Wireless Canon multifunction scant tergend traag

Pagina: 1
Acties:

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb een Canon MP600R draadloze multifunction printer. De wireless connectie en kwaliteit is ca. 70% dus ruim voldoende. Printen gaat snel genoeg. Maar scannen.... een brief op A4 met weinig kleur kost ca. 20 minuten (!). Dit levert een bestandje op van rond de 1 Mb. De Canon draait op wireless-G, ik heb een wireless-N netwerk dat multimode draait. Kan me niet voorstellen dat dat er 20 minuten over doet om 1 Mb te verwerken....

Als ik de scanner met USB aansluit kost het minder dan twee minuten om de scan te maken, incl. opstarten, lamp verwarmen, etc.

Wie heeft er een idee wat ik zou kunnen doen om de snelheid te verbeteren?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Ik weet niet zeker, maar als je 1 pagina scant en hij geeft aan 1 MB... Dan lijkt het dat je instellingen zoals Resolution en kleuren enzovoort, veels te hoog staan..

Net als je met je Mobiele camera verschillende grotes kan kiezen (bijvoordbeeld) 430x570 & 580x800

Kijk eens daar naar, en ga er eens mee spelen.. wie weet helpt het wat !!
Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07
Wat zijn je scanner instellingen?

• stax
Hij scant op 300 dpi, alle mogelijke correctie-instellingen staan uit. 1 Mb is een prima formaat voor een goed leesbare A4-kleurenscan. Met dezelfde instellingen gaat het scannen via USB in een minuutje, dus daar ligt het m.i. niet aan. Lijkt echt iets met de overdracht via WiFi te maken te hebben.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
stax schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:23:
Hij scant op 300 dpi, alle mogelijke correctie-instellingen staan uit. 1 Mb is een prima formaat voor een goed leesbare A4-kleurenscan. Met dezelfde instellingen gaat het scannen via USB in een minuutje, dus daar ligt het m.i. niet aan. Lijkt echt iets met de overdracht via WiFi te maken te hebben.
Weet je zeker dat je niet veel meer dan 1MB binnenkrijgt en dat je computer het dan verwerkt naar een plaatje van 1MB? :)

• stax
Hmmm de scanner bewaart rechtstreeks in een map op de PC dus het scannen verloopt niet via een programma op de PC. Lijkt me dus niet....
Pagina: 1