Ik heb een probleem op mijn laptop. Op totaal random overkomende momenten loopt het systeem vast, soms kan je nog wel (met zware lag) dingen uitvoeren maar video freezed bijvoorbeeld. Op het moment van z'n freeze brand het lampje dat hardeschijf activiteit aanduid continue. Aangezien HDTune, DiskCheckup en SpeedFan allemaal de oke geven denk ik niet dat het een hardwarematig probleem is, maar meer iets vanuit Windows.
Het gaat om het volgende systeem:
Acer 3820TG
Intel i5-480
ATI 6550 (switchable graphics met IGP)
4 GB RAM
WD7500BPVT hardeschijf
Ik heb onder andere geprobeerd indexing uit te schakelen en via taskmanager en resource monitor eventuele programma's te vinden die de fout in gaan.
Hier zijn twee screens van resource monitor op het moment van een dergelijke freeze.

Op het moment van een freeze zijn meestal de volgende programma's draaiende:
Firefox 4 RC
VLC
uTorrent
+achtergrond programma's en processen.
Verder viel het me nog een keer op dat Windows Live ID Service bij twee freezes aardig hoge write had staan.
Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen, want mijn laptop word op deze manier met vlagen gewoon onbruikbaar. Mochten jullie nog informatie missen, roep het dan maar!
En, dat tweede plaatje is inderdaad slecht gecensureerd
Het gaat om het volgende systeem:
Acer 3820TG
Intel i5-480
ATI 6550 (switchable graphics met IGP)
4 GB RAM
WD7500BPVT hardeschijf
Ik heb onder andere geprobeerd indexing uit te schakelen en via taskmanager en resource monitor eventuele programma's te vinden die de fout in gaan.
Hier zijn twee screens van resource monitor op het moment van een dergelijke freeze.

Op het moment van een freeze zijn meestal de volgende programma's draaiende:
Firefox 4 RC
VLC
uTorrent
+achtergrond programma's en processen.
Verder viel het me nog een keer op dat Windows Live ID Service bij twee freezes aardig hoge write had staan.
Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen, want mijn laptop word op deze manier met vlagen gewoon onbruikbaar. Mochten jullie nog informatie missen, roep het dan maar!
En, dat tweede plaatje is inderdaad slecht gecensureerd