Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Heren,

vandaag mijn nieuwe Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI ontvangen (klik).

Mijn oude kaart, ook een Sapphire, X1950 had ik al verwijderd en in een andere PC geplaatst, drivers heb ik door middel van Win / Control Panel / Uninstall a Program verwijderd en heb ik geen verdere stappen ondernomen.

Vervolgens sluit ik mijn nieuwe kaart aan, PC start netjes op en vervolgens installeer ik via Ati.com de laatste Catalyst Software Suite versie 11.2. Tot hier niets aan de hand, ik herstart de PC en vervolgens kom ik niet verder dan de inlog scherm van Win7, zodra ik mijn wachtwoord invul krijg ik of een 'Blue screen of death' of ik krijg een witte flikker en vervolgens verandert dit gauw in een zwarte achtergrond met gekleurde strepen over mijn scherm.

Dus ik denk, waarschijnlijk verkeerde drivers of iets dergelijks, vervolgens in 'Safe Mode' gestart, videokaart verwijderd (drivers verwijderen in Safe Mode is niet mogelijk) via Device Manager.

Ik herstart PC weer normaal op en verwijder alle Ati software/drivers. Ik download de drivers van de site van Sapphiretech.com en het probleem doet zich weer opnieuw.

Ik heb:
- software meerdere keren verwijderd
- meerdere keren opnieuw geinstalleerd (juiste drivers, ook van Sapphire meegeleverde CD)

Ik krijg:
- BSD
- Een witte flikker bij inlog scherm van Win7 en deze verandert in een zwarte achtergrond met gekleurde strepen (groen, rood, etc.) (YouTube: Sapphire HD 5570 Problemen)
- mijn eigen onboard audio van Realtek functioneert niet meer, Win7 ziet geen aangesloten geluidskaarten
- een hoge pieptoon wat van de videokaart komt blijkbaar, net hoorbaar, soms stopt het voor 3 seconden en gaat een tijd weer door

Uiteindelijk heeft de HD 5570 even gewerkt, nadat ik alles had verwijderd en natuurlijk opnieuw opgestart, de meegeleverde CD gebruikt. Helaas, heeft ook niet mogen baten, heeft 2x opstarten gewerkt en vervolgens zelfde probleem... Ik heb gezocht en ben helaas niets tegengekomen wat

Om even het verhaal compleet te maken, bij mijn bestelling heb ik ook een Samsung Spinpoint F1 1TB besteld en deze meteen aangesloten, naar mijn idee heeft het hier niets mee te maken, hdd functioneert prima, alleen de videokaart zorgt voor problemen.

Ik weet helaas niet wat ik anders zou moeten doen, voordat ik een RMA ga aanvragen/kaart terugsturen wil ik eens weten wat jullie ervan vinden. Bedankt

PC Gegevens:
Moederbord: Asus P5B
CPU: Core2 6700
Memory: 2x 1GB OCZ, 2x 1GB Kingston
Voeding: Bestec 300W
HD 5570 aangesloten op DVI

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 23-03-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 09:41
Tja. Ik denk dat je niet veel verkeerd gedaan hebt. Aan de voeding zal het niet liggen, en ik denk dat het geheugen er ook niet net mee is opgehouden. Gezien je daadwerkelijk een BSOD krijgt te zien, los van de verschillende kleurtjes, zal het ook wel niet liggen aan de kabel of connectors.

Het is niet onmogelijk dat je toch tegen een driverprobleem aanloopt. Een verse Windows install, bijvoorbeeld op die nieuwe Spinpoint, kan de enige andere waarschijnlijke mogelijkheid uitsluiten...

... en dat is een defecte videokaart. Ik zou toch maar vast RMA claimen als het een e-tailer betreft.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Helixes schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:50:
Tja. Ik denk dat je niet veel verkeerd gedaan hebt. Aan de voeding zal het niet liggen, en ik denk dat het geheugen er ook niet net mee is opgehouden. Gezien je daadwerkelijk een BSOD krijgt te zien, los van de verschillende kleurtjes, zal het ook wel niet liggen aan de kabel of connectors.

