop jij je werving verdedigt met het staat nergens dat et niet mag dus ik doe het is nou niet bepaald reclame.

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 17-03-2011 17:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lumics schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Naast verweer een onmiskenbaar feit. Die FAQ en policy is enkel voor het forum. Nergens wordt gesproken over de blogs.
En de Algemene Voorwaarden gelden overal. Laat het daar nu ook in staan. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Lumics schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:38:
Ja. Daarom haal ik het ook aan wanneer jij "maar zij doen het ook" roept. Dat doen ze op het forum, daar is beleid voor. Verder is er voor de blogs de algemene voorwaarden, waar ook duidelijk in staat dat wat wel en niet mag ter uitsluitende beoordeling van de Crew is. Crew Opperhoofd Daniel heeft besloten dat wat jij doet niet mag. Lijkt me dan verder duidelijk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
alt-92 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:48:
Vind je het erg als ik persoonlijk op deze manier Sogeti als werkgever wel links laat liggen?

Ik kan me niet voorstellen dat Sogeti in zijn arbeidsvoorwaarden en overeenkomst niet een dergelijke bepaling heeft staan dat je het bedrijf niet dient te benadelen in uitingen - en de manier waarop jij je werving verdedigt met het staat nergens dat et niet mag dus ik doe het is nou niet bepaald reclame.
Er wordt gestimuleerd te werven via twitter,hyves,facebook enz. de blog was keurig netjes opgebouwd en geheel open over de bedoeling. Heb jij, en de overige 90% van de anderen die hier reageren de blog wel gelezen? Vast niet.. Gewoon gelijk eroverheen bashen!
MueR schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:53:
[...]

Ja. Daarom haal ik het ook aan wanneer jij "maar zij doen het ook" roept. Dat doen ze op het forum, daar is beleid voor. Verder is er voor de blogs de algemene voorwaarden, waar ook duidelijk in staat dat wat wel en niet mag ter uitsluitende beoordeling van de Crew is. Crew Opperhoofd Daniel heeft besloten dat wat jij doet niet mag. Lijkt me dan verder duidelijk.
Al met al een hoop ophef over een blog welke na een half uur offline is gehaald. Prima!
Duidelijk voor de volgende keer, doen we niet weer....

[ Voor 21% gewijzigd door Lumics op 17-03-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Lumics schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:04:
[Al met al een hoop ophef over een blog welke na een half uur offline is gehaald. Prima!
Duidelijk voor de volgende keer, doen we niet weer....
En daarbij wil ik nog vermelden : dank voor het begrip en de medewerking. We zullen het nog duidelijker gaan vermelden in de toepasselijke documenten met betrekking tot de do's & dont's.

Case closed. :)

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 17-03-2011 18:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.