DVI aansluiting met switchbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08 11:47
Hoi, ik ben van plan om het HDMI signaal van mijn TV-ontvanger via een HDMI- naar DVI-D kabel op mijn monitor aan te sluiten. Daarbij wil ik ook mijn videokaart op mijn monitor aansluiten met een DVI-D kabel.
Mijn monitor ondersteund alleen DVI-D (en VGA).
Nu zal ik een switch nodig hebben omdat ik niet de hele tijd van kabel wil verwisselen.

Ik heb de volgende DVI switch op Amazon gevonden: http://www.amazon.co.uk/HQ-2-Port-DVI-I-Switch/dp/B000GTLFS6/ref=cm_cr_pr_product_top
Deze switch heeft DVI-I aansluitingen, waar mijn kabels allemaal DVI-D zijn. Fysiek gezien past een DVI-D stekker in een DVI-I ingang heb ik mij laten vertellen. Maar nu is mijn vraag: Gaat deze set-up werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
DVI-I = digitaal en analoog... dat zou dus moeten werken.

Wikipedia: Digital Visual Interface

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 16-03-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08 11:47
hmm ja, ik heb nu alleen geen idee hoe ik de audio in mijn speakers krijg, aangezien mijn monitor geen speakers heeft. Volgens KPN kan ik de analoge audio tulpstekkers niet tegelijk met de digitale HDMI aansluiting gebruiken.
Er zit ook nog S/PDIF en TOSLINK op, misschien werkt dat wel??

Als iemand enig idee heeft hoe ik dit op mijn monitor kan aansluiten, met geluid op de externe speakers, please tell me!
Hier zijn de specs van het kastje: http://kpn-glasklanten.custhelp.com/cgi-bin/kpn_glasklanten.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=5499

Ik heb al gekeken naar component (YPbPr) naar VGA converters, maar die zijn bijna niet te vinden, of heel duur. Een component naar HDMI converter is beter te vinden maar dit betekent dat ik ook nog de HDMI naar DVI spullen moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Dan idd gewoon de digitale aansluitingen gebruiken, beide zijn prima.