Het is niet onmogelijk dat je toch tegen een driverprobleem aanloopt. Een verse Windows install, bijvoorbeeld op die nieuwe Spinpoint, kan de enige andere waarschijnlijke mogelijkheid uitsluiten...

... en dat is een defecte videokaart. Ik zou toch maar vast RMA claimen als het een e-tailer betreft.
Bedankt voor je reactie, ik ben nu aan het proberen om alle drivers en achtergebleven bestanden door middel van CCLeaner en Driver Cleaner te verwijderen. Ik heb tevens alleen de "Display Drivers" gedownload, ik zal deze nadat ik alles schoon heb gemaakt eens proberen. Anders moet ik het even testen door middel van het opnieuw installeren van Win7.

//EDIT,
Misschien ben ik erachter wat er aan de hand is, bij het verwijderen van de ATI HDMI AUDIO drivers, crashte de PC, weer een BSD, ik denk dat het te maken heeft met mijn onboard Realtek HD Audio en de HDMI Audio van de videokaart, ik zal eens proberen om de onboard audio uit te schakelen in de bios en dan eens de HD 5570 opnieuw installeren. Deze twee gaan dus niet goed samen, denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door EN-IS op 15-03-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Zojuist het volgende gedaan:
- Alle driver/bestanden door middel van Driver Cleaner verwijderd
- PC herstart
- In BIOS onboard audio uitgeschakeld
- Nog geen nieuwe drivers geinstalleerd
- Probleem blijft zich voordoen
- Safe Mode werkt wel, normaal werkt niet, PC krijgt dit keer alleen maar BSD

Eens kijken hoe de procedure voor RMA bij Informatique is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Heb je advies gevolgd en het volgende gedaan:

- SSD (hdd1) waar Win7 (64bit) op staat verwijderd uit PC
- Windows 7 32bit geinstalleerd op de nieuwe schijf
- Installatie ging goed, alles werkt prima totdat ik de Drivers ("Display Driver") heb geinstalleerd

- Na installatie van de drivers, herstart ik de PC en kom ik wederom niet verder dan de Win7 inlog scherm, waar ik een witte flikker krijg wat veranderd in een zwarte achtergrond met vertical gekleurede strepen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
EN-IS schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:14:
Heb je advies gevolgd en het volgende gedaan:

- SSD (hdd1) waar Win7 (64bit) op staat verwijderd uit PC
- Windows 7 32bit geinstalleerd op de nieuwe schijf
- Installatie ging goed, alles werkt prima totdat ik de Drivers ("Display Driver") heb geinstalleerd

- Na installatie van de drivers, herstart ik de PC en kom ik wederom niet verder dan de Win7 inlog scherm, waar ik een witte flikker krijg wat veranderd in een zwarte achtergrond met vertical gekleurede strepen. :(
Klinkt raar, maar heb vaker problemen gehoort zoals deze, die werden veroorzaakt door 2 verschillende merken RAM geheugen...

Probeer eens voor de gein, 1 merk er uit te halen, en dan nogmaals proberen :$

Wie weet is dat de oplossing... en wat is je voeding ??

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Soundstorm2010 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:26:
Klinkt raar, maar heb vaker problemen gehoort zoals deze, die werden veroorzaakt door 2 verschillende merken RAM geheugen...

Voeding: Bestec 300W

Ik heb zojuist de Kingston geheugen eruit gehaald, PC aangezet en probleem blijft zich voordoen. In safe mode uit Device Manager de videokaart verwijderd en ik start PC normaal op, deze melding heb ik al een paar keer gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://files.en-is.com/files/Images/Video.jpg

Heb na deze melding, laatste drivers van ati.com gedownload en net geinstalleerd, ga nu pc opnieuw opstarten om te kijken of dit heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Soundstorm2010 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:26:
Ik heb het geprobeerd en ik ben erachter wat het probleem is, kaart is gewoon defect.

