Ik krijg in netbeans zodra ik mijn programma probeer te draaien de volgende fatale foutmelding:
Er zit in eht project een package Main en daar weer in zit het uitvoerbare java bestand Main. Ook de package jPanel bestaat en het java bestand PanelPincode zit daar ook weer keurig in. Wie kan mij vertellen waar en wat er precies fout gaat?
Edit: na wat zoeken in een gekke richting kom ik uit op het meest wazige wat ik ooit heb meegemaakt: de .class bestanden bestaan niet, netbeans heeft niet gecompileerd. Clean& build fixt dit neit, net als een druk op de groene start knop. Suggesties?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| run: java.lang.NoClassDefFoundError: jPanel/PanelPincode Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: jPanel.PanelPincode at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:202) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:248) Could not find the main class: Main.Main. Program will exit. Exception in thread "main" Java Result: 1 BUILD SUCCESSFUL (total time: 0 seconds) |
Er zit in eht project een package Main en daar weer in zit het uitvoerbare java bestand Main. Ook de package jPanel bestaat en het java bestand PanelPincode zit daar ook weer keurig in. Wie kan mij vertellen waar en wat er precies fout gaat?
Edit: na wat zoeken in een gekke richting kom ik uit op het meest wazige wat ik ooit heb meegemaakt: de .class bestanden bestaan niet, netbeans heeft niet gecompileerd. Clean& build fixt dit neit, net als een druk op de groene start knop. Suggesties?
[ Voor 10% gewijzigd door KillerZero86 op 15-03-2011 22:14 ]