Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 key niet meer leesbaar wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey, is er iemand die dit probleem misschien kan oplossen voor mij?

Ik heb een Acer laptop, 8 maantjes oud nu en zo'n 2 maanden geleden een nieuwe Windows 7 erop geherinstalleerd.

Nu vond ik het al irritant dat er geen Windows DVD met de laptop mee kwam dus waar haalde ik de Windows key vandaan?
Nu een week geleden bedenk ik me ineens dat elke PC / Laptop zo'n Windows sticker heeft.
Ik dus kijken op de onderkant ... en ja :X ja stom ik weet 't.

Nu had ik dus een gedownloade versie van Windows geïnstalleerd, ik heb dat ding immers met originele Windows gekocht dus dat mocht dan wel vond ik O-)

Maar nu is die sticker niet meer leesbaar, iemand hier ervaring mee? kan ik die Windows key opvragen bij ACER?
Als iemand er ervaring mee heeft of dit weet hoor ik het graag, bedankt :)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 22:07

painkill

Pain(k)(ill)

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:06:
Nu had ik dus een gedownloade versie van Windows geïnstalleerd, ik heb dat ding immers met originele Windows gekocht dus dat mocht dan wel vond ik O-)
Sterker nog, je kunt het zo van de site van microsoft afhalen, als je maar een serial hebt :)

En die serial, ja, volgens mij is die sticker de enige plek waar hij op staat..

Mijn SNES verzameling!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Acer heeft gewoon een hidden boot partitie waar windows op staat. Dus gewoon die aanslingeren. Alt f10 rammen als hij opstart.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Ik denk dat je niet Acer, maar Microsoft moet bellen. Hopelijk kunnen ze je helpen d.m.v. foto kopie van je sticker te overleggen. Wie weet krijg je een ander nummer.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 14:36
disjfa schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:14:
Acer heeft gewoon een hidden boot partitie waar windows op staat. Dus gewoon die aanslingeren. Alt f10 rammen als hij opstart.
Dan heb je ook geen key meer nodig, dat gaat geheel automagisch :)

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:01

macnerd

No Apples please :-)

Met Magical Jelly Bean Keyfinder (freeware) kun je je serienummer voor Windows en een aantal andere programma's opzoeken.

Website: http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Download (ZIP): http://www.magicaljellybean.com/downloads/keyfinder.zip

Dit kun je gewoon uitpakken en direct uitvoeren, geen installatie nodig. Uiteraard wel een werkende Windows... ;)

MacNerd

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:06

M2M

medicijnman

Teckna schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:23:
[...]

Dan heb je ook geen key meer nodig, dat gaat geheel automagisch :)
maar zo'n autoinstallding is niet altijd even wenselijk. Zeker niet als windows (bijvoorbeeld) in het Nederlands geïnstalleerd wordt :X .

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 16-03-2011 00:27 ]

-_-

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

macnerd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:25:
Dit kun je gewoon uitpakken en direct uitvoeren, geen installatie nodig. Uiteraard wel een werkende Windows... ;)
Een tip die 2 maand te laat komt. Daar heeft TS nu niets meer aan.
Maar inderdaad handig voordat iemand een herinstall doet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Modest71 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:16:
Ik denk dat je niet Acer, maar Microsoft moet bellen. Hopelijk kunnen ze je helpen d.m.v. foto kopie van je sticker te overleggen. Wie weet krijg je een ander nummer.
MS gaat je hier niet mee helpen, het gaat hier om een OEMlicentie, en daarvoor moet je bij je OEM aankloppen, Acer dus in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:14:
ook na formatteren? voor zover ik weet heb ik maar 1 partitie en die is geformatteerd.
Modest71 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:16:
Het is het proberen waard misschien.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 01:05:
[...]
ook na formatteren? voor zover ik weet heb ik maar 1 partitie en die is geformatteerd.
Als je de partitie hebt gesloopt dan heb je ook 0 recht om de windows te instaleren aangezien je geen sticker hebt :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 01:08:
[...]

Als je de partitie hebt gesloopt dan heb je ook 0 recht om de windows te instaleren aangezien je geen sticker hebt :P
Ik heb de sticker wel, maar de key is onleesbaar.
Het gaat toch om het systeem? toch niet om de partitie?

Wat ik bedoel is, de code zit toch vast aan het systeem?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En daarom moet je dus niet bij MS zijn maar bij de systeembouwer - Acer dus ;)
Maar wat je eigenlijk vraagt is hoe je aan een geldige key kan komen voor je gedownloade Windows 7... en als je je sticker met code eraf gesloopt hebt (en daar moet je toch aardig je best voor doen) kunnen wij je daarbij echt niet helpen.

Koop een OEM licentie (zie pricewatch), daar zit een nieuwe CoA bij die je dan erop kan plakken - en wees zo slim om er eerst even een kopie van te maken bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.