Ik heb een N95 die van een abbonement van Vodafone afkomt, deze is uiteraard gelocked, kan ik dan gewoon een Vodafone simkaart kopen (prepaid), en gebruiken in deze telefoon?
Kun je niet de unlockcode opvragen bij Vodafone? De N95 is toch al vrij lang op de markt, dus dat abo zou al wel afgelopen kunnen zijn.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja dat kan,
als je hem langer dan een jaar hebt, kan je ook nog een unlockcode aanvragen.
Maar dit is ook allemaal duidelijk te vinden op Google.
Probleem is dat deze van mijn broertje afkomt, en die heeft nu na 2 jaar een andere tel.
Weet wel hoe het moet, met de unlock code aanvragen(IMEI/tel nr), alleen loopt dat abbo nog, maar dan met een andere telefoon.
Btw, het gaat hier niet om een prepaid telefoon. Als ik dus een simkaart van KPN erin doe, krijg ik de melding 'ongeldige kaart'. Nu kan ik wel voor 10 euro een simkaartje kopen van Vodafone maar of dat dan wel gaat lukken?
Weet wel hoe het moet, met de unlock code aanvragen(IMEI/tel nr), alleen loopt dat abbo nog, maar dan met een andere telefoon.
Btw, het gaat hier niet om een prepaid telefoon. Als ik dus een simkaart van KPN erin doe, krijg ik de melding 'ongeldige kaart'. Nu kan ik wel voor 10 euro een simkaartje kopen van Vodafone maar of dat dan wel gaat lukken?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 00:12 ]
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:08:
Probleem is dat deze van mijn broertje afkomt, en die heeft nu na 2 jaar een andere tel.
Dusss.... je hebt hem langer dan een jaar en kan je dus een unlockcode aanvragen.martjah schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:05:
Ja dat kan,
Okej, zal dat eens doen dan. Het is trouwens niet zo dat mijn broer een rekening krijgt ofzow, of wanneer die met zijn abbo stopt?martjah schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:25:
[...]
[...]
Dusss.... je hebt hem langer dan een jaar en kan je dus een unlockcode aanvragen.
Want zijn abbo loopt nog, maar dan met een andere telefoon (na 2 jaar met de N95)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 01:04 ]
Je kunt bij Vodafone gewoon de unlock-code aanvragen voor dit toestel, na een jaar is dat gratis. Aangezien het toestel werd geleverd bij een abo, dat op naam van je broer staat, is het 't makkelijkst, wanneer hij dat doet.
Maar een Vodafone prepaid simkaart zal het ook nu gewoon doen in dit toestel.
Prepaid telefoons hebben soms een dubbele simlock, zodat er geen abo- simkaart in werkt, ook niet van dezelfde provider. Maar bij een abo geleverde telefoons hebben, wanneer ze al gelockt zijn, een enkele lock, een prepaid simmetje van dezelfde provider werkt er probleemloos in.
Maar een Vodafone prepaid simkaart zal het ook nu gewoon doen in dit toestel.
Prepaid telefoons hebben soms een dubbele simlock, zodat er geen abo- simkaart in werkt, ook niet van dezelfde provider. Maar bij een abo geleverde telefoons hebben, wanneer ze al gelockt zijn, een enkele lock, een prepaid simmetje van dezelfde provider werkt er probleemloos in.
[ Voor 7% gewijzigd door Marly op 16-03-2011 02:48 ]
Op GoT verwachten we eigen inzet en initiatief voor je een topic opent, zoals je in Het algemeen beleid kan lezen. In je topicstart is daar niets van terug te vinden, en tevens is dit gemakkelijk zelf op te zoeken. Kortom, dit topic gaat dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.