Toon posts:

overclocken Athlon 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een computer aangeschaft met een athlon 700 en een epox moederbord.

De athlon draait thans stabiel op 805 mhz (115 x 7). Dit is echter ook het maximum fsb van het moederbord; daarnaast zit de L2, denk ik, ook aan zijn maximum (loopt op 1/2).

Is er een manier om een hogere snelheid te bereiken zonder te gaan solderen en wat zijn de ervaringen van anderen in het overclocken van deze processor?

Verwijderd

heb ook Athlon 700 op Epox, alleen start ie niet op met 115. Heb 'm trouwens weer op 100 gezet met de +33mhz optie voor het geheugen. Er zijn van die devices die geen solderen meer vereisen, je moet alleen je Athlon uitkleden.....

Verwijderd

Gewoon die Athlon uit elkaar rukken en er een GFD opzetten. Die kunnen je multiplier en voltage tweaken... haal er 1 bij k7oc.com... lekkerah snelle levering. >:)

Verwijderd

arnie, is je athlon 0.18 of 0.25 micron?

Verwijderd

Topicstarter
.18 volgens opgave van de verkoper, dus dat zal dan wel (net gekocht).
Overigens loopt 100mhz geheugen dus ook op 115 mhz (115+33 bleek wel te werken, maar werd instabiel).

Ik heb 1 aanpassing gedaan om de zaak echt stabiel te krijgen, en dat is het verhogen van het voltage tot 1.7 (stond op het epox moederbord op auto).

Als ik het dus goed begrijp

Verwijderd

Topicstarter
is er geen softwarematige manier om de multiplier te veranderen (ik dacht namelijk dat die kerel, h.oda, zoiets beweerde.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Nee, helaas...... maar dat SoftFSB en dat Athlon proggie om je cache te veranderen is retehandig!!! :) :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar volgens mij helpt dat niet meer in mijn geval, omdat de fsb al op het maximum zit qua moederbord (of kan er met een apart softfsb programma worden gekozen uit meer fsb snelheden?).

De conclusie is dus dat voor hogere snelheden in mijn geval altijd hardware-matige ingrepen nodig zijn en daar wil ik liever niet aan.
Pagina: 1