Wake on lan werkt niet, moederbord ondersteunt het wel

Pagina: 1
Acties:

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Een jaar geleden heb ik het geprobeerd en destijds opgegeven omdat ik dacht dat het aan mijn netwerk thuis lag.
Echter heb ik mijn netwerk geheel vernieuwd en helaas werkt Wake-on-lan nog steeds niet.

Ik maak gebruik van Windows 7 ultimate 64bit.

Het moederbord dat ik gebruik is een Asrock A780GMH/128M http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A780GMH/128M

Het moederbord ondersteunt WOL zoals op de website ook staat aangegeven.

Drivers zijn up-to-date. In de bios staat het aan.
Als ik via WOL - Magic Packet Sender test dan krijg ik een goede melding.

Echter zodra de pc uitgaat werkt het niet.

Instellingen bij de adapter staan naar mijn weten ook goed.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen?

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:31
het lijkt erop dat je netwerkkaart alleen s1, s3 en s4 ondersteund. voor volledige wol functies als je pc uit staat heb je s5 nodig.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb693821.aspx

ik heb gezocht op je netwerkkaart Realtek RTL8111DL dit is de chip die op je moederbord zit en deze ondersteund dus alleen s1 (low power mode) s3 (sleep) en s4 (hybernate).

[ Voor 31% gewijzigd door Wceend op 16-03-2011 09:54 ]

• Ccc
In de handleiding van het moederbord staat duidelijk dat het power-soft-off mode ondersteund, oftwel S5.

Edit:
Dit heb ik ook al eerder gevonden over de onboard netwerkkaart:

In addition to the ACPI feature, remote wake-up (including AMD Magic Packet™ and Microsoft® Wake-up frame) is supported in both ACPI and APM (Advanced Power Management) environments. To support WOL from a deep power down state (e.g., D3cold, i.e., main power is off and only auxiliary exists), the auxiliary power source must be able to provide the needed power for the RTL8111D/RTL8111DL.

Dus ik ga ervan uit dat het gewoon moet werken.

[ Voor 71% gewijzigd door Ccc op 16-03-2011 11:10 ]

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06-2025

N97

Misschien moet je controleren of het wel werkt op Hybernate?

Tevens (wat in principe niet zou mogen uitmaken) ff de doelpc met een crosskabel verbinden met een andere pc en het dan testen.
Succes!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:31
Ccc schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:07:
In de handleiding van het moederbord staat duidelijk dat het power-soft-off mode ondersteund, oftwel S5.

Edit:
Dit heb ik ook al eerder gevonden over de onboard netwerkkaart:

In addition to the ACPI feature, remote wake-up (including AMD Magic Packet™ and Microsoft® Wake-up frame) is supported in both ACPI and APM (Advanced Power Management) environments. To support WOL from a deep power down state (e.g., D3cold, i.e., main power is off and only auxiliary exists), the auxiliary power source must be able to provide the needed power for the RTL8111D/RTL8111DL.

Dus ik ga ervan uit dat het gewoon moet werken.
soft off mode is een G2 (s5) status volgens ondersteund je pc dat niet maar als dat wel zo is zou dat moeten werken. controleer of je pc dan wel in de soft off mode staat en niet in mechanical off (g3) want dan kun je blijkbaar geen wol doen.

en wat hierboven gezegd wordt probeer wol eens in sleep of hybernate modus.

• Ccc
Met de crosskabel geprobeerd, geen resultaat.

Echter nu heb ik alles opnieuw aangesloten en heb daarna sleep en hybernate modus geprobeerd en dit werkte.

Vervolgens dacht ik laat nog maar een keer proberen als hij geheel uit staat en toen sprong hij ook aan.

Merkwaardig, aangezien ik niets verandert heb.
Pagina: 1