Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb gisteren de Philips 32PFL7605H/12 led TV aangeschaft in combinatie met het Philps HTS3260/12 home theatre systeem. Geweldige combinatie alleen.... het geluid van de TV krijg ik niet via het HTS.

Tussen de TV en de HTS zit een HDMI kabel aangesloten op de HDMI ARC poorten, EasyLink (CEC) staat aan, softwareupdates gedaan maar helaas. Als ik de TV aanzet gaat de HTS ook automatisch aan maar geen mogelijkheid om het geluid van de TV te laten horen.

Er is wel een mogelijkheid om een kabeltje te leggen via de headset uitgang van de TV naar de AUX ingang op de HTS maar dat lijkt me toch niet de bedoeling? De digitale audio moet toch gewoon uit de HDMI verbinding gehaald kunnen worden?

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Wellicht is er iemand die een truuk gevonden heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 16-03-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Correct me if I'm wrong, maar de HDMI aansluiting op de TV is denk ik alleen een input, en op de HC een output. Je moet de digitale audio uitgang op de TV of set top box hiervoor gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 16-03-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:57:
Correct me if I'm wrong, maar de HDMI aansluiting op de TV is denk ik alleen een input, en op de HC een output. Je moet de digitale audio uitgang op de TV of set top box hiervoor gebruiken.
Dan heb jij het idee achter ARC niet begrepen ;)
In de laatste versie van de HDMI standaard ( HDMI versie 1.4 ) is onder andere de mogelijkheid toegevoegd om een zogenaamd Audio Return Channel, afgekort ARC, te ondersteunen en dat biedt extra mogelijkheden om het aantal kabels van en naar de HDTV nog verder terug te brengen. Simpel gezegd kan via Audio Return Channel via één HDMI kabel geluid zowel verstuurd als ontvangen worden mits de TV en het Home Cinema systeem of receiver de Audio Return Channel functie ondersteund.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:14:
[...]

Dan heb jij het idee achter ARC niet begrepen ;)

[...]
Ah precies. :+

Ik sta te lang niet meer in de winkel, geloof ik. O-)

Vandaar ook "Correct me if I'm wrong", haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb vanmiddag Philips gebeld. Gelukkig kreeg ik iemand aan de lijn die de moeite nam om mijn probleem te begrijpen en te onderzoeken. Hij constateerde dat het inderdaad de bedoeling is van de ARC interface dat dat zou moeten werken maar dat het blijkbaar nog niet voorzien was in de software van de HTS3260. Bij andere modellen is dat wel het geval dus logischerwijs zou je dat ook in dit model verwachten.

Na wat getik op zijn computer vertelde hij mij dat deze vraag inmiddels door meerdere gebruikers gesteld was en dat het inmiddels doorgestuurd was naar R&D met een verzoek om dit in een toekomstige update te voorzien. Helaas kan het wel tussen de 1,5 en 3,5 maand duren voordat ik antwoord krijg of het verzoek inderdaad gehonoreerd wordt. In de tussentijd is er een lapmiddel, een analoge koppeling maken via de headset uitgang en de AUX ingang.

Ik moet zeggen dat ik best teleurgesteld ben in Philips. Juist aangezien beide apparaten de ARC interface hebben en EasyLink zou je toch als eerste verwachten dat dit werkt. Als ik de TV aanzet gaat automatisch ook het HTS aan.

En ik blijf hopen dat iemand wellicht een betere truuk heeft bedacht waardoor het wel werkt. Wellicht iemand die bij Philips werkt en de software schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
robertwebbe schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:28:
Ik moet zeggen dat ik best teleurgesteld ben in Philips. Juist aangezien beide apparaten de ARC interface hebben en EasyLink zou je toch als eerste verwachten dat dit werkt. Als ik de TV aanzet gaat automatisch ook het HTS aan.
HDMI CEC is iets van HDMI 1.3 en heeft niets te maken met ARC. Overigens is ARC niet eens verplicht om ondersteunt te worden door fabrikanten. Als er echter op de doos/folder van Philips staat dat het product over HDMI ARC beschikt is het inderdaad wel erg slecht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:31:
Overigens is ARC niet eens verplicht om ondersteunt te worden door fabrikanten.
He, daar zeg je me wat. Ik ging er vanuit dat dit bij HDMI 1.4 standaard was... :(

Nu ik verder zoek bij de specificaties staat ARC niet als zodanig gespecificeerd, alleen HDMI 1.4.

Het lijkt me in eerste instantie toch wel iets dat softwarematig op te lossen is, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 16-03-2011 19:34 ]

Pagina: 1