CDX mp40 een aux ingang geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 22:05
ik wil mijn oude sony radio cdx mp40 een aux ingang geven aangezien ik de cd speler toch niet gebruik.

Nu weet ik dat ik opzoek moet naar waar het geluid van de cd speler naar de versterker gaat en daar moet ik dan de aux implementeren.

Nu zit ik echter nog met 1 ding, wanneer geeft die radio dat geluidskanaal vrij, pas als er een cd wordt afgespeelt of al als er een cd inzit.

Toen ik dit ooit heb gedaan bij een casette speler was het gewoon een schakelaartje doorverbinden waardoor hij dacht dat er altijd een casette inzit, maar of dit nu ook zo is?

Anders is het een idee om gewoon een mp3 disc met 100 nummers te branden en dan het geluid gewoon af te snijden, maar dat blijft behelpen.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Weet je zeker dat het geen handigere optie is om voor 60 euro oid een nieuwe autoradio met AUX-ingang, of beter nog, USB te kopen? Ok, het is Tweakers hier, en ik schuw zelf ook niet om een apparaat open te halen, maar besef wat je je hiermee op de hals haalt. Zo gauw er een microcontroller in zit is het een stuk lastiger om functionaliteit te hacken dan bij een analoge radio. Het enige dat ik ooit gedaan heb is een USB-pigtail aan mijn JVC USB-MP3-headunit gemaakt omdat de front-USB ingang los contact begon te geven, en zelfs dat is maar kiele gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 12:10

casemodder

--->

Heeft de radio geen cd wisselaar aansluiting?

Ik kan me er iets van herrineren dat er hier in het verleden een topic is geweest over een sony autoradio op de cd wisselaaringang hacken.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 22:05
heeft hij, en er kan zoon speciaal blokje op, maar die zijn allemaal rond de 40 euro, en het is meer om de tijd nog even uit te zetten, bovendien heb je daarvoor de afstansbediening nodig ( om iets te enablen, en die is er ook niet meer bij)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:59
Ik wou niet zo lang geleden ongeveer hetzelfde doen, maar dat werd me ook sterk afgeraden.
Het blijkt quasi onmogelijk documentatie te vinden over die radio's en al helemaal geen schema's (te begrijpen natuurlijk van Sony's kant) maar wel ambetant voor ons.
Uiteindelijk heb ik het niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op ebay kan je vast nog wel voor weinig een XA-107 vinden

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 16:59
Service manual is hier te downloaden: http://www.eserviceinfo.c...ch2&searchstring=CDX-MP40
Met deze informatie, moet het wel te doen zijn. Niet gezegd dat het eenvoudig zal zijn natuurlijk...

[ Voor 29% gewijzigd door I386DX op 22-03-2011 20:48 ]

Pagina: 1