• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo,

Morgen krijg ik als het goed is mijn nieuwe lcd tv, nu zou ik hier graag digitale tv op willen kijken. En ik heb al ff gekeken hoe ik dit het beste kan doen maar ik kom er niet meer uit.

De tv heeft een DVB-C en een DVB-T tuner, verder heb ik ook nog een sataliet reciever die ik bereid ben aan te sluiten met een sataliet schotel erbij.

Op het moment heb ik UPC, maar met maar 1 mediabox die beneden staat. Ik wou wel een 2e huren (4euro per maand) maar als ik het goed begrepen heb zit ik dan weer een maan (edit: jaar) aan UPC vast. Over enkele maanden krijg ik ITC-Concepts glasvezel, hier kan ik niks vinden over een 2e ontvanger.

Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk bij UPC (voor max 4maanden) digitale zenders ontvangen (alleen basis zenders) en hoe kan ik dit bij ITC-Concepts.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zolang je zit met een jaarcontract, kom je daar niet onderuit, vermoed ik.

Met de dvb-c functionaliteit in de nieuwe tv kun je mogelijk de zenders al ontvangen m.b.v. een zogenaamde 'CAM' module. Dat scheelt de aanschaf van een extra losse tuner.

Daar kun je je het beste even op inlezen.

Let dan op:

- Type CAM (zie ook: nieuws: UPC gaat CI+-modules verhuren en http://overupc.upc.nl/nie...ceert-opnemen-op-afstand/ en dan onder het kopje "CI+ module")
- gecertificeerde tv-toestellen

Wat bedoel je met 'basiszenders'?
UPC heeft bijvoorbeeld een aantal zenders 'fta' op de kabel zitten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 17-03-2011 00:29 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik weet dat ik met een CAM module geen losse tuner nodig heb, maar op de UPC site staat dat CAM modules niet mogelijk zijn bij UPC. Maar ookal zou dit wel kunnen dan zit ik nog steeds aan een extra jaar UPC vast wat ik dus niet wil.

En met basiszenders bedoel ik de analoge zenders (nl123 rlt4578 sbs6 veronica net5) Ik heb ookal gekeken of ik FTA digitale zenders kan ontvangen maar het is me nog niet gelukt.

Maar ik zoek dus iets waarmee ik voor een paar maanden digitale tv kan kijken zonder me dat heel veel gaat kosten.

En over ITC-concepts kan ik eigenlijk heel weinig vinden, ik denk dat ik die volgende week maar eens opbel om wat te informeren.