Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win7] ongewenste dualboot en niet kunnen formateren.

Pagina: 1
Acties:

• DNAx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb vandaag een SSD binnen gekregen en een upgrade uitgevoerd van Windows XP 32-bit naar Windows 7 64 bit. De installatie ging helemaal prima en windows staat op de SSD. XP stond nog op een oude HDD van seagate. Op deze HDD had ik een aparte partitie voor XP. Tijdens de installatie heb ik niets geformateerd omdat ik nog data (als schooldocumenten en foto's) op de schijf had staan en die liever niet kwijt wou.

Ik heb op de oude Windows XP partitie zo goed als de hele windows map en andere mappen verwijderd. Formatteren kan echter niet. Ik krijg dan het bericht: 'Kan het formatteren niet voltooien'. Verder niets.

Nu is het ook zo dat wanneer ik opstart krijg ik een scherm met de vraag of ik Windows 7 wil opstarten of dat ik een oudere versie wil opstarten. Hoe kom ik hier vanaf?

Alvast bedankt. :)

• Doorkn0b
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 20:13
Even het selectie scherm van de windows bootloader uitschakelen. Dit doe je via: Start > Right-click 'Computer > Properties > Advanced > Startup & Recovery > Bovenste vinkje weghalen 'Time to display list of operating systems'.
Ik gebruik zelf een engelse versie van windows 7 dus misschien wordt het even zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Doorkn0b op 16-03-2011 23:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doorkn0b schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:47:
Even het selectie scherm van de windows bootloader uitschakelen.
Dat is het probleem niet ;) Zijn bootloader is op die disk terecht gekomen en niet op de SSD.

Ik zou dan ook helemaal op safe gespeeld hebben en die seagate met al die o zo belangrijke data afgekoppeld hebben :+ Krijg je dit soort dingen dus ook niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DNAx
Omdat het ging op een upgrade versie van Windows dacht ik dat de oude installatie aanwezig moest zijn bij het installeren. Dat is de reden dat ik de HDD heb laten zitten ;)

Ik heb in de Windows bootloader gekeken via msconfig, maar zag in de lijst enkel Windows 7 staan, geen andere versie van Windows. Dus hierin kan ik ook niets vinden.

Ik heb aan de hand van CCleaner ook een Disk Wipe geprobeerd, en deze lijkt een hoop te wissen maar als hij klaar is staan alle gegevens nog gewoon op de schijf. Er staan ook wat mappen op de HDD die ik kan niet verwijderen omdat ik admin rechten nodig heb terwijl ik gewoon het admin account gebruik.

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Dus je hebt even alle windows folders verwijderd van je xp voordat je hem probeert te formatere? En hoe probeer je hem te formateren? Mss keertje de cd van win7 erop proppen en dan die partitie eens verwijderen. Dit zou moeten werken als je het mij vraagt. Laat maar weten of het lukt! Btw als je hier ook errors krijgt onthoud eventjes wat erin staat en post het even hier ;]!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:58

ResuCigam

BOFH

Timmiewimie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:50:
Dus je hebt even alle windows folders verwijderd van je xp voordat je hem probeert te formatere? En hoe probeer je hem te formateren? Mss keertje de cd van win7 erop proppen en dan die partitie eens verwijderen. Dit zou moeten werken als je het mij vraagt.
Nope dat gaat niet werken. Zoals Alt-92 al zei is er een stukje van windows 7 (de bootloader) op die schijf gezet. Het snelste is een reinstall zonder die schijf denk ik.

We do what we must because we can.

• DNAx
Als ik de HDD los haal is het dan genoeg om de Windows 7 installatie te herstellen of moet ik hem echt volledig opnieuw installeren? Anders moet ik weer even wat drivers downloaden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan de bootloader op je SSD neerzetten met de Recovery Environment op je DVD.
Uiteraard met je oude XP schijf afgekoppeld.
Even [google=repair reinstall win7 bootloader] bijvoorbeeld, dat zal je vast wel in de juiste richting duwen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 20:02
Of gewoon de harde schijf afkoppelen en opnieuw op de SSD installeren... zal net zo goed werken. Dan kun je daarna met een Live USB/CD voor Linux Mint (bijvoorbeeld) met gparted de partities op je harde schijf aanpassen.
Pagina: 1