Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7 64] Random freezes

Pagina: 1
Acties:

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12
Ik heb een probleem op mijn laptop. Op totaal random overkomende momenten loopt het systeem vast, soms kan je nog wel (met zware lag) dingen uitvoeren maar video freezed bijvoorbeeld. Op het moment van z'n freeze brand het lampje dat hardeschijf activiteit aanduid continue. Aangezien HDTune, DiskCheckup en SpeedFan allemaal de oke geven denk ik niet dat het een hardwarematig probleem is, maar meer iets vanuit Windows.

Het gaat om het volgende systeem:
Acer 3820TG
Intel i5-480
ATI 6550 (switchable graphics met IGP)
4 GB RAM
WD7500BPVT hardeschijf

Ik heb onder andere geprobeerd indexing uit te schakelen en via taskmanager en resource monitor eventuele programma's te vinden die de fout in gaan.

Hier zijn twee screens van resource monitor op het moment van een dergelijke freeze.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/wcful2.png
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/okzd07.png
Op het moment van een freeze zijn meestal de volgende programma's draaiende:
Firefox 4 RC
VLC
uTorrent
+achtergrond programma's en processen.

Verder viel het me nog een keer op dat Windows Live ID Service bij twee freezes aardig hoge write had staan.

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen, want mijn laptop word op deze manier met vlagen gewoon onbruikbaar. Mochten jullie nog informatie missen, roep het dan maar!

En, dat tweede plaatje is inderdaad slecht gecensureerd :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je het ook zonder uTorrent draaiend?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Je drivers zijn up to date?

Kan je ons ook laten zien hoe het processor gebruik eraan toegaat. Is dat ook gewoon 100%? Of blijft die wel gewoon normaal werken.

• Icyzer
alt-92 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 07:48:
Heb je het ook zonder uTorrent draaiend?
Ik zal uTorrent eens uitschakelen
Timmiewimie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:01:
Je drivers zijn up to date?

Kan je ons ook laten zien hoe het processor gebruik eraan toegaat. Is dat ook gewoon 100%? Of blijft die wel gewoon normaal werken.
Mijn drivers zijn inderdaad helemaal up-to-date. Ik heb ongeveer 2-3 weken geleden een verse 64-bit install gedaan.

Er vinden niet echt CPU spikes plaats, het hoogste wat ik gezien heb was 26% cpu gebruik, maar meer niet.

Om nog even de freezes wat te verduidelijken. Ze duren enkele minuten (2-4). Tijdens welke je nog wel gewoon kan werken op de laptop maar het voelt gewoon tergent langzaam aan. Zo lagt het typen (als je typt verschijnen letters later dan als je ze intypt)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gedurende die tijd (als dat je normale gebruiksprofiel is) loopt uTorrent gewoon enorm alles weg te pagen naar disk.
Vandaar alle ellende.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Icyzer
alt-92 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:31:
Gedurende die tijd (als dat je normale gebruiksprofiel is) loopt uTorrent gewoon enorm alles weg te pagen naar disk.
Vandaar alle ellende.
Ik had gehoopt dat dit de oplossing voor mijn probleem zou zijn, helaas kwam ik net weer in aanraking met een freeze. Zou firefox een mogelijke dader kunnen zijn?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk toch een hardwarematig probleem, zelfs als er veel data naar disk wordt geschreven dan zou je laptop nog steeds moeten reageren. Heb je al eens de uitgebreide diagnostics van WD gedraaid? Start ook eens van een Linux livecd om te zien of je daar hetzelfde probleem hebt.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Icyzer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:19:
[...]

Ik had gehoopt dat dit de oplossing voor mijn probleem zou zijn, helaas kwam ik net weer in aanraking met een freeze. Zou firefox een mogelijke dader kunnen zijn?
ik denk idd FF, want dat heb ik ook, en dan loopt het continu vast, als een soort kettingreactie loopt dan alles vast: ff -> ie -> word -> notepad++ -> wmp -> msn -> explorer.exe -> alles

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Icyzer
wagenveld schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:36:
Zeer waarschijnlijk toch een hardwarematig probleem, zelfs als er veel data naar disk wordt geschreven dan zou je laptop nog steeds moeten reageren. Heb je al eens de uitgebreide diagnostics van WD gedraaid? Start ook eens van een Linux livecd om te zien of je daar hetzelfde probleem hebt.
En we hebben een winnaar. Start ik vanmorgen mijn laptop op, "hardware failure may be imminent". Kut. DiskCheckup geeft nu ook ineens wel aan dat er iets fout is...

ID Description Status Value Worst Threshold Raw value Predicted TEC Date
1 Raw Read Error Rate FAIL 47 47 51 5284 18 mar 2011 03:20:17

Klinkt niet goed...
Pagina: 1