[netware 5.0] grote problemen met jedirectkaarten

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11
hallo,

tot de verbazing kwamen we bij ons op het netwerk het volgend probleem tegen: op eens deden een paar printers van hp het niet meer met de wel bekende jetdirect kaarten erin.

wat blijkt nou: Novell Netware 5.0 en jetdirect kaarten (allemaal) kunnen NIET samen!!!!
als dit wel gebeurd dan kan je kaart gebruiken als onder zetter.....

gelukkig is er ook een oplossing voor het probleem.... en dit is het volgende:
voordat de erros staus opduikt moet je de firmware updaten!! alles ouder dan firmware 117 loopt de kans kapot te gaan met gebruik van netware 5.0!!!
als je echter te laat bent met de update en de kaart geeft al een EI0-1 of EIO-2 (afhankelijk van het slot waarin de kaart zit) dan kan je hem dus als onderzetter gebruiken!!!!

be aware!

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

En waarom zou een software driver of ip protocol hardware kunnen vernietigen?

Wij gebruiken zelf hp 4m+, 5M, 2100, 4050N, enz. En wij hebben nergens last van. Werkt allemaal goed. Wij gebruiken echter nog geen NDPS dus misschien dat het daar aan ligt maar dat lijkt me sterk.

Ik heb het ook nog nooit gehoord. Vraag het anders nog ff op "mijn" homepage. Daar zitten wat meer novell experts.

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11
hij sloopt geen hardware maar stopt het in een of andere status waar ie volgens hp zelf neit meer uit kan!!!!!!

en dat is geen gelul! dat zeg ik je nu vast! we hebben nu al een stuk of tien kaarten die in deze 'status' zijn gekomen en er neit meer uit gaan!!!

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is dus een bug van de Jet-Direct kaart en niet van Netware |:(