Toon posts:

DAV-DZ330 aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag en ik dacht hier weten veel mensen op tweakers vast wat vanaf.

Ik wil deze home cinema set halen Sony DAV-DZ330 ten eerste is die goed?
Daarbij ga ik deze boxen op aansluiten Dantax pro 3.

Maar belangrijkste is op mijn tv heb ik maar 1 hdmi aansluiting die nu word bezet
door de ps3. Deze set is ook met hdmi, hoe ga ik dit doen het makkelijkst?
Is het mogelijk om met tulp te doen?

Zoals je ziet ben ik totaal geen kenner, ben al gelukkig als het geluid goed is en doet wat ik verwacht.

Mvg,

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 07:52 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:36:
Ik wil deze home cinema set halen Sony DAV-DZ330 ten eerste is die goed?
Daarbij ga ik deze boxen op aansluiten Dantax pro 3.
Veel plezier....
Die Sony wordt geleverd met een set speakers die helemaal op elkaar is afgestemd. Dus de speakers houden precies op waar de subwoofer begint en dergelijke. Kans is groot dat er vast staat vanaf welk bereik (Hz) de subwoofer het over moet nemen. Mocht dit het geval zijn dan zullen je front speakers dus vanaf een bepaald bereik niets meer doen. En dan is het nog maar de vraag of je de speakers zo aan kan sluiten in verband met dat Sony en Philips wel eens andere connectoren gebruiken dan normale hifi.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:36:
Maar belangrijkste is op mijn tv heb ik maar 1 hdmi aansluiting die nu word bezet
door de ps3. Deze set is ook met hdmi, hoe ga ik dit doen het makkelijkst?
Is het mogelijk om met tulp te doen?
Wel zonde.... de PS3 als de Sony kunnen met HDMI naar de TV. Maar aangezien je maar één HDMI ingang hebt zou ik daar de PS3 op aansluiten. De DVD-speler zal dan met SCART moeten. Zonde aangezien je dan maximaal 480p of 576i hebt terwijl de DZ330 tot 1080p kan over HDMI. Je zou nog een HDMI switch kunnen kopen zodat je van meerdere inputs naar één kan gaan.

PS3 kan je overigens optisch aansluiten op de DZ330 om DTS en Dolby Digital geluid te hebben.

Maar aan je hele idee zitten toch wel wat haken en ogen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:51:
[...]

Veel plezier....
Die Sony wordt geleverd met een set speakers die helemaal op elkaar is afgestemd. Dus de speakers houden precies op waar de subwoofer begint en dergelijke. Kans is groot dat er vast staat vanaf welk bereik (Hz) de subwoofer het over moet nemen. Mocht dit het geval zijn dan zullen je front speakers dus vanaf een bepaald bereik niets meer doen. En dan is het nog maar de vraag of je de speakers zo aan kan sluiten in verband met dat Sony en Philips wel eens andere connectoren gebruiken dan normale hifi.

[...]

Wel zonde.... de PS3 als de Sony kunnen met HDMI naar de TV. Maar aangezien je maar één HDMI ingang hebt zou ik daar de PS3 op aansluiten. De DVD-speler zal dan met SCART moeten. Zonde aangezien je dan maximaal 480p of 576i hebt terwijl de DZ330 tot 1080p kan over HDMI. Je zou nog een HDMI switch kunnen kopen zodat je van meerdere inputs naar één kan gaan.

PS3 kan je overigens optisch aansluiten op de DZ330 om DTS en Dolby Digital geluid te hebben.

Maar aan je hele idee zitten toch wel wat haken en ogen...
Dank voor je reactie.

Ik kijk geen films via de dvd speler van de home cinema dat doe ik via de ps3 blu ray.
Het gaat mij erom dat ik Dolby digital heb als ik ps3 speel en of tv/films kijk?
Dus als ik het goed begrijp kan ik ook scart gebruiken en dan heb ik wel DD geluid op ps3 en tv?
Alleen de films van de dvd zal minder zijn...

De speakers zouden daar toch gewoon (dantax pro 3) op aansluitbaar moeten zijn als ik 2 van die boxen eraf laat?

Verwijderd

Die losse luidsprekers zou ik met een grote boog omheen lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:47:
Die losse luidsprekers zou ik met een grote boog omheen lopen.
Waarom?

Och heb nog een vraag, kan ik misschien beter een versterker/receiver kopen?
Heb een Harman/Kardon die ik over kan nemen, dat ik daar eventueel nog meer
luidsprekers op aansluit?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:32:
[...]Dus als ik het goed begrijp kan ik ook scart gebruiken en dan heb ik wel DD geluid op ps3 en tv?
Alleen de films van de dvd zal minder zijn...
Nee.... je moet de PS3 met een optische toslink aansluiten op de Sony. Als je de DVD-speler van de Sony toch niet gaat gebruiken kan je het hele SCART-verhaal achterwege laten.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:53:
[...]Och heb nog een vraag, kan ik misschien beter een versterker/receiver kopen?
Heb een Harman/Kardon die ik over kan nemen, dat ik daar eventueel nog meer
luidsprekers op aansluit?
Welke Harman Kardon is dat? Als het er eentje is met HDMI ingangen ga je er zeker wat aan hebben aangezien je TV maar één HDMI-ingang heeft.

