Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Mappen/cd's als virtuele cd

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Ik heb hier een stuk of 40 cd's/dvd met schema's en dergelijke, op deze cd's zitten de installatie files maar ook de schema's zelf. Het zijn schema's van verschillende merken met allemaal hun eigen installatie etc. etc.
Het probleem is dat ik vaak in korte tijd verschillende schema's wil zien van verschillende merken en dit werkt dus niet echt lekker als ik steeds een andere cd erin moet stoppen.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is deze cd's/dvd's naar een externe hd te kopieren en voor iedere cd/dvd een virtueel cd station te maken zodat het lijkt of ik alle cd's gewoon in de computer heb. Is dit mogelijk?
Ik ken daemon tools wel maar deze werkt met ISO files, of is het gewoon een kwestie om al deze cd/dvd's naar een ISO file te rippen en dan in daemon tools te gebruiken. Weet niet of dit mogelijk is maar dit is iets wat ik nu net ff verzin. Maar was benieuwd of mensen hier ervaringen mee hadden op welke manier dan ook.

Thanks. Het hoeft btw niet specifiek voor XP, wil ff die externe HD fixen op mijn computer XP, maar het zal denk ik op een windows 7 laptop voornamelijk gebruikt worden.

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:01

macnerd

No Apples please :-)

Als het gewoon data is kun je waarschijnlijk ook een drivemapping aanmaken of het DOS-commando subst gebruiken. Uiteraard is een iso'tje maken ook altijd mogelijk (Nero, ImgBurn etc).

MacNerd

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Het is niet gewoon data denk ik, heb dit vandaag pas bekeken maar word gelijk een installatie gestart, moet nog even kijken als ik zijn laptop hebt of alleen installeren voldoende is maar ik neem aan van niet want ik van hem gehoord heb.

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:01

macnerd

No Apples please :-)

Automatisch opstarten duidt op de aanwezigheid van een (tekst)bestandje met de naam autorun.inf. Daarin staat dan welk bestand (vaak setup.exe ofzo) opgestart moet worden en soms ook welk icoontje er gebruikt moet worden voor de cd-speler. Je kunt dus ook de installatie zelf starten.

Subst is redelijk eenvoudig te gebruiken, zie deze 3 voorbeelden:
subst w: c:\software\cd1

subst x: "C:\Documents and Settings\Drazzic\Mijn Documenten"

subst y: \\mijnserver\software

Verwijderen kan zo:
subst /d w:

Zet vervolgens de opdracht in een tekstbestandje met de extensie .bat, dus bijvoorbeeld cd1.bat, en je bent klaar.

MacNerd