Problemen met HardDisks

Pagina: 1
Acties:

• argon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-11-2021
Hallo,

Spec:
c2d E8400 (stock)
Lanparty UTx48 T3RS
2x OCZ platinum ddr3 1333 2gb
Sapphire HD4870 512mb
WD raptor 150gb (boot schijf)
Seagate Barracuda 500gb (2 partities)

Het begon allemaal vorige week.

Mijn pc herkende mijn boot schijf niet meer. Raar, want geen enkel probleem gehad hiervoor. Dus na een aantal keer resetten, cmos clearen nog steeds niks. Toen ergens gelezen dat ik de sata kabel even los moest halen. Dat gedaan en gelijk in een andere poort gezet. Schijf werd weer herkent en starte op. Windows duurde lang om te laden, alles was langzaam, het duurde 5min. voordat ik een map had geladen in een game. Volgende ochtend: herkende weer de schijf niet. Na weer opnieuw sata kabel los te halen etc. werd de schijf gezien in de bios als: BzBzBzBzBzBzBzBz. Kon op inet niet echt een oplossing vinden behalve een RMA naar WD.

Toen dacht ik: ik trek ze er allebei even uit en sluit opnieuw alleen mijn boot schijf aan. Na cmos te resetten werkte alles prima. Sindsdien heb ik mijn Seagate niet meer ingeplugd omdat ik bang ben dat er weer iets fout gaat. Alleen snap ik nu nog niet waar het probleem ligt.

Ligt het aan de Raptor?
Of ligt het aan de Seagate?

De Raptor is net een jaar oud, ik heb em al een keer geRMAt en heb toen deze gekregen.

Inmiddels wel al een ssd besteld (was ik zoiezo van plan).

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Mvg

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Wellicht een driver probleem. Probeer je satadriver eens opnieuw te installeren.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:45

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik weet niet wat de modelnummer van de seagate is. want de Barracuda 7200.11 serie schijnt een firmware bug te hebben.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• argon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-11-2021
Wellicht een driver probleem. Probeer je satadriver eens opnieuw te installeren.
SSD is morgen binnen, dan zoiezo verse install doen
Ik weet niet wat de modelnummer van de seagate is. want de Barracuda 7200.11 serie schijnt een firmware bug te hebben.
Dankje, ik zal nog even kijken welk modelnummer die van mij heeft.