HD6750M inplaats HD3000 staat bij opstarten aan.

Pagina: 1
Acties:

• yevgenyquinne
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 10:17
Zoals ik het heb begrepen van Apple is het de bedoeling dat de HD3000 voor algemene taken draait, waar de HD6750M pas aanslaat bij GPU intensieve taken. Mijn idee is dat dit dan ook alleen gebeurd bij het bekijken en bewerken van 720/1080p videos, photoshop, gaming etc. Applicaties die het echt kunnen gebruiken.

Raar genoeg staat de HD6750M bij opstarten al aan zoals ik kan zien in gfxCardStatus. Het rare is dat dit komt door simpele applicaties die opstarten bij het inloggen. Het gaat hier in het specifiek om Sparrow, CloudApp en Delibar. Andere opstartitems als Tracks, Dropbox, SABNZBD+, Growl doen dit niet. Bij het aflsuiten van de programma's schakelt OSX dan wel weer gelijk terug naar de HD3000. Tijdens gewoon gebruik zetten ook firefox 4 (RC1), evernote en spotify de HD6750M aan. Geen programma's die extra rekenkracht nodig hebben van de HD6750M in mijn optiek.

Nu vind ik dit raar omdat geen van deze programma's, zeker die automatisch opstarten totaal geen GPU nodig hebben. Sparrow is een mailclient, Delibar een bookmarkprogramma en cloudapp enkel voor het uploaden van kleine bestanden en screenshots. Maar het verpest wel het idee van graphic switching en maakt mijn HD3000 geheel overbodig. :/

Meer mensen die dit hebben? Je kan gfxCardStatus downloaden en indien de HD6750M aanstaat krijg je een lijst met dependencies in het GfxCardstatus menu. (Zie screenshot; http://cl.ly/2c3R2Y433O0V122P0s1T )

Het gaat in mijn geval om een high end 15" 2011model met standaard configuratie (2,2GHz i7, 4GB RAM, 5400RPM, 1GB HD6750)

[ Voor 4% gewijzigd door yevgenyquinne op 17-03-2011 09:34 . Reden: toevoeging specs ]

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:26
Ik heb hetzelfde, maar dan met de vorige high end generatie 15''. Hij schiet al naar de Nvidia als ik uTorrent aanzet of Skype aanzet (gewoon chat)...

Heb mijn MBP nu standaard op de, intel in dit geval, draaien en als ik iets in full hd of videochat doe zet ik de Nvidia aan. Erg merkbaar in de batterijduur, in positieve zin.

• yevgenyquinne
Nismod schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:43:
Ik heb hetzelfde, maar dan met de vorige high end generatie 15''. Hij schiet al naar de Nvidia als ik uTorrent aanzet of Skype aanzet (gewoon chat)...

Heb mijn MBP nu standaard op de, intel in dit geval, draaien en als ik iets in full hd of videochat doe zet ik de Nvidia aan. Erg merkbaar in de batterijduur, in positieve zin.
Ik denk dat ik daar ook aan moet. Maar het verslaat het doel van dynamic switching 8)7

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 00:34
Bekend probleem. Deze programma's gebruiken bepaalde API's van Apple waarvan Apple vind dat ze in de "dedicated GPU" categorie vallen.
Het probleem is volgens mij dat dit al gebeurd bij het inladen van deze API's. Firefox 4 heeft bijvoorbeeld OpenGL (of WebGL) versnelling, maar de videokaart wordt al geswitched, terwijl er nog geen eens pagina's open staan waarbij deze versnelling nodig is..

Zie: http://www.engadget.com/2...-silicon-making-question/

• yevgenyquinne
RuudBurger schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:30:
Bekend probleem. Deze programma's gebruiken bepaalde API's van Apple waarvan Apple vind dat ze in de "dedicated GPU" categorie vallen.
Het probleem is volgens mij dat dit al gebeurd bij het inladen van deze API's. Firefox 4 heeft bijvoorbeeld OpenGL (of WebGL) versnelling, maar de videokaart wordt al geswitched, terwijl er nog geen eens pagina's open staan waarbij deze versnelling nodig is..

Zie: http://www.engadget.com/2...-silicon-making-question/
Bedankt voor de info. Het is dus al aanwezig sinds de 2010 versie. Vind het raar dat Apple voor deze oplossing heeft gekozen. Ze kunnen eigenlijk gewoon enkel een discrete GPU in de macbooks plaatsen gezien de integrated geen zin meer heeft als simpele applicaties als cloudapp en Sparrow al discrete zijn vanwege een simpele API-call.

[ Voor 5% gewijzigd door yevgenyquinne op 17-03-2011 11:42 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica