Beste,
Sinds kort heb ik een PC samengesteld, die op dit moment perfect werkt.
Temperaturen zijn ook uitstekend.
Alleen nu is het zo, dat de fan van de SeaSonic M12II het meest geluid maken in mijn kast.
Hier ben ik achter gekomen door de fan 2 seconden op 0 te zetten.
Toen ik vervolgens luisterde aan mijn PC hoorde ik bijna niks.
Ook weet ik dat het 100% zeker de voeding is, want toen ik de fan op 0 zetten heb ik even gewacht en draaide alles nog (CPU en casefan)
Bestaat er een mogelijkheid om de fans te vervangen?
Ik heb hem ongeveer 2 weken in huis, maar vind het toch wel zonde dat dit het meeste geluid maakt.
- Wat ik ook eventueel kan doen is deze fan naar 50 % o.i.d. brengen en vervolgens een casefan inbouwen die ik ook rond de 50% laat lopen, en wanneer ik dan ga gamen, zet ik hem hoger.
Helaas is het alleen mogelijk op mijn moederbord om één casefan aan te sluiten.
Dus in dat geval zal ik er dan een fancontroller bijkopen.
- Is trouwens de temperatuur te meten van de voeding, zodat ik kan kijken of ik zonder het vervangen van de fan dit probleem simpel kan oplossen d.m.v. een programma als SpeedFan o.i.d.
Greetz,
JPtjee 007
Sinds kort heb ik een PC samengesteld, die op dit moment perfect werkt.
Temperaturen zijn ook uitstekend.
Alleen nu is het zo, dat de fan van de SeaSonic M12II het meest geluid maken in mijn kast.
Hier ben ik achter gekomen door de fan 2 seconden op 0 te zetten.
Toen ik vervolgens luisterde aan mijn PC hoorde ik bijna niks.
Ook weet ik dat het 100% zeker de voeding is, want toen ik de fan op 0 zetten heb ik even gewacht en draaide alles nog (CPU en casefan)
Bestaat er een mogelijkheid om de fans te vervangen?
Ik heb hem ongeveer 2 weken in huis, maar vind het toch wel zonde dat dit het meeste geluid maakt.
- Wat ik ook eventueel kan doen is deze fan naar 50 % o.i.d. brengen en vervolgens een casefan inbouwen die ik ook rond de 50% laat lopen, en wanneer ik dan ga gamen, zet ik hem hoger.
Helaas is het alleen mogelijk op mijn moederbord om één casefan aan te sluiten.
Dus in dat geval zal ik er dan een fancontroller bijkopen.
- Is trouwens de temperatuur te meten van de voeding, zodat ik kan kijken of ik zonder het vervangen van de fan dit probleem simpel kan oplossen d.m.v. een programma als SpeedFan o.i.d.
Greetz,
JPtjee 007