Headset voor PC gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Momenteel heb ik behoefte aan deskundig advies betreffende een headset voor PC gaming.
Het probleem is dat ik nu al 4 kapotte headsets in mijn kast heb liggen, terwijl ik er toch voorzichtig mee omga.
Bij de meeste headsets is de microfoon kapot dankzij de matige kwaliteit van de het draaimechanisme van de microfoon zelf waardoor er kabelbreuk of schade optreed.
Onderhand heb ik al €60 tot €80 uitgegeven aan headsets die steeds kapot gaan, dus zou het tijd worden voor een hogere prijsklasse?

Ik zoek een headset met redelijke geluidskwaliteit en een goede microfoon.
Door slechte ervaring met eerdere headsets wil ik er nu echt een waarbij de microfoon niet makkelijk kapot gaat als je hem af en toe versteld.
Mijn budget ligt tot de €60/70 maar het liefst minder.
Ik zoek er vooral een met nadruk op een redelijk microfoon.
3.5mm/USB aansluiting kan allebei.

Op het gebied van headsets heb ik niet veel verstand, maar ik heb begrepen dan Sennheiser en Logitech hier grote spelers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28
Tot nog toe doe ik het met de Fatal1ty Headset van creative.
Voordeel ervan is dat de microfoon afneembaar is, en naar mijn inziens minder snel kapot gaat.
Prijsklasse ligt niet hoog, dacht (iig toen ik hem kocht) rond de 36eu

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik heb zelf een Steelseries 5H V2, die al een flinke tijd goed werkt. De voorganger is wel defect geweest (kabelbreuk), maar dat was binnen een week gerepareerd. Knap, want ze zitten in Denemarken :)

Zeker de microfoon is betrouwbaar. Die is best flexibel en je trekt 'm uit de headset, waardoor kabelbreuken vrijwel onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou inderdaad kijken naar headsets van merken zoals SteelSeries & Sennheiser. Ben zelf fan van de Corsair HS1 en de Roccat Kave. Beide zeer degelijke headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Thasquealer schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:46:
Tot nog toe doe ik het met de Fatal1ty Headset van creative.
Voordeel ervan is dat de microfoon afneembaar is, en naar mijn inziens minder snel kapot gaat.
Prijsklasse ligt niet hoog, dacht (iig toen ik hem kocht) rond de 36eu
die zag ik in de pricewatch staan ja
wat is nu precies het voordeel van zo een afneembare microfoon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-08 10:03
De Fatal1ty is de headset die voor de hand ligt. Goed prijs-kwaliteit verhouding. Sennheiser is een normaal gesproken ook een erg goed merk. Ik heb zelf de HD 555 (koptelefoon).

Als ik jou was zou ik ook goed nadenken wel soort headset je wilt (open of gesloten). Een gesloten systeem houdt omgevingsgeluid buiten en zorgt er voor dat het geluid uit je headset niet door de omgeving gehoord. Een open systeem maakt het juist mogelijk om met mensen in dezelfde ruimte te praten. Volgens mij is een open systeem doorgaans beter voor de geluidskwaliteit. Voor meer info zie bijv. dit artikel: http://www.tested.com/new...nd-closed-headphones/348/

Als je wilt kiezen voor een open headset dan heeft sennheiser bijv. de PC 360 (G4ME), overstijgt wel jouw budget (€150) - pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af in hoeverre je iets serieus kan nemen dat "g4me" heet.

Ik geef elke keer het zelfde advies op de zelfde vraag: een losse headset en een losse microfoon is goedkoper en de kwaliteit vaak veel beter.

edit:
Wil niet zeggen dat die sennheiser slecht is!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 22:11 ]

Pagina: 1