Toon posts:

internet langzaam na nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vorige week heb ik thuis een nieuwe router geplaatst omdat de andere niet goed meer functioneerde. Maar nu is het probleem dat de download verbinding van bijv. mijn nieuwsgroepen drastisch is gedaald. Tot vorige week zat ik op 2500 kb/ps terwijl ik nu met de nieuwe router op een snelheid van 80 kb/ps tot 140 kb/ps zit.

Maar, nu komt het vreemde stuk. Mijn broer heeft dezelfde laptop, verbinding hetzelfde ingesteld, maar hij kan wel downloaden met 2500kb/ps...

Is er iemand hier die dit al een keer eerder heeft meegemaakt en weet hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00
via WiFi of via de kabel?

Probeer het gewoon eens via de kabel, wat voor een snelheid heb je dan?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Exact dezelfde laptop? Niet toevallig een andere netwerkkaart?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:37
Dit moet haast in de instellingen van de Router zitten, ik zou deze nog eens nakijken, als ik jou was.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 16-03-2011 09:05 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
was je broer tegelijkertijd aan het downloaden ?
wat is je totale internet snelheid ?
ben je verbonden via WIFI of LAN ? en je broer ?
wat is de oude router en de nieuwe router ?
wat heb je allemaal "het zelfde" ingesteld ?

kom op een beetje meer info kan geen kwaad hoor

[ Voor 70% gewijzigd door Proxx op 16-03-2011 09:55 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Verwijderd

Topicstarter
@ Rolfie:het probleem doet zich voor met wifi en met kabel, beide komen niet boven de 140kb/ps.

@ beatboxx: Laptop is inderdaad niet compleet identiek maar wel vergelijkbaar.

@ jumpman: Ik heb de laptop al in de DMZ gehangen en de inkomende poort (119) al vrijgegen voor mijn ip adres (is gekoppeld aan mac adres)

@ Proxx:
  • Mijn broer(tje) was niet tegelijk aan het downloaden.
  • totale internet snelheid is 20mbit down
  • zoals ik hierboven al heb vermeld heb ik dit probleem met Wlan en met Lan, bij mijn broer werkt het met beide verbindingstypes perfect.
  • oude router was een Eminent, de nieuwe is een Hercules (type nummers kan ik zo niet zeggen, zit op mijn werk)
  • Ik heb de beveilings instellingen hetzelfde ingesteld als bij hem maar dat was dus al het geval. Ik heb zelfs al geprobeerd om mijn firewall compleet uit te schakelen. Maar dit mocht ook niet baten.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
probeer eens gewoon eens via speedtest.net te testen en niet via nieuwsgroepen ofzo.
is je verbinding dan ook belabberd

want ik vermoed eigenlijk eerder iets op of met jou computer als met de router. aangezien je het met Wifi en LAN hebt en je broertje helemaal niet.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1