Nieuwe Computer, Standaard Overclock met vastlopers.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Hallo Allemaal,

2 Weken geleden nieuwe computer besteld. Blij dat die eindelijk in huis was, Windows 7 Pro 64-Bit er op gemikkerd. Nu draaid die al 2 weekjes, maar elke dag heb ik last van een vastloper. Ik terug kijken in mijn logboek en kom ik uit op de volgende fout in mijn logboek:

Event ID: 41 Source: Kernel-Power Level: Critical
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Ik heb wat na gegoogled en kon er weinig uit vinden. Mijn systeem was overgeclockd (standaard) en ik heb het met de bios terug gezet naar automatische instellingen. Deze instellingen mochten ook niet baten. Ik dacht eerst dat het kwam door het spel World of Warcraft maar kreeg het erna ook nog gewoon met desktop.

Wat ik al gedaan heb;
- Updates goed nagelopen, was allemaal correct
- RAM Eruit gehaald en in andere slots gedaan.
- Videokaart opnieuw erin gedaan
- Terug geclockt naar ''Optimaale instellingen in de BIOS''.

Ik ben nu ten einde raad en ik hoop dat een mede tweaker mij eventjes kan helpen met dit naare probleem. Graag hoop ik te kunnen genieten van mijn nieuwe systeem.

Hier onder nog wat systeem spec:
P55-USB3 MoBo van GIGABYTE
2x 2048MB DDR3 RAM
NVIDIA GTS 450 OC
I5-760 @ 2,8 (was standaard overclocked naar 3.6 zo uit mijn hoofd)
600Watt voeding

*Ik maak ook nog gebruik van WLAN kaart. Vaak hoor ik dat dit de fout brengt, maar zelf nog niet gerealiseerd omdat ik al die tijd er mee werk. In het begin bijna geen last van vastlopers, nu op de dag soms wel 5 achter elkaar.

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben staan in deze post.
B.V.D

[ Voor 0% gewijzigd door Senzuel op 16-03-2011 18:18 . Reden: MoBo Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Zo juist opnieuw w7 proberen te installeren. Ik kwam uit op de foutcode dat mijn hardware kapot is en beter terug kan gaan naar de leverancier. Problem solved so far. Geen clue wat het is, nu maar contact opnemen met leverancier.