Verwijderd

Omdat het fopkwaliteit is (die adviesprijs is gewoon uit te duim gezogen), je bent veel beter af met een luidspreker van een gerenommeerd merk.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:00:

[...]

Welke Harman Kardon is dat? Als het er eentje is met HDMI ingangen ga je er zeker wat aan hebben aangezien je TV maar één HDMI-ingang heeft.
De 132 is een al iets oudere.
Heb net even gegoogled maar zie geen hdmi aansluitingen.

Even voor mijn beeld, ik zou dus de ps3 op de receiver aan kunnen sluiten? (als die hdmi ingang had)
Geldt dit ook voor digitale tv?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 11:10 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:08:
[...]De 132 is een al iets oudere.
Heb net even gegoogled maar zie geen hdmi aansluitingen.

Even voor mijn beeld, ik zou dus de ps3 op de receiver aan kunnen sluiten? (als die hdmi ingang had)
Geldt dit ook voor digitale tv?
Dat is het hele idee van een receiver met HDMI ingangen (en HDMI Processing, maar daar zal ik je verder niet mee lastig vallen). Je sluit alles met HDMI (met welke apparatuur dat kan) op de receiver aan en dan met één HDMI kabel van de receiver naar de TV.

Verwijderd

Topicstarter
Ok das misschien niet verkeerd.

Maar het is dus niet mogelijk die home cinema set van Sony op een andere manier
op me tv aan te sluiten (wat ik dacht met Tulp) zodat ik wel overal DD heb?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zou me eerst eens verdiepen over welke aansluitingen voor welk doel dienen. Ik heb al gezegd dat je de Sony met SCART naar je TV aan kan sluiten om beeld naar de TV te sturen. Geluid wat je van DVD's afspeelt via de Sony zal sowieso via de 5.1 gaan. De PS3 sluit je met HDMI aan naar de TV (voor beeld) en via de optische kabel naar de Sony (voor het geluid). Als je nog meer apparaten hebt dan zal je toch in de knoop gaan komen.

Tulp (RCA) is maximaal één kanaal en in dit geval dus maximaal 2.0 (aangezien je twee maal RCA hebt). Voor Dolby Digital moet je aansluiten met optische toslink, digitale coax of HDMI.

Wellicht ook handig om eens te vermelden welke TV je hebt, want nu is het allemaal gissen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus allemaal wel wat ingewikkelder.

Het is een Samsung lcd hd ready 107 cm type weet ik zo niet zit op me werk maar niet een hele nieuwe
(blijkt wel aan 1 hdmi).

Heb eigenlijk alleen ps3 en home cinema dan. Weet niet of digitale tv (dat kastje) ook daarop moet.

Pfff nou in ieder geval bedankt voor de info..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat is het nadeel als je van die kant en klare apparatuur koopt. Dan is het altijd maar de vraag hoe je alles aan kan sluiten. Nogmaals: de PS3 met HDMI naar de TV en dan met optisch naar de Sony is de beste manier. De Sony zelf dan met SCART naar de TV. Digitale TV kan wellicht analoog naar de Sony, maar echt mooi gaat het allemaal niet worden en het word zeker heel wat kabels leggen.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:24:
Dat is het nadeel als je van die kant en klare apparatuur koopt. Dan is het altijd maar de vraag hoe je alles aan kan sluiten. Nogmaals: de PS3 met HDMI naar de TV en dan met optisch naar de Sony is de beste manier. De Sony zelf dan met SCART naar de TV. Digitale TV kan wellicht analoog naar de Sony, maar echt mooi gaat het allemaal niet worden en het word zeker heel wat kabels leggen.
Ok wat een ellende hahah..

Wat zou jou advies zijn te doen, een receiver halen? Of maakt het allemaal niet uit en blijft het lastig....
Wat is het beste....

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die Sony kost nog geen 170 euro volgens Kieskeurig, voor dat geld heb je echt geen receiver met HDMI en een complete 5.1 set. Dus dan zal je je budget toch (flink) moeten verhogen. Als je een receiver haalt dan heb je al dit soort problemen niet omdat je dan dus alles naar de receiver laat lopen.

Maar als je alleen 5.1 wilt hebben op de PS3 dan zou ik sowieso niet voor een set als dit gaan. Geef dan iets meer geld uit en koop iets van een Logitech Z-5500 of de nieuwe Z906. Dan kan je al meer apparaten aansluiten voor de audio.

Pagina: 1