Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46
Beste,

Op mijn werk ben ik begonnen met het opschonen van de rechten structuur, maar ben op het volgende vastgelopen.

Om een bepaalde mapdrive te krijgen bij het aanmelden moet een gebruiker in een bepaalde groep zitten, ik zal als voorbeeld R_ICT gebruiken en we hebben een ICT groep voor de mensen die op de ICT afdeling zitten.

Als ik echter nu iedereen uit de R_ICT haal en vervolgens alleen de ICT groep hierin zet, dan krijgen de mensen niet de mapdrive bij het aanmelden terwijl deze mensen wel in de ICT groep zitten.

Zoals ik het zie, kijkt de mapdrive script in de R_ICT wie daarin zitten, maar vervolgens niet in de ICT groep wie daarin zitten.

Een stukje van de mapdrive script:
If MemberOf(ObjGroupDict, "R_ICT") Then
If FSO.DriveExists("T:") Then
WSHNetwork.RemoveNetworkDrive "T:"
WSHNetwork.MapNetworkDrive "F:", "\\server\Ict"
Else
WSHNetwork.MapNetworkDrive "F:", "\\Bserver\Ict"
End If
End If
Weet iemand wat ik nog aan het script moet veranderen zodat deze ook in de onderliggende groepen van de R_ICT kijkt?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even iets anders: waarom gebruik je een loginscript om drive-mappings uit te delen? Je kunt dit veel eenvoudiger met Group Policy Preferences uitvoeren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15
Question Mark schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:52:
Even iets anders: waarom gebruik je een loginscript om drive-mappings uit te delen? Je kunt dit veel eenvoudiger met Group Policy Preferences uitvoeren.
Moet de TS wel windows 2008 hebben.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee hoor, je hoeft enkel de juiste client side extensions te installeren op je werkplekken en op minimaal één werkplek Windows vista hebben draaien om het beheer te doen.
Group Policy Preferences can be set for Windows XP SP2 and Windows Server 2003 SP1 computers, as well as Windows Vista and Windows Server 2008.
http://www.windowsnetwork...t-Them-Running-Today.html

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

GP preferences zijn toch ook niet blijvend? ze zetten bepaalde zaken gewoon goed, maar de user kan ze achteraf veranderen zoals ie wil. drive mappings vind ik nu net iets wat wél door een group policy zou moeten gebeuren.

een loginscript via ADUC is dan weer naast ouderwets voor mij echt uit den boze: dan hebben uw loopback policies voor machine-gerelateerde settings (cf. verschillende policies voor dezelfde user bij aanmelden op desktop-laptop-terminal server) helemaal geen nut, vreselijk om te zien zoiets.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:03:
GP preferences zijn toch ook niet blijvend?
Een logon script (ook al hang je het aan een GPO) wat zo'n drive éénmalig aanmaakt ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 16-03-2011 19:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:07:
[...]

Een logon script (ook al hang je het aan een GPO) wat zo'n drive éénmalig aanmaakt ook niet.
dat klopt toch niet hoor:

GP Preferences:

• Preferences are not enforced
• User interface is not disabled
Can be refreshed or applied once

Group Policy Settings:

• Settings are enforced
• User interface is disabled
• Settings are refreshed

Komt uit het Overview Document van MS zelf.

Het is evident dat je, wanneer je netwerkmappings voor een user via een script laat aanmaken, je dit niet-persistent doet, en dat je tijdens het aanloggen sowieso een net use * /delete /yes (om het zo uit te drukken) laat toepassen vooraleer je de drivemappings toepast.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 19:33 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:31:
[...]

dat klopt toch niet hoor:

GP Preferences:

• Preferences are not enforced
• User interface is not disabled
Can be refreshed or applied once

Group Policy Settings:

• Settings are enforced
• User interface is disabled
• Settings are refreshed

Komt uit het Overview Document van MS zelf.

Het is evident dat je, wanneer je netwerkmappings voor een user via een script laat aanmaken, je dit niet-persistent doet, en dat je tijdens het aanloggen sowieso een net use * /delete /yes (om het zo uit te drukken) laat toepassen vooraleer je de drivemappings toepast.
In welke vorm klopt de uitspraak van Alt92 niet? ik snap niets van je argumenten.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet hoe beide werken, thank you very much ;) Punt is meer dat je user nadat je je GP refresh hebt gehad die mapping ook weer kan verbreken/wijzigen, net als bij een logonscript.
Tot de volgende refresh en ze weer terugkomen.

En dan bieden GPprefs je nu eenmaal betere filtering en targeting mogelijkheden dan een (vrij botte) échte GPO ;)
ja, natuurlijk kun je die doos ook helemaal dichttimmeren zodat je én geen commandprompt kunt gebruiken (net use) én geen Map/Remove network drive optie hebt, maar zet dan gewoon een thinclient neer. Dan schiet je je doel compleet voorbij en frustreer je je mensen alleen nog maar. En ondertussen moet je nog steeds een script gebruiken om de drives uberhaupt te koppelen want native doen GPO's dat niet - die optie is er niet.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 16-03-2011 19:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1