Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 12:52
Hey hey,

Ik heb voor mijn nieuwe pc de goedkoopste 8gb set RAM gekocht, namelijk de Mushkin blackline (1600mhz). Ik zag nu net pas dat deze c10 latencies (10-10-10-27) hebben en ik hoorde dat dat erg traag is.

Ik vroeg me af of ik hier zelf last van zou hebben? Ik ben van plan zwaar te gamen op mn nieuwe desktop en als ik 30 euro meer moet uitgeven voor een betere set dan ben ik daartoe bereid.

Mijn specs:

- i5 2500K
- MSI P67A-GD53 (B3)
- 2x Gigabyte GTX 560 ti super overclock

Ga ik verschil merken met een snellere (c8 / c9) set?

Zo ja, in wat voor situaties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipsofthemud
ohja en ik heb een 120gb OCZ vertex 2 SSD als bootdrive/game opslag, dus ik denk niet dat de HDD een bottleneck kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je HDD/SSD zal nog steeds de bottleneck zijn hoor. Zo'n ding zet snelheden neer die nog in MB/s worden gemeten, je geheugen, CPU en videokaarten doen vele GB/s. Maar sowieso het met en snelle SSD stukken sneller dan met een HDD natuurlijk.

Voor wat betreft mem, neem http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/1 eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Even over wat latencies nou eigenlijk zijn en waarom ze slecht zijn: het is (zoals het woord al zegt) een vertraging, bij RAM wordt dat in aantal kloktikken aangegeven dus jouw RAM heeft 10 kloktikken vertraging. Maar dat geheugen loopt ook weer op een hogere snelheid dan normaal dus een kloktik duurt minder lang. Al met al heb je bij CAS10 met 1600MHz minder latency dan bij CAS9 1333MHz.

Verder kan je in het linkje van Terw_Dan zien dat het geen hol uitmaakt omdat er duidelijk geen bottleneck bij het geheugen zit met gamen. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipsofthemud
Ok dan hoef ik me geen zorgen te maken dus :)

Bedankt voor de behulpzaamheid!