- Ik heb allereerst de Kingston verwijderd en videokaart was/is aangesloten op DVI, altijd al.
- Ik herstart PC zelfde probleem.
- Ik herhaal dezelfde handeling nu met Kingston terug en OCZ eruit, zelfde probleem.
- Ik herhaal dezelfde handeling nu alleen Kingston en VGA aangesloten, het werkt!
- Ik herhaal nu bovenstaande handeling nu alleen met OCZ en VGA, het werkt!
- Nu met beide geheugen reepjes, en het werkt op VGA!

Ik haal VGA eraf, en sluit het weer aan op DVI, BSD/Zwart scherm.

Dus, mijn conclusie, kaart is kaput! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Kijk... dat wordt dus een RMA :D

Gelukkig weet je nu waar het aan ligt.. Snel opsturen, kun je weer snel aan de gang ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Soundstorm2010 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:28:
Kijk... dat wordt dus een RMA :D

Gelukkig weet je nu waar het aan ligt.. Snel opsturen, kun je weer snel aan de gang ;)
Heheh, bedankt, Informatique was even onduidelijk maar na het 2e gesprek kon ik meteen een retourformulier invullen en ga het product zometeen (goed ingepakt en met duct tape doos goed dichtmaken), opsturen.

Jammer, had me er wel op verheugd om er lekker weer tegen aan te gaan, nu gaat het waarschijnlijk een extra week kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Tja, kan iedereen overkomen.. en nu met het mooie weer dat aankomt, heb je genoeg tijd om ff lekker te relaxen in het zonnetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Soundstorm2010 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:42:
Tja, kan iedereen overkomen.. en nu met het mooie weer dat aankomt, heb je genoeg tijd om ff lekker te relaxen in het zonnetje :D
Welk lekker weer? Ik heb het koud :P

* EN-IS moet eigenlijk gaan studeren, tentamens binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Helaas :(

Heb zojuist mijn nieuwe HD 5570 ontvangen, probleem doet zich wederom voor. Wederom een witte flikker wat verandert in een zwarte achtergrond met gekleurde verticale strepen.

Ik heb het idee dat het aan mijn monitor ligt, HP W20, dit omdat ik op de 'Menu' knop klikte en de menu niet tevoorschijn kwam (dus na het moment dat ik een witte flikker heb).

Ik heb het zojuist maar 1x getest, ik weet dit natuurlijk niet zeker.
Daarnaast ga ik even een andere (nieuwe) DVI kabel proberen, wie weet dat het daar aan ligt :'(

Onderstaande screenshot is nadat ik in Safe Mode de videokaart heb verwijderd, en opnieuw heb opgestart in normaal modus, win7 32bit:
Afbeeldingslocatie: http://files.en-is.com/files/Images/Video2.jpg

//EDIT
Nieuwe DVI kabel aangesloten, heb zojuist in normale modus de drivers opnieuw geinstalleerd, en dit is het resultaat, aangesloten op DVI;
Ik heb een filmpje gemaakt met mijn i4, deze op YouTube geplaatst voor de geïnteresseerden:
YouTube: Sapphire HD 5570 Problemen

[ Voor 32% gewijzigd door EN-IS op 23-03-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Heb het probleem opgelost, probleem was de monitor :o

Gelukkig hebben we hier meerdere computers staan, heb even gewisseld met een wat nieuwere monitor, deze werkt prima en geen crashes. Helaas kreeg ik na het weer in elkaar zetten van de PC de volgende error:
irql_not_less_or_equal

Probleem in het eerste instantie niet kunnen vinden, BIOS gereset (stom eigenlijk want SSD functioneert niet prima meer), nieuwe installatie van Win7 32bit op nieuwe HDD, Win werkt nu, zojuist driver van Ati.com geinstalleerd, ga zo herstarten om te kijken of het probleem zich opnieuw voordoet.

Zo niet, dan backup maken van alles, en BIOS instellingen terug zetten en weer gebruik maken van SSD en Win7 64bit installeren. :)
Pagina: 1