Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP] Computer probleem na Virusaanval

Pagina: 1
Acties:

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Topicstarter
Hoi,

Gisteravond heeft op een van de User-accounts op mijn XP computer een virus zich uitgeleeft. Kreeg hierbij de melding dat mijn harde schijf niet meer fatsoenlijk werkte!

Heb toen McAfee (ik weet het niet het beste programma) laten draaien en die heeft het een en ander verwijderd. (2 trojanse paarden en een heleboel cookies) Naderhand het betreffende account en al zijn bestanden ook maar van mijn pc. verwijderd!

Tot dusver lijkt het erop dat de andere User-accounts niet zijn aangetast, omdat de computer normaal opstart en ik de accounts gewoon kan bereiken. En de p.c. blijft gewoon draaien. Maar nu blijven bij die User-accounts de bestanden verborgen staan, geeft Internet explorer constant de melding dat DEP het afsluit en starten office programma's niet fatsoenlijk meer op (dat laatste komt denk ik door de verborgen bestanden en mappen), heb andere programma's nog niet kunnen testen, maar verwacht soortgelijke problem!

Kan ik hier op een of andere manier (dus zonder complete herinstallatie) vanaf komen?

graag wat tips, kom er zelf niet meer uit!

alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan proberen een keer MBAM te laten draaien, maar ik adviseer je alsnog een schone installatie. Omdat het "verwijderen" van een virus vaak alleen een plijster op de wond is.. De wond is nog steeds aanwezig.

Ik adviseer je trouwens Microsoft Security Essentials* te nemen IPV McAfee. Aangezien McAfee het slechtse uit de bus is gekomen afgelopen jaar.

*Is gratis mits je Windows installatie legaal is.

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 17-03-2011 09:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je kan veel tips uit een FAQ halen: BV FAQ
MBAM + HijackThis + een aantal antivirusscanners na elkaar draaien.

Of natuurlijk de laatste goede backup terugzetten.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
kKaltUu schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:44:
Je kan veel tips uit een FAQ halen: BV FAQ
MBAM + HijackThis + een aantal antivirusscanners na elkaar draaien.

Of natuurlijk de laatste goede backup terugzetten.
Je hebt natuurlijk niet de naam van de trojaanse paardjes onthouden? Desnoods google je gewoon eens, er zijn altijd wel meer mensen met deze problemen. Mischien dat er zelfs een leuke meneer of mevrouw een remove tooltje heeft gemaakt :').

Wat ik de mensen meestal adviseer veilige modus opstarte zonder netwerk toepassingen. Dan je hele systeem + Externe sticks/hdd/telefoon etc mee scannen. Ben je er dan nog niet vanaf, zoek dan even idd een betere virusscanner. Als dat het nog niet oplost, tja dan maak een backup van je nodige files en je OS opnieuw installeren.

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Topicstarter
@ allen

Bedankt voor de hulp/tips tot dusver! ga hier zeker mee aan de gang! en hoop dat ik het daarmee opgelost krijg!

@Timmiewimie

Uh heb die logfile wel ergens met de namen erin, maar zit op mijn werk, post die anders straks ook nog wel!

Verwijderd

Opstarten in veiligemodus en combofix laten draaien, kan wonderen doen :)
http://www.bleepingcomputer.com/download/anti-virus/combofix
+ eset online scanner uitvoeren

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 11:31 ]

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
@Bartjas

Zeker doen. Natuurlijk ook in de toekomst opletten dat dit niet meer voorkomt, sommige trojans zijn echt ontsettend iritant.
Pagina: 1