Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-04 06:03
Ik ben bezig met het bouwen van een HTPC gebaseerd op onderdelen van een helaas overleden laptop, nou ben ik in mijn speurtocht naar een goedkope voeding tegen de PicoPSU's aangelopen en wat ik er van (denk te) snap(pen) is dat deze enkel gevoed moet worden door een 12v AC->DC convertor? Als dat het geval is dan is misschien ook de laptop power adapter nog te recyclen.

Plaatje van de adapter specs aangezien ik deze nergens online kan vinden..
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/5998/patr.jpg
en dan is de vraag is deze compatible met de 80PicoPSU of wellicht een andere PicoPSU? (Kon geen lagere dan 80w vinden in de pricewatch en de adapter is blijkbaar 70 watt).

[ Voor 0% gewijzigd door Xthemes.us op 17-03-2011 01:56 . Reden: typo (zijn er vast nog meer gezien het tijdstip waarop ik post) ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 15:23
D'r zijn - dacht ik - twee soorten pico-PSU's: 12V gevoed en 'wide range' input. Ik meen dat die wide range dingen net wat meer dan 12V nodig hebben. Even goed kijken welke je dus precies hebt.

Verder lijkt die adapter mij prima geschikt. Je zal er misschien een andere plug aan moeten solderen om 'm op de pico-PSU aan te sluiten; verder even kijken of 'ie voldoende vermogen voor je systeem geeft. op 12V doet 'ie max 5A, dus in die configuratie 60W (en niet 70W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
De max output van de PICOpsu bepaalt niet wat je minimale input moet zijn. Het betekent alleen dat de bottleneck bij de voeding ligt, en niet bij de picopsu. Als je systeem minder verbruikt dan deze voeding kan leveren dan kan deze voeding gebruikt wordt. Let op: neem wel de verliezen van de PICO psu mee in deze berekeningen. Mocht het systeem bijv niet boven de 30W uitkomen, dan zal dit prima moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-04 06:03
Bedankt mensen dan had ik het toch goed begrepen hoe het werkt. De laptop adapter is een universele dus ik verwacht dat 1 van de vele opzetstukjes wel het goede formaat heeft.

Verder is het een CPU die 10 watt minder doet en een slimline schijf + slimline optical bay. Geen grote stroomvreter dus, kan de cijfers nog even allemaal bij elkaar optellen maar verwacht geen problemen.

Nogmaals bedankt!

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD