Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wilde even vragen of iemand ervaring heeft hiermee.

Wij hebben hier in Haalderen, meerdere kabels van KPN,
Ik weet niet hoe dat komt, misschien vanwege het feit dat het huis vroeger een bedrijfs ruimte is.

Nu is het zo dat ik het modem nu rechtstreeks aan de KPN kastje heb aangesloten.
Er bleken 10 kabels te zijn. Wit en blauw.

Waarvan 2 kabels een verbinding maakte met : G.992.3 annex A
Deze haalt spijtig maar 4Mbit en 1Mbit up. Terwijl Tele2 tenminste nog 8Mbit down uit de zelfde lijn haalde.

Hoedan ook zijn er nog 2 kabels, deze maken een verbinding van: G.992.1 annex A
Maar deze is wel 2Mbit down en 0,2mbit up.

De rest van kabels blijkt dood te zijn. Tenminste het modem doet er niets mee.

Nu is mij vraag of ik deze kabels kan combineren of zo. Of een weg om beter internet prestaties te krijgen als ik een andere modem erop zet. Bijvoorbeeld D-Link DSL 2320B in combinatie met een D-link game router.

Ook irreteer ik me nadenloos aan de intruded detectie, die deze internet provider piepoos hebben forceert.
Waardoor bijna elke game server geblokkeert wordt, en hun hoog en laag weigeren om het uit te schakelen in de modem.

De huidige provider is Online, hoewel ik er sinds de eerste dag al een grulijk hekel aan krijg, hoe ze hun klanten behandelen en wat je voor je geld terug krijgt.

We hebben Online pas 1 maand.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

meestal zit het telefoonsignaal op rood en blauw. Anders even online aangeven dat je niet weet op welk aderpaar je het modem aan moet sluiten.. Dan komen ze ( tegen kosten waarschijnlijk, maar ja, het is ook jouw aansluiting ) het juiste aderpaar aangeven. Dan kunnen ze misschien gelijk een meting doen, of dat aderpaar niet beschadigd is.
Als jij op 2 aderparen een DSL signaal krijgt, dan zouden er ook 2 abo's op moeten zitten, lijkt me apart verhaal.

Verder hier weinig problemen met ADSL van Online, vrij goede service zelfs. ( behalve dan dat ik die livebox een drama apparaat vind, een paar torrents / games draaien en het modem loopt vast ).

• mysterieworld
  • Niet online
Is het aan te bevelen om de linker kast van KPN box open te breken?
En dus rood en blauw rechtstreekst aan te sluiten dan via verdelers?
Ik heb alleen toegang tot de linker kant. De rechte is geforceert gesloten.

Ja, online kan me wat. Heeft me al 50 euro aan telefoon kosten gekost, omdat ik niet te vreden was op dag 1 betref het internet waar ze geen gehoor aan geven.
KermieCow schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 07:29:
meestal zit het telefoonsignaal op rood en blauw. Anders even online aangeven dat je niet weet op welk aderpaar je het modem aan moet sluiten.. Dan komen ze ( tegen kosten waarschijnlijk, maar ja, het is ook jouw aansluiting ) het juiste aderpaar aangeven. Dan kunnen ze misschien gelijk een meting doen, of dat aderpaar niet beschadigd is.
Als jij op 2 aderparen een DSL signaal krijgt, dan zouden er ook 2 abo's op moeten zitten, lijkt me apart verhaal.

Verder hier weinig problemen met ADSL van Online, vrij goede service zelfs. ( behalve dan dat ik die livebox een drama apparaat vind, een paar torrents / games draaien en het modem loopt vast ).

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44
Kun je fotos maken van het aansluitpunt? Zoals je het nu verteld liggen er 10 aderparen waarvan er twee een dsl signaal geven. Dat zou dus betekenen dat er twee actieve abonnementen lopen. Opzich zou dat kunnen maar ik verwacht eerlijk gezegd dat er het een en ander door is gelust, en dat je daarom op twee "aderparen" een signaal krijgt.

...

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Die trage sync lijkt meer op overspraak die je krijgt op wat aders.

Maar.... wat voorn abbo heb je eigenlijk?
Want 4/1 lijkt een gewoon dsl abbo te zijn...
Ik zie nergens wat je af hebt gesloten.

Wat is de astand van colo tot pand?

Deze advertentieplaats is te huur!

• mysterieworld
  • Niet online
RammY schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:50:
Die trage sync lijkt meer op overspraak die je krijgt op wat aders.

Maar.... wat voorn abbo heb je eigenlijk?
Want 4/1 lijkt een gewoon dsl abbo te zijn...
Ik zie nergens wat je af hebt gesloten.

Wat is de astand van colo tot pand?
Snel internet 20Mbit met digitale telefoon, hoewel de digitale telefoon is nog niet 1 keer gebruikt. (waar ook geen behoefde meer aan heb ( hoe ik zie wat online hun klanten behandeld)

Wij hadden hiervoor tele2, en die haalde uit de zelfde twee aders 8Mbit down in plaats van 4Mbit.
Ik verwijt het hun brakke modem thomson 712.

Hun beweren dus altijd dat de afstand tot centrale te ver lig.
Nou, inmiddels een nieuwe modem besteld. (D-Link 2320B) (modem only)

Het zou me niet verbazen als die D-link die 8Mbit wel haalt. Al is het maar 6Mbit, dan is 2Mbit al meegenomen.

• mysterieworld
  • Niet online
IceM schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:37:
Kun je fotos maken van het aansluitpunt? Zoals je het nu verteld liggen er 10 aderparen waarvan er twee een dsl signaal geven. Dat zou dus betekenen dat er twee actieve abonnementen lopen. Opzich zou dat kunnen maar ik verwacht eerlijk gezegd dat er het een en ander door is gelust, en dat je daarom op twee "aderparen" een signaal krijgt.
Dat zou ik wel kunnen doen, ik had wel de aderparen moeten los maken van de verdeler allemaal omdat ik dan beter de modem rechtstreeks kon aansluiten.

• mysterieworld
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door mysterieworld op 17-03-2011 11:26 ]

• mysterieworld
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/17032011735.jpg

Afbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/17032011734.jpg

• mysterieworld
  • Niet online
Suggesties???

• RammY

RammY

Dát!

Ja, even een iets duidelijkere foto maken van je aders die uit het linker gedeelte van je kastje komen en die naar je telefoondoosje lopen.
Die LSA strip is leuk maar daar zit voor zover ik kan zien niks op aangesloten.

Daarnaast lijkt het alsof je 2 blauwe draden aan 1 poot bevestigd hebt. Ook dit gaat niet goed.

[ Voor 18% gewijzigd door RammY op 18-03-2011 16:07 ]

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Hoe weet je nu nog welke kabels welke zijn?
Zou in ieder geval alle draden weer terug drukken waar ze horen,
denk namelijk dat dat de draden zijn van kpn en niet van jou, dus moet je er vanaf blijven!
Zorg gewoon dat je een LSA dogger krijgt en een stukje draad.

Als ik jou was zou ik KPN eens vragen om je isra punt na te kijken.
Kans is namelijk groot dat jij ondertussen draden hebt omgewisseld.

• mysterieworld
  • Niet online
Dat is nou net het probleem, de linker kant kom ik dus niet in, dit zit forceert
RammY schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:05:
Ja, even een iets duidelijkere foto maken van je aders die uit het linker gedeelte van je kastje komen en die naar je telefoondoosje lopen.
Die LSA strip is leuk maar daar zit voor zover ik kan zien niks op aangesloten.

Daarnaast lijkt het alsof je 2 blauwe draden aan 1 poot bevestigd hebt. Ook dit gaat niet goed.

• mysterieworld
  • Niet online
Vooroordelen is gemakkelijk he?

Er was al een zooitje toen ik dat ding geopend had, want er zaten vroeger veel telefoon aansluitingen, vanwege het feit dat het huis als bedrijf werd gebruikt.

Zoals door geknipte kabels en weet ik veel.
Sowieso maakt het geen donder uit dat er twee blauwen zijn aangesloten, kwa prestaties merk ik er geen donder van.
brambo123 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:11:
Hoe weet je nu nog welke kabels welke zijn?
Zou in ieder geval alle draden weer terug drukken waar ze horen,
denk namelijk dat dat de draden zijn van kpn en niet van jou, dus moet je er vanaf blijven!
Zorg gewoon dat je een LSA dogger krijgt en een stukje draad.

Als ik jou was zou ik KPN eens vragen om je isra punt na te kijken.
Kans is namelijk groot dat jij ondertussen draden hebt omgewisseld.

• RammY

RammY

Dát!

Allereerst zit er een EDIT knop op je posts.. dus kun je het ook in 1 post drukken ipv 2 losse posts.

En ik zei ook niet dat je die linkerkant moest openmaken maar even een duidelijkere foto moest maken van de draden die uit de linkere kant komen.

Pagina: 1