Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmmke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02 12:31
hallo iedereen,

ik ben nogal een leek op het vlak van fotografie, zelf ben ik meer bezig met programmeren.
Maar ik zat met een vraag, kan je terwijl je foto's trekt deze rechtstreeks opslaan op de computer?
ik zou dit graag willen doen op een benefiet, zo kunnen de getrokken foto's rechtstreeks naar een map geplaatst worden. daarna zouden ze dan direct op een beamer komen.

daarom is mijn vraag of dit mogelijk is? ik heb al veel gelezen over pictbridge maar ik moet ze niet kunnen printen.

alvast bedankt voor het zoeken,
Tom Vereycken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Canon hebt kan dat eenvoudig met de bijgeleverde software "Eos Utitlity" en een usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmmke
maar worden de foto's dan zonder dat ik moet stoppen op mijn computer opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Het kan eventueel met Eye Fi maar zelf vind ik het nogal een dure oplossing. Daarnaast moet je ook altijd wifi hebben om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

alex3305 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:08:
Het kan eventueel met Eye Fi maar zelf vind ik het nogal een dure oplossing. Daarnaast moet je ook altijd wifi hebben om het te laten werken.
Valt wel mee toch? 59 euro volgens de pricewatch. Extra linkje voor wat over de techniek: nieuws: Eye-Fi voorziet sdhc-kaartjes van 802.11n-wifi
Als je toch al een laptop/pc gebruikt voor de beamer is WiFi redelijk snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
De Eye-Fi Connect kaartjes kunnen dit. Ze verbinden via WiFi en kunnen rechtstreeks op de pc opslaan.

Onder andere hier te krijgen:
DeWinkel
CameraNU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmmke
dit is zeer interessant!
maar is er ook nog een andere oplossing waarvoor ik geen extra kosten moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Als je met Canon fotografeerd de al eerder genoemde Eos utility. Ik zou me daar even in verdiepen als ik jou was. Meer info is wel te vinden op de CD en/of internet.

Als je er niet uit komt horen we graag waar je vast loopt.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Alleen als je bereid bent een USB kabel te gebruiken en al lightroom in je bezit hebt dan kun je gewoon een watched folder gebruiken en automatisch je foto's hier vanuit importeren. Maar dan moet je camera wel tethered kunnen schieten.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmmke
allemaal heel hard bedankt, ik zal me eens verdiepen in Eos utility en lightroom
bedankt allemaal voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
Markofnikoff schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:41:
Alleen als je bereid bent een USB kabel te gebruiken en al lightroom in je bezit hebt dan kun je gewoon een watched folder gebruiken en automatisch je foto's hier vanuit importeren. Maar dan moet je camera wel tethered kunnen schieten.
Watched folder gebruiken? Lightroom (v3) ondersteund gewoon tethered fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Ligt het aan mij, of mis ik de informatie over welke camera het gaat. Mij lijkt dat EOS-utility alleen werkt met een Canon EOS, dus niet met een Powershot of zo.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

GerardHenninger schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:21:
[...]

Watched folder gebruiken? Lightroom (v3) ondersteund gewoon tethered fotograferen.
Ah dat zou best kunnen :P Sony gebruiker hè, dan moet je exotische oplossingen gebruiken ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Markofnikoff op 16-03-2011 18:58 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:16
Je zoekterm is "tethered shooting". Canon is EOS utility, Nikon is Camera Control, Ligtroom kan de meeste camera's aan geloof ik. Dan zijn er nog free utilities.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
Het kan dus wel, waar het op vast zit is dan nog meer een slideshowapp die elke loop zijn foto's ververst. De standaard windows variant doet dat in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmmke
jip_86 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:17:
Het kan dus wel, waar het op vast zit is dan nog meer een slideshowapp die elke loop zijn foto's ververst. De standaard windows variant doet dat in ieder geval niet.
dit probleem had ik reeds voorzien en heb ik ook al opgelost.
aangezien ik zelf in de programmeer sector zit, heb even snel een simpel programma gemaakt dat dit wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan nu de vraag welke Camera je hebt ;)

Zoals al aangegeven kan het met LightroomV3 ook. Laatst zelf geprobeerd en dat ging heel goed eigenlijk, kwestie van 3 klikken en het werkt (eventueel een driver bij wat oudere camera's) :).

Gabriël AM5

Pagina: 1