[java]java.lang.NoClassDefFoundError

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 22:33
Ik krijg in netbeans zodra ik mijn programma probeer te draaien de volgende fatale foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
run:
java.lang.NoClassDefFoundError: jPanel/PanelPincode
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: jPanel.PanelPincode
        at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:202)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
        at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:248)
Could not find the main class: Main.Main.  Program will exit.
Exception in thread "main" Java Result: 1
BUILD SUCCESSFUL (total time: 0 seconds)

Er zit in eht project een package Main en daar weer in zit het uitvoerbare java bestand Main. Ook de package jPanel bestaat en het java bestand PanelPincode zit daar ook weer keurig in. Wie kan mij vertellen waar en wat er precies fout gaat?

Edit: na wat zoeken in een gekke richting kom ik uit op het meest wazige wat ik ooit heb meegemaakt: de .class bestanden bestaan niet, netbeans heeft niet gecompileerd. Clean& build fixt dit neit, net als een druk op de groene start knop. Suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door KillerZero86 op 15-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Heel simpel eigenlijk, je classpath klopt niet. Maar zonder meer info (dir structure, imports, etc) valt er verder weinig over te zeggen.

Hoe ziet je build directory eruit?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Edit in mijn fp, maar omdat er in de tussentijd geregeerd is herhaal ik het maar even: de .class bestanden worden domweg niet aangemaakt. Nu kan ik nu wel handmatig gaan compileren, maar het lijkt me niet handig dat iedere keer te moeten doen. suggesties/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien even aangeven waar je hebt gezocht naar je .class files.

Zie je geen foutmeldingen bij de compilen van je project?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
D:\Mijn Documenten\java\PinAutomaat\PinAutomaat\build\classes, daar zijn er een aantal gecompileerd, maar niet de nieuwste bestanden. En compilen gaat naar mijn weten niet apart in NetBeans, zodra je op de groene knop drukt gaat hij automatisch compilen en runnen. Ik neem aan dat het Compilen over wordt geslagen, anders zouden de nieuwste bestanden wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

maak een nieuw project aan in netbeans en hou je aan de conventies (.java files in src ed...). dan zal alles gewoon normaal compileren.

je loopt waarschijnlijk te k*tten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Of je moved het project naar een andere locatie en terug. Ik heb wel pas nog de hele projectmap verplaatst (als geheel, dus niet stukjes eruit en via de verkenner ipv via netBeans), maar dat was ook niet de eerste keer en zou dus ook niet de oorzaak mogen zijn. Overigens, erikje, zitten alle java files gerangschikt per package (Niets in de default, zoals het behoort) keurig waar ze zouden moeten staan. Beetje kort door de bocht.

Overall: probleem opgelost door een simpele move tussen 2 locaties. Blijf me toch afvragen waarom de zaak begon te steigeren.
Pagina: 1