Ik zit met het volgende probleem op een Vyatta 6.2 toestel. Vyatta is een recentelijk naar Debian Squeeze overgestapt waardoor het bijzonder lastig is om packages uit de debian repository te gebruiken. Vroeger was dit minder een issue omdat er toch dezelfde versies werden gebruikt echter loopt het nu een beetje assynchroon waardoor ik problemen ondervind tijdens de installatie van varnish.
Het probleem is dus dat libc6-dev nodig is voor varnish. Deze heeft op zijn buurt libc6 nodig waarvan 2.11.2-7 is geinstalleerd. Echter vereist libc6-dev versie 2.7-18lenny-7. Ik heb dus een recentere versie geinstalleerd en heb geprobeerd met pinning dit op te lossen, echter lukt mij dit niet aangezien geen van de opgedragen oplossingen door aptitude dan 'simpelweg' installeert. Ik heb HowToForge: A Short Introduction To Apt-Pinning gebruikt als basis aangezien de debian manual niet bijzonder diep op erin gaat (het is ook niet echt recommended). Ik heb nu het volgende maar dit werkt niet:
Kan iemand mij vertellen hoe het 'wel' moet?
ps. dit zou geen probleem moeten vormen tenzij de functies die varnish effectief gebruikt (met spec uit de oude versie) veranderd zijn in de nieuwe versie maar dat zou ik snel genoeg moeten merken. Als de spec voor die functies gelijk is maakt het weinig uit of het een nieuwere versie is of niet (met al dan niet een berg extra functionaliteit).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| vyatta@titan:~$ sudo su root@titan:/home/vyatta# aptitude install varnish The following NEW packages will be installed: binutils{a} cpp{a} cpp-4.3{a} gcc{a} gcc-4.3{a} gcc-4.3-base{a} libc6-dev{ab} libgomp1{a} libmpfr1ldbl{a} libvarnish0{a} linux-libc-dev{a} varnish 0 packages upgraded, 12 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded. Need to get 13.3 MB of archives. After unpacking 39.1 MB will be used. The following packages have unmet dependencies: libc6-dev: Depends: libc6 (= 2.7-18lenny7) but 2.11.2-7 is installed. The following actions will resolve these dependencies: Keep the following packages at their current version: 1) libc6-dev [Not Installed] 2) varnish [Not Installed] Accept this solution? [Y/n/q/?] |
Het probleem is dus dat libc6-dev nodig is voor varnish. Deze heeft op zijn buurt libc6 nodig waarvan 2.11.2-7 is geinstalleerd. Echter vereist libc6-dev versie 2.7-18lenny-7. Ik heb dus een recentere versie geinstalleerd en heb geprobeerd met pinning dit op te lossen, echter lukt mij dit niet aangezien geen van de opgedragen oplossingen door aptitude dan 'simpelweg' installeert. Ik heb HowToForge: A Short Introduction To Apt-Pinning gebruikt als basis aangezien de debian manual niet bijzonder diep op erin gaat (het is ook niet echt recommended). Ik heb nu het volgende maar dit werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| root@titan:/home/vyatta# cat /etc/apt/preferences Explanation: BEGIN OVERLAY ENTRY Package: * Pin: release v=mendocino Pin-Priority: 1000 Explanation: END OVERLAY ENTRY Package: libc6-dev Pin: release v=2.11.2-7 Pin-Priority: 1000 |
Kan iemand mij vertellen hoe het 'wel' moet?
ps. dit zou geen probleem moeten vormen tenzij de functies die varnish effectief gebruikt (met spec uit de oude versie) veranderd zijn in de nieuwe versie maar dat zou ik snel genoeg moeten merken. Als de spec voor die functies gelijk is maakt het weinig uit of het een nieuwere versie is of niet (met al dan niet een berg extra functionaliteit).
[ Voor 8% gewijzigd door analog_ op 16-03-2011 19:10 ]