Nieuw merk gebonden LCD-scherm of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Een klant van mij vraagt om een glossy lcd-scherm te steken in zijn Samsung N310. Als ik zoek op eBay naar 'samsung n310 lcd' vind ik enkel matte lcd-schermen. Mag ik ook andere merken van lcd-schermen (bv. zoeken naar 10.1" lcd) in de Samsung steken of is dit echt merk gebonden?
Bedankt,

naf10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Dat is merk gebonden.
Teneerste pas een ander scherm niet netjes erop te maken.
En tentweede hebben ze andere pinout's.

Met een hoop moeite is het natuurlijk wel mogelijk maar mooi en functioneel word het dan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat zou wel moeten kunnen, maar andere panelen zijn lang niet altijd compatible. Als je toch overweegt het scherm te vervangen zal je het wel niet zo'n probleem vinden om je laptop open te schroeven en te kijken welk paneel er in zit (volgens mij is het de Samsung LTN101NT01, maar het zou ook een ander paneel kunnen zijn).

Als je het paneeltypenummer weet kan je misschien op Google wel de datasheet vinden (ik heb de datasheet van dat paneel zelf nog niet gevonden).

Vervolgens zou je dan voor de panelen die je er eventueel in zou willen zetten moeten kijken of je daar ook de datasheets van kan vinden, en dan vervolgens daarin kijken of het gaat passen en of ze dezelfde aansluiting gebruiken (ik gok in dit geval 1x 30 pin LVDS).

Overigens vind ik dit meer iets voor Complete Systemen & Laptops, dus ik heb je topic even verplaatst.