Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
Ik heb al tijden last van een ontzettend trage internetverbinding op mijn telefoon (Samsung Galaxy S). Mijn huidige abonnement heeft een "Surf en Mail Extra Snel" databundel, maar dat Extra Snel kun je net zo goed achterwege laten.

Wanneer ik iets download met een goede verbinding (H, alle 4 de streepjes), dan haal ik maximaal 30-35kb/sec. Dit was eerder véél sneller (met gemak 180-200kb/sec) en kon ik streamen, lekker surfen (dat gaat nu absoluut niet).

De voorwaarden zijn alsvolgt;
"Op deze optie is een fair use policy van toepassing: verbruik je exponentieel (10x) meer dan andere klanten met dit abonnement gemiddeld doen, dan wordt je snelheid verlaagd tot 384/ 128 kbps.
De volgende maand kun je weer gebruikmaken van de normale snelheid. Bij excessief gebruik of misbruik behoudt KPN zich het recht voor de optie af te sluiten en je te migreren naar het Surf&Mail Standaard tarief."

Het lijkt wel alsof ik standaard zo'n snelheid heb en zoveel dataverkeer verbruik ik niet (misschien 5-10MB per dag), het meeste doe ik via WiFi.

Wat kan ik hier aan doen? De klantenservice schuift het af op een slecht dekkingsgebied (maar dat is bullshit, zelfs in het centrum van Nijmegen haal ik bagger snelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je meldt dat je 'H' gebruikt. Heb je geen 3G?

Als je over de FUP heen gaat, dan krijg je daar sowieso en SMSje over (dat heb ik ontdekt ;)).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
Ik heb ooit één keer een SMS'je gehad, dat was een aantal maanden geleden, stond inderdaad netjes in dat ik teveel had verbruikt (en dat was omdat ik vanalles had uitgeprobeerd via de Android Market).

Volgens mij werkt android met G, 3G en H. De snelste verbinding heb ik met H. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Doe een aantal speedtests (bijv. met de Speedtest app). Hierin zul je waarschijnlijk zien dat je gecapped bent op 384kbit.
Bel wederom de helpdesk, zeg dat je geconstateerd hebt dat je op de verkeerde snelheid zit, zorg dat je wordt doorverbonden naar de 2e lijn.
2e lijn stelt nog wat vragen en regelt met technische dienst dat je de juiste snelheid krijgt.

Heb zelf een Extra Snel abbonement waarmee ik 2x over de limiet gegaan ben van 1GB. Dan word ik teruggezet naar 128/64 ipv 384/128. Moet altijd dit riedeltje af om dan weer de juiste snelheid te krijgen.

De snelheid die je hoort te hebben is overigens 1Mbit, oftewel 125KiB/s

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Kijk eens naar je APN instellingen.
Als deze op APN naam "portalmmm.nl" staat moet je deze even wijzigen in "internet"
Gebruikersnaam is KPN en wachtwoord is gprs of allbei leeg laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Flappie op 20-03-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28
Flappie schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:40:
Kijk eens naar je APN instellingen.
Als deze op APN naam "portalmmm.nl" staat moet je deze even wijzigen in "internet"
Gebruikersnaam is KPN en wachtwoord is gprs of allbei leeg laten.
heb ik net ook even gedaan ik zit bij Hi en heb nu internet Extreem maar haalde de beloofde snelheid niet maar nu APN instellingen veranderd heb naar "internet" werkt het opeens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
Je kan je abo al omzetten naar de nieuwe variant van bel & sms, dan gaat je datasnelheid van 1mb naar 3.2mb (of je nou totaal of extra snel hebt) Lijkt me dus de moeite waard om het om te zetten, ben je ook nog eens 5 euro goedkoper uit. Via 1200 of mijnkpn.

[ Voor 9% gewijzigd door Sonnve op 23-03-2011 13:05 ]

Pagina